Se fuld version : Linux
Harmster
11-07-2005, 02:26 PM
Hvilken Version af Linux er den Bedste.
Athas
11-07-2005, 04:15 PM
Det afhænger af hvem du spørger, hvem du er, og hvad du skal bruge det til.
Skulle dette indlæg ikke være under en anden kategori? Unix/linux måske :roll:
Men som Athas også siger kommer det an på hvem du spørger og hvem distroen skal henvænde sig til. Er det til en ny begynder er det næsten altid bedst at starte med en af de stor, som fx, SuSE 9.3/10.0, fedora eller mandrake.
Hvis det derimod er til "trænede" linux brugere er det næsten altid den hvor de har størts indflydelse på hvad der skal være i den, og hvor de kan få lov til at sætte det hele op fra bunden.
En måde til at komme igang er at få t i en lidt ældre computer som der alligevel ikker nogen der skal bruge. Så kan du bruge den til Linux og langsomt tilpasse dig dig de enkelte distros og se hvilk du bedst kan lide. Men i første omgang så prøv nogle at de største distros, også mest fordi det er dem det er lettest at finde hjælp til.
M.A.D
11-07-2005, 04:56 PM
Hvilken Version af Linux er den Bedste.
Det bedste råd jeg læste, dengang jeg gik med samme spørgsmål, lød:
"Dén distro dine venner bruger!"
Desværre havde/har jeg så ingen venner, som bruger Linux, såh.. :P
Harmster
11-08-2005, 07:01 PM
jeg havde ikke lige set der var et linux forum så derfor lå det hvor det lå.
jeg har ikke nogle venner der bruger linux så jeg er total nybeggønerjeg havde ikke lige set der var et linux forum så derfor lå det hvor det lå.
jeg har ikke nogle venner der bruger linux, og jeg er total nybegynder.
det skal bruges til normal pc mail, internet, se film, spil sådan lidt af vært.
tror nu jeg prøver suse da jeg har hørt om det før, og har fundet sider hvor man kan få hjælp til det.
eigilbjarne
11-08-2005, 08:13 PM
det skal bruges til normal pc mail, internet, se film, spil sådan lidt af vært.
Du kan bruge Linux til alt det du nævner, dog kan det men spil godt blive et problem og det synes jeg ik du skal have som førsteprioritet da du er nybegynder.
grunden til det er nemlig, at spil lavet til Windows ikke sådan bare kan bruges på en Linux-maskine. Der findes dog nogle "emulatorer", om man vil, der kan bruges til at køre Windows applikationer og spil. Det mest populære (såvidt jeg ved) er Cedega, der dog koster penge (men man er vel ikke pirat for ingenting ;) ). Du kan læse mere om Cedega her : http://www.transgaming.com/
Jeg må indrømme jeg ikke selv er dne største linux-haj, men håber du kunne bruge det til noget :)
Men ellers så prøv at gå ind på www.linuxin.dk
De kan fortælle dig mere om det. Vores allesammens guru og altmuligmand, Jowls, er også at finde på linuxins forum såvidt jeg er orienteret 8)
Harmster
11-15-2005, 10:13 AM
du har jeg været inde på suse hjemmeside for at download det, men når man går ind på deres download side kan man vælge mellem 2 versioner. N Suse Linux og Suse Linux OSS hvad e forskellen på de to.
Bjerrk
11-18-2005, 11:23 AM
Harmster: hvilken computer har du? er det en ganske almindelig x86-intel type eller en amd64, en powerPC eller hvad?
eftersom at du er ny til Linux vil jeg anbefale dig at downloade denne version: http://www.novell.com/products/suselinux/downloads/suse_linux/instructions_eval.html
da den sætter det meste op for dig.
Og husk nu: Giv ikke op bare fordi det er lidt anderledes. Den første måned jeg brugte Linux var jeg ved at give op engang imellem, men jeg gjorde det ikke og det har virkelig givet pote.
Med Venlig Hilsen Bjerrk
Harmster
11-20-2005, 09:43 PM
det er en ganske almenlig x86 intel
den bruger ihvert fald en pentium 4
hvad er forskellen på eval og SRC versionen
har fundet ud af at live version er til at køre direkte fra cden
Bjerrk
11-26-2005, 09:37 PM
det er en ganske almenlig x86 intel
den bruger ihvert fald en pentium 4
hvad er forskellen på eval og SRC versionen
har fundet ud af at live version er til at køre direkte fra cden
Forskellen er at eval versionen (som IKKE er tidsbegrænset på trods af navnet) sætter diverse ikke-frie "goodies" op for dig. Såsom java, flash, realmedia support osv.
SRC, som du siger, er 100% open sorce og indeholder ikke den slags :) .
Mvh Bjerrk
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.