Se fuld version : Musik i Linux
Nu er jeg bruger af Windows, men overvejer som så mange andre før mig at skifte.
Til min musik har jeg det sidste år brugt iTunes. Det har jeg gjort fordi at jeg synes at deres cd-database-selvhenter-funktion (hvor den selv henter information om albummet på nettet) er smart som bare fanden.
Og nu vil jeg så bare høre: Findes denne funktion i nogle af Linux's musikprogrammer?
Procrastinator
11-19-2005, 05:09 PM
Gnomes cd-afspiller (der hedder noget så opfindsomt som gnome-cd) henter selv oplysninger fra CDDB, men som pirat går jeg ud fra at du mere tænker på det musik du har liggende på computeren
Al mit musik har fra ripningstidspunktet haft id, og det henter sound-juicer (Gnomes cd-ripper) selv fra CDDB. Hvis det du tænker på er, at iTunes selv henter titler og kunstner- og albumnavn på numre der ligger på din computer og ellers bare hedder "Unknown Artist - AudioTrack 07", så tror jeg ikke der er meget at komme efter.
Desuden kan jeg anbefale Beep Media Player som musikafspiller.
front243
11-25-2005, 11:08 AM
Hvis du bruger KDE eller ikke har noget imod at have KDE applikationer skal du prøve amarok:
http://amarok.kde.org/
Den er ret genial, kan hente kunstnerinformation og tekster til numrene på nettet.
Bjerrk
12-04-2005, 01:07 PM
Ja AmaroK er fin, og bruger kun flere hundrede mb RAM for at spille en almindelig .ogg fil :P
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.