Se fuld version : Windows XP CD ?
PoiZon
10-01-2005, 09:51 AM
Kan det passe ens orginale Windows XP CD er skrivebeskyttet? Hvis ja, hvordan pokker får jeg så lavet en ny, min CD er nemlig beskadeligt. Min stationær computer er gået helt fra snøvsen og skal ha en formatering.
Så ville jeg også spørge om i ikke har en guide I hvordan man brænder bootable CD´er :) f.eks windows XP
MVH Mig
BeLLe
10-01-2005, 10:57 AM
CD'ere er altid skrivebeskyttet med mindre det er en blank cd-r eller en cd-rw. Hvis du mener om den er kopibeskyttet så er svaret: Nej det er den ikke. Det er ikke noget problem at tage en kopi af en windows cd og bruge den i stedet for den originale.
Hvis du har en original windows CD der er blevet ridset så den ikke kan bruges så kan du få en ny gratis ved at ringe til microsoft.
Infant Prodigy
10-02-2005, 02:44 AM
Poizon, et godt trick hvis du har en CD som er ridset og ikke kan kopieres på "den normale måde":
Åben dit brænderprogram, fx. Nero Burning ROM, og vælg kopier. Når du skal vælge hastigheden som original CD'en skal læses med, så sæt den ned til 1x. På den måde kan man i mange tilfælde være heldige at CDdrevet rent faktisk kan læse den ridsede cd, og dermed har du mulighed for at brænde dig en helt ny og u-ridset kopi af dit yndlings pirat-OS.
/inphant
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.