Se fuld version : Lige et spørgsmål !
Dusken
11-12-2005, 06:06 PM
Hvorfor risikere i at få en bøde og en virusfyldt computer for et stykke dårlig kvalitet musik!
Vidste i at kvaliteten er meget bedre på orginale CD'er?
Hvis i bliver ved kære pirater, så ender det jo med at folk ikke gider eller måske ikke tør lave musik ?
Jeg vil råde jer til at købe jeres musik for fremtiden over: foetex.dk , musik.tdc.dk , eller download iTunes på www.apple.com !
Det er ikke sejt at downloade et stykke dårlig-kvalitets musik..
Så vis verdenen at du har lidt penge i pungen! ( Det er da sejere ) ?
Hmm, jeg er da ovenud tilfreds med kvaliteten af den musik jeg downloader.
EDIT: Og så vil jeg lige pointere at jeg aldrig har fået vira ved at bruge P2P-tjenester - så dine argumenter holder absolut ikke.
Meget sympatisk indlæg, tak for det..
Men den musik vi downloader er altså i en meget fin kvalitet og kunne ikke passe mig bedre.. :) Jeg får mulighed for at høre en masse musik som jeg ellers ikke ville, derfor er der jo ikke tabt på det. Men en ting du bør vide er at piratgruppen arbejder for alternativer således at vi på en smart måde kan sikre at kunstnerne får deres del af kagen.
Men jo hvis man bruger p2p netværkene kan man godt få meget shit ned på sin computer, det er da sandt.. Men det gør 90 % af os ikke.. ;) (give or take a few)
Klawz
11-12-2005, 06:43 PM
Vis verden, at du har penge, ved at købe originale CD'er? Hvad med at vise verden at du er nysgerrig efter musik, og ikke vil lade begrænse af hvor mange penge du har?
Hvis folk stopper med at lave musik fordi de bliver downloadet, så er tabet nok ikke så stort - vel Ivan Petersen?
Tjek f.eks. per v (per.tv) eller patchanka (patchanka.dk) som begge lægger deres musik til gratis download. Kvalitet og pris har intet med hinanden at gøre i underholdningsbranchen!
Derudover er det da irriterende at bruge tid på at downloade filer som ikke fungerer - bl.a. derfor skal vi have lovliggjort den ikke-kommercielle fildeling.
Mht. kvaliteten, så har jeg - som z33k - ikke oplevet problemer.
Dusken
11-12-2005, 08:34 PM
Tak for jeres hurtige svar!
Jeg er absolut ikke nysgerrig efter at downloade musik!
Vil du begrunde hvorfor?
Det kan da umuligt være frygt for at få en flok technotalibanere på nakken? Også kendt som APG.
PastorBlabber
11-13-2005, 01:53 AM
Hvorfor risikere i at få en bøde og en virusfyldt computer for et stykke dårlig kvalitet musik!
Hvis i bliver ved kære pirater, så ender det jo med at folk ikke gider eller måske ikke tør lave musik ?
Jeg vil råde jer til at købe jeres musik for fremtiden over: foetex.dk , musik.tdc.dk , eller download iTunes på www.apple.com !
Er det KaZaA du bruger siden du har så dårlig erfaring med fildelig?
På langt det meste musik kan man da selv bestemme om man vil have det i 128-192 kbit, 320 kbit eller lossless, og så er det 100% DRM-frit i modsætning til de sider du anbefaler :wink:
Virus får man ikke hvis man finder det på en index-side.
Derudover er jeg hverken bange for bøde eller erstatningskrav.
- Pastor Blabber
hermes
11-13-2005, 08:38 AM
Øh dusk, det musik vi downloader er ofte i bedre kvalitet end det som betalingstjenesterne tilbyder... og så indeholder det ikke DRM (digital rights management). Køber man musik hos TDC kan det ikke benyttes på en iPod osv. DRM er nok det tætteste vi kommer på virus i denne sammenhæng ;)
For mig er valget nemt, og jeg har ingen sjælekvaler. Det er klart at kunstnerne skal kompenseres på en eller anden måde, men der må være bedre alternativer!
Shi-n0-bi
11-13-2005, 02:18 PM
Jeg forstår godt hvad du mener, men jeg mener bare det er forkert.
1. Kvaliteten er altså fin nok. Hvis du derimod brænder et kopi af en cd, så kan du sagtens risikere at kvaliteten er meget dårligere end de cd’er du køber i butikkerne.
