Se fuld version : bøvl med windows opstart
jeg har et problem med mit windows..
når jeg formaterer mit drev og ligger et nyt styresystem ind starter min maskine op med a spørge hva for et windows jeg vil starte.. og indtil videre her jeg fire.. men der er kun et a dem der virker.. jeg har slettet de andre men hvordan fjerner jeg de tre i min opstart??
BeLLe
09-29-2005, 04:30 PM
hvis du vil starte helt forfra fra bunden så start op med din windows cd. når den så spørger om hvilken partition du vil installere på vælger du først at slette den partition du har og derefter oprette en ny. Så skulle den meget gerne fjerne alle de gamle windows installationer.
Hvis du bare gerne vil fjerne de 3 fra opstarts menuen. så slå 'vis skjulte filer' til og find filen boot.ini
start den op i notesblok og fjern så de 3 linier der ikke virker længere og gem den igen.
Pas på - hvis du fjerne den forkerte linie vil du ikke kunne starte windows igen
jeg kan ik finde den boot.ini i mit system.. hverken når jeg søger eller leder manuelt.. hvor skulle den her fil gemme sig henne??
BeLLe
09-29-2005, 05:23 PM
den skulle ligge i roden af den første partition på dit første drev. normalt er det C:\
Filen er skjult så du skal have slået vis skjulte filer til og muligvis osse vis system filer
hey.. tak for det.. havde bare glemt at få vist mine system filer :oops:
men tak
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.