PDA

Se fuld version : Eksamensopgaver

BadCop
09-29-2005, 03:38 PM
Er der andre end mig, der godt kunne bruge nogle skriftlige uni-opgaver?

Har selv et par stykker, jeg gerne lægger op.

PackedManiac
09-30-2005, 01:02 PM
Det synes jeg helt sikkert du skulle. Jeg vil dog konverterer dem til pdf format, da man nogengange kan finde (uheldige) oplysninger, hvis de er i doc (typisk MS Word) format.

Og så ville jeg også ligge dem ud på usenet, men det er selvfølgelig op til dig, hvor du vil ligge dem henne.

BadCop
10-01-2005, 09:45 PM
Fint, har tænkt mig at lave en torrent til mine pdf-filer.

Men usenet-hvad er det?

BadCop
10-01-2005, 09:47 PM
Forøvrigt; hvilke uheldige oplysninger kan der findes i wordformat?

Jowls
10-01-2005, 09:53 PM
"Usenet" er et andet ord for "newsgroups" eller "nyhedsgrupper".

Jowls
10-01-2005, 10:04 PM
Forøvrigt; hvilke uheldige oplysninger kan der findes i wordformat?

Microsoft Word lægger en masse ekstra information ind i teksten som kan bruges til helt legitime funktioner - f.eks. kan man se navnet på dokumentets forfatter samt navnet på den som sidst rettede i dokumentet osv. osv.

Den kan også gemme gamle revisioner af et dokument i filen, og jeg har kendskab til mere end een virksomhed som har brugt et gammelt brev som template for et nyt - og modtageren har så kunnet fremkalde tidligere breve til andre personer.

Alle disse ting er som sagt ikke fejl, men derimod nyttige funktioner som blot kan være farlige i ukyndiges hænder.... lidt ligesom en motorsav :wink:

En korrekt opsat Word er principiel ok at bruge til distribution, men PDF er langt mere idiotsikkert og desuden mere platforms-uafhængigt. Derfor bruges dette format oftest til distribution af dokumenter.

Hent Acrobat 7.0 Prof. på din favorit-tracker, hvis du ikke har den... 8)

BadCop
10-03-2005, 11:38 AM
Tak for infoen! Det anede jeg ikke en pind om...

BadCop
11-05-2005, 01:14 PM
Seeder en eksamensopgave om Freges sprogfilosofi:

http://thepiratebay.org/details.php?id=3405511

Hoffa
02-10-2006, 09:22 PM
Der findes et glimrende (og overset) site med eksamensopgaver skrevet af studerende på videregående uddannelser. Sitet hedder www.opgavebank.dk og er gratis. Det er vistnok nogle studerende fra Københavns Universitet, der står bag.

Jeg brugte selv sitet meget, dengang jeg skrev speciale. Det er altid inspirerende at se, hvordan andre studerende bygger deres opgaver op samt at få en fornemmelse af, hvad der kræves i en opgave rent sprogligt/fagligt på en videregående uddannelse.

Vh.

Hoffa