2. Der er næsten aldrig malware i de filer man downloader fra P2P netværk. Men ellers skal man jo bare søger for at have opdateret sit anti virus program, og så scanne alle filer før end man åbner dem. (der findes mange rigtig gode og gratis anti virus programmer)
3. Det med bøder er altså ikke så farligt igen. APG sagsøger mange mennesker på et dårligt grundlag og de bøder de sender rammer de ”dumme” eller uforsigtige om man vil. Jeg har personligt hentet over 8000 sange fra min Stofanet linie, jeg har ikke så meget som set skyggen af en anti-pirat?
4. Det er rigtigt at der er en masse godt online musik butikker. Det er også et godt sted at købe sin musik. Men jeg fortrækker nu at sidde med et originalt album mellem hænderne. Derfor bruger jeg hver måned cirka 500 kr. på originale cd’er. Som jeg derefter ripper og smider online, så andre kan høre hvor godt det lyder, i håbet om at de måske så også vil købe den pågældende kunsters musik.
5. Hvis kunstnerne er drevet af penge frem for glæden ved at lave musik, så er det måske også ligegyldigt om de laver musik. Men man skal selvfølgelig støtte de mennesker der har det som den største interesse i livet og gerne vil leve af deres kunst.
6. Jeg får 1022 kr. i SU om måneden og er underbetalt på mit job (45 kr. i time). Så jeg har personligt ikke brug for at vise at jeg har penge i punge; da jeg jo ikke har nogle :wink:
Shimfs
11-13-2005, 02:21 PM
hvordan gør man det da sikkert at downloade gennem bittorren ?
Shi-n0-bi
11-13-2005, 02:31 PM
Jeg bruger ikke BT, jeg bruger LimeWire. Men BT i sig selv er meget sikkert, da du henter fra mange computere på samme tid, og ikke fra et fåtal.
Men alle ulovlige handlinger indbærer en vis risiko.
Hvis man bruger en lukket BT tracker er sandsynlighedden for at få virus lig nul. Selv på åbne trackere vil man som oftest kunne se om der er virus i filerne ved at folk har kommenteret det. APG klan man lket undgå ved at bruge en proxy. Kan ikke se det store praktiske problem i at downloade!
Insano
11-13-2005, 06:12 PM
Nu foretrækker jeg en original plade når jeg skal købe musik i stedet for at downloade det fra netbutikker med deres lorteformater og DRM beskyttelser.
og jo jeg synes det er fedt og have mange original plader i sin samling. og jeg så mange af dem at ikke engang 10 mennesker kan tælle dem med deres fingre. og de er alle købt indenfor de seneste 2½ år.
Det musik jeg downloader er musik som jeg normalt ikke ville købe alligevel så jeg mener ikke pladebranchen mister noget på det. Men tilgengæld er det en reklame for at jeg skal ud og købe den plade hvis jeg synes den er fed!
Lad mig lige spørge dig (dig der lavede tråden) om noget:
Hvis en håndværker kommer hjem til dig og smadrer hele dit hus i stedet for at gør et fremskridt betaler du ham så med et smil på læben? nej vel?...
Så er det vel heller ikke rimeligt at enhver bliver lukket ind i et studie og derefter smider et album på gaden og så SKAL du købe albummet for at se om han er noget for dig! det er ikke fair!
Hvis man bruger en lukket BT tracker er sandsynlighedden for at få virus lig nul. Selv på åbne trackere vil man som oftest kunne se om der er virus i filerne ved at folk har kommenteret det. APG klan man lket undgå ved at bruge en proxy. Kan ikke se det store praktiske problem i at downloade!
Hvad mener du med lukket Bt? Der hvor man skal logge ind? og kan man virkelig undgå APG hvis du bruger Proxy?
Undskyld, er newbie :wink:
Delgado
11-13-2005, 10:11 PM
Købe musik i nævnte butikker? De har jo ikke andet end Jacob Svejstrup, og hvem gider købe det.. endsige downloade det? Lad os bare være ærlige, udvalget i danske musikbutikker er vist ikke større end airplaylisten på skodstationer som 100fm (100% de samme tyve sange om dagen, 100% reklamer) , og når man har hørt den samme sang 1 million gange, hvorfor så købe den, så man kan høre den 1 million og 1 gange? Og hvorfor i det hele taget støtte kunstnere som under alle omstændigheder må have en fed biindtægt af afgifter fra radioen, så mange gange, de bliver spillet? Det er det gode ved P2P, der er ingen, som fortæller dig, hvad du SKAL høre, du kan få hvad du vil, udvalget er hele verden. Helt sikkert, at hvis der var ligeså stort udvalg i danske netbutikker, ville der ikke bliver downloadet så meget "illegalt". Men musikindustrien om det, det er jo deres problem, de ikke har indset det.
