PDA

Se fuld version : Fildelings laptop?

Hånter
10-02-2005, 10:59 PM
Emnet har været oppe et par gange før, og jeg har kigget trådene igennem, dog synes jeg ikke rigtigt at finde noget der passer til en ordenlig "fildelnings laptop".

Håber da i vil hjælpe, bare en smule :)
Nogle få krav:

512 ram
støjsvag
min. 40GB harddisk
14-15" skærm
trådløst lan
et batteri der kan holde +3 timer :D

Der er 9000,- til rådighed... Jeg er ikke selv god til sådan noget, jeg køber gerne bare det første og det bedste.

-Hånter

Hånter
10-03-2005, 03:04 PM
never mind :D
Har fundet en jeg vil have :)

Dog med nogle få forbedringer, man er vel pirat? så skal der jo være plads til lidt mere :D

http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=147&osCsid=35750afbcfd4382867ba49ea5b7e2ea0

-Hånter

Jowls
10-03-2005, 04:05 PM
X-31 er en udmærket laptop - solid, indbygget wireless LAN, god skærm, et rigtigt fedt keyboard og desuden vejer den ikke ret meget. En af de letteste på markedet, faktisk. Jeg kunne selv godt finde på at vælge den (har pt. en IBM T-40, som jeg er mægtig glad for).

Men som altid ved laptop-køb er det vigtigt at du checker dit behov mod den valgte maskine. På grund af den lave vægt og lille størrelse er X-31 f.eks. en ideel skole-laptop, hvor man vitterligt har behov for at bære den meget rundt. Den fylder ikke meget i en taske og en IBM kan traditionelt holde til hårdt brug i lang tid.

Men er det en spille-maskine du søger, så har den ikke det hurtigste GFX i prisklassen, og skønt skærmen er top-kvalitet, så er den altså kun på 12.1", hvilket er noget mindre end de sædvanlige 14" man ser på full-size laptops.

Uanset hvad du bestemmer dig for, så synes jeg i hvert fald at du skulle finde en forhandler, hvor du kan se og prøve maskinen inden du bestiller. Du kan sagtens købe den på nettet bagefter, men efter min erfaring er "hands-on" følelsen meget vigtig, når man skal vælge en laptop. At købe en laptop man aldrig har rørt ved svarer lidt til at gifte sig pr. brev... :wink:

Apropos fildeling: Lad være med at ofre mange penge på at få en gigantisk disk i din laptop. De små diske er forholdsvis dyre pr Gbyte og fås alligevel ikke større end 120 Gbyte. Køb i stedet en extern USB-disk på en 2-300 Gbyte til dine film, ekstra mp3'ere og dine warez. Det er langt billigere og har yderligere den fordel, at det er nemt for dig at "fildele" med vennerne vha. et USB-kabel :wink:

Hånter
10-03-2005, 08:24 PM
Tak for dit svar Jowls :)
Jeg har tjekket den først, jeg kender en der har en akkurat sådan en.
Jeg spiller næsten aldrig computer, og når jeg endeligt gør (hvilket er max 2 timer på en måned ;)), har jeg en udemærket stationær stående hjemme.

Med hensyn til den "store" harddisk, har jeg nettop anskaffet mig en USB notebook ekstern harddisk på 40 gb, der udemærket passer ned i min skoletaske :D

Endnu engang tak for svaret :)

-Hånter