Se fuld version : en lille cd produktion
broch
11-02-2005, 02:32 PM
Hey! Det er ikke så meget et spørgsmål.. men..
Jeg kunne godt tænke mig at høre nogen meninger om mit projekt.
Jeg er amatør musiker, og alt min musik er licenseret under creative commons.
Jeg har naturligvis den lille obligatoriske "donate" knap på min side, og så har jeg lige lavet en cd i 50 eksemplarer.
Og faktisk er der folk der køber den! Min musik (minus et enkelt track) er altsammen tilgængeligt frit på siden, og alligevel er der nogen der køber det som en cd ved siden af. Jeg troede sku ikke på at det ville fungere, men hey, min optimisme holdt sku vand.
Er det ikke en meget rimlig måde at gøre tingene på?
jov det er en meget rimeli måde det vil jeg sku garme støtte, hvis bare alle gjorra som dig var fildeling ikke nåde problem,problemet er jo at de fleste ikke gør som dig, det er det stek modsatte de gør, men held og løkke skal lyde her fra :o :? :P :!: 8) :lol: :o :lol: :wink: :arrow: :roll:
Ole Husgaard
11-08-2005, 12:00 AM
Tillykke med det gode initiativ.
Det undrer mig ikke at folk vil give penge for din musik, selvom de ellers bare kunne downloade den gratis. Langt de fleste mennesker vil gerne give et beløb til den, som har lavet noget de synes om, og i dit tilfælde er de sikre på at pengene går til kunstneren i stedet for alle mulige andre.
Hvis du laver CD'er ved selv at brænde dem, er det ærgeligt at du ikke kan få refunderet den blankmedieafgift du betaler til den etablerede musikindustri (dine konkurrenter). Men det kan du ikke hvis du er amatørmusiker. Man kan kun få denne afgift refunderet hvis man har en momsregistreret virksomhed.