PDA

Se fuld version : forskellen på agp x8og PCI-E

mia
09-28-2005, 07:18 PM
Ja ikke så meget snak osv. Bare to meget hurtige spørgsmål:

1: Hvor stor præstations forskel er der på dette kort i forhold til hvis det havde været et pci-express kort?

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=92891

2: Mit system ser således ud

64 bit AMD (kører 32 bit Windows :x )
1024 ram
apg x8 bundkort

Hvor meget forskel ville der være på min computers præstation apgx8 vs. pci-E.
Dette ville så mene at jeg skulle ud og invisterer i nyt bundkort, kunne dette i så fald betale sig?

Mvh Anders

ps. hvad er VIVO og hvad gør det godt for? Er det ikke oprindeligt lavet af sony?

Mollerz
09-28-2005, 09:03 PM
Læs disse artikler. Så tror jeg du er godt rustet til at træffe et valg. :)

http://www.pcinpact.com/actu/news/AGP_vs_PCI_E_Radeon_X800_XT_et_X600_XT.htm
http://www.tcmagazine.info/articles.php?action=show&showarticle=127

Desuden kan du se mine søgekriterier på google her (http://www.google.dk/search?q=AGP+vs+PCI-E&sourceid=mozilla-search&start=0&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:da-DK:official):

mia
09-28-2005, 09:16 PM
øøøh ja det sidste link var intet andet en lammende. Apg vandt jo stort set over pci-e :P Nå men jeg føler mig jo næsten glad ved at jeg har et apg bundkort og ikke et pci-e ny. Thx

Forresten hvad syntes du om kortet?

Mollerz
09-28-2005, 09:43 PM
øøøh ja det sidste link var intet andet en lammende. Apg vandt jo stort set over pci-e :P Nå men jeg føler mig jo næsten glad ved at jeg har et apg bundkort og ikke et pci-e ny. Thx
Jeg er nu glad nok for min PCI-E port. :) Men nå.. Den diskution kan vi tage en anden gang.. :)

Forresten hvad syntes du om kortet?
Det lyder da meget godt efter de kommentarer der er til kortet. Jeg kender ikke særligt meget til Ati's grafikchips, da jeg altid har kørt Nvidia (med undtagelse af mit gamle Voodoo2 kort. ;))

Men prøv at google dig frem til nogen erfaringer. Prøv eventuelt www.tweakup.dk og #tweakuo @ Qnet hvis du er på IRC.. :)

mia
09-28-2005, 10:16 PM
Er også selv mest til Nvidea, mest fordi det er det der understøttes bedst på en Linux platform. Men hvis man se på de to kort. x800xt og gforce6800xt som stort set giver den samme ydelse, er prisforskellen op til 2000 kr. Hvis jeg kan sparer 2000 kr, på at skifte mærke er det okay med mig.

Mollerz
09-28-2005, 10:37 PM
Er også selv mest til Nvidea, mest fordi det er det der understøttes bedst på en Linux platform. Men hvis man se på de to kort. x800xt og gforce6800xt som stort set giver den samme ydelse, er prisforskellen op til 2000 kr. Hvis jeg kan sparer 2000 kr, på at skifte mærke er det okay med mig.
Ja.. Mit næste kort bliver nok også et Ati, da de jo kan køre med Crossfire. :)
Det skulle være ret så heftigt.. :P

Chron
09-30-2005, 11:01 AM

Der er lige det problem at hvis du har et system der kører AGP så er det jo stort set forældet. Du kan ikke få bundkort mere der understøtter ordentlige processorer osv som ikke kører PCI-E..

Så kommer du altså til at skulle købe et nyt grafikkort når du skal udskifte processor, fordi at du skal udskifte bundkort for at skifte processor.. Og det nye bundkort vil helt sikkert ikke kunne bruge AGP kort :P - det hele hænger desværre sammen.

Desuden så er der noget blæret over at køre SLI med 2 grafikkort, som tilsammen koster det halve af et Geforce FX 6800 Ultra, men yder det samme ;o