Lad mig give et eksempel, som nok er typisk.. jeg sidder og hører netradio (hollandsk), og hører en sang, som lyder godt. Kan man mon købve den?
(1. danske netbutik): Søgning gav intet resultat på xxx.xx
OK, vi prøver et andet sted..
(2. danske netbutik): Der var desværre ingen reultater på søgningen
nå, ok..
(99. danske musikbutik) Søgning gav 0 resultat, ARG! LIMEWIRE, BITTORRENT, ET-ELLER-ANDET!!
Din søgning på xxx.xxx gav 1266 resultater, prøv at begrænse søgningen...
Did I make it clear???
Hvis du iøvrigt synes kvaliteten er dårlig på P2P, så brug det som et søgekriterie. Langt det meste, som i udgangspunkt ligger i 128kbit kan også fås højere. Det, du så har downloadet, som viste sig ikke at tilfredsstille kravene, kan du jo bare slette :wink:
Derudover har jeg nu aldrig haft virus i nogen musikfil fra P2P. Derimod har jeg hørt, der skulle være problemer med filer inficeret med DRM.
Slet denne hvid den er for meget of-topic.
@Zorp
Helt i orden. Det har vi alle været :-) og velkommen til.
Ja jeg mener en tracker der kræver login (eventuelt invite). På disse sider er der normalt kontrol med hvem der kan være uploadere og dermed kan man være rimelig sikker på at uploadere ved hvad de laver, hvilket blandt meget andet har den fordel at man undgår virusser.
For en udmærket lukket nordisk (primært Dansk) tracker kan du prøve: www.nordic-t.org den har jeg selv haft meget glæde af.
Ved at bruge en proxy i BT (bemærk at den skal sættes op i din BT klient) kan du sløre din IP adresse og dermed gøre det næsten umuligt for APG og andre kedelige elementer at spore dig. Ikke at det er specielt nemt på BT i forvejen.
Shimfs
11-14-2005, 02:03 PM
hvordan sørger man så for at komme af og på en proxy hvis man kun vil bruge proxy under download
Shi-n0-bi
11-14-2005, 03:01 PM
Firefox = Funktioner -> Indstillinger... -> Generalt -> Forbindelsesindstillinger...
Shimfs
11-15-2005, 01:50 PM
men mangler jeg ikke en proxy server så?
KcintiM
11-15-2005, 03:26 PM
:idea: Google :idea:
Shi-n0-bi
11-15-2005, 03:31 PM
http://www.samair.ru/proxy/
http://www.proxy4free.com
http://www.publicproxyservers.com
http://www.anonymitychecker.com
http://www.proxz.com
http://www.digitalcybersoft.com/ProxyList/
http://www.checker.freeproxy.ru
http://tools.rosinstrument.com/proxy/
http://www.multiproxy.org/anon_proxy.htm
http://tools.rosinstrument.com/proxy/
http://www.digitalcybersoft.com/ProxyList/
EDIT:
Vælg dem der hedder: anonymous
Shimfs
11-15-2005, 03:34 PM
hvordan bruger man det med bitcomet
Shi-n0-bi
11-15-2005, 03:42 PM
hvordan bruger man det med bitcomet
Til Shimfs:
Start programmet ved at dobbelt klikke på ikonet.
Gå derefter op i menuen og klik på teksten "Funktioner"
Nu skulle en menu genre rulle ned?
Klik da på "Indstillinger"
Vælg så "Forbindelse", og derefter "Proxy"
:P
-- Slut --
Til jer andre:
Ctrl + P, så den i hus :wink:
KcintiM
11-15-2005, 03:43 PM
Funktioner > Indstillinger > Proxy
Men du skal nok regne med at miste lidt hastighed :?
Shimfs
11-15-2005, 03:44 PM
ok fint nok
bitcomet gør sådan så jeg kun bruger proxy på tracker, kan jeg så downlaode med normal hastighed og være anonym
og hvilken sock køre en elite proxy på
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.