Se fuld version : Ubuntu hjælp!
Nu har jeg installeret Ubuntu 5.10 på min gamle 433mhz PC.
Men jeg kan ikke få internettet til at fungere? Er der nogen der kan hjælpe?
Da min harddisk kun er på en ca. 4 GB ville jeg også lige høre hvor simpelt/avanceret det er at installere/opsætte en ekstern harddisk.
Når jeg prøver at oprette et password til min root, ved at skrive sudo passwd, så beder den ganske rigtigt om et password, MEN JEG KAN IKKE SKRIVE ET!
Tastaturet er deaktiveret?!
EDIT//
Har fundet ud af det med tastaturet, men jeg ved ikke hvad faen' jeg skal skrive derefter?
Ubuntu er lidt mærkelig på det point. Det er din egen brugers password du skal skrive for at udfører "sudo passwd", efter det kan du sætte roots password.
Dette er for at et script ikke bare kan kalde "sudo rm -rf /" (kør ikke den kommando :)) og ødelægge din maskine.
Ubuntu 4.10 er nu ret gammel, de er oppe på 5.10 i dag. IMO er det ikke smart at vælge en ældre dist. bare fordi det er en gammel maskine. Open Source folket har en god tendens til at optimere deres kode for hver release, så det kører bedre.
Med hensyn til dit net-problem med maskinen, så er det lidt svært at hjælpe med de få oplysninger du har givet.
Hvordan går det galt?
Kan den ikke finde dit netkort? I så fald hvilket kort er det.
Får du bare ikke en IP-adresse?
Andet?
En ekstern harddisk er normalt ikke svær at sætte op under Linux. Hvis du skal mounte den manuelt så hedder dens enhed noget i stil med /dev/sdXY fx. /dev/sda1. Jeg går ud fra maskinen har USB.
Du kan få en masse hjælp i http://www.ubuntuguide.org/ den er dog til ubuntu 5.04, så den er lidt forældet i forhold til 5.10.
Ubuntu 4.10 er nu ret gammel, de er oppe på 5.10 i dag. IMO er det ikke smart at vælge en ældre dist. bare fordi det er en gammel maskine. Open Source folket har en god tendens til at optimere deres kode for hver release, så det kører bedre.
Den tror jeg at du misforstod.
Med hensyn til dit net-problem med maskinen, så er det lidt svært at hjælpe med de få oplysninger du har givet.
Hvordan går det galt?
Kan den ikke finde dit netkort? I så fald hvilket kort er det.
Får du bare ikke en IP-adresse?
Andet?
Jeg ved faktisk ingenting om mit netkort. Er der nogen der ved om det er muligt at finde ud af?
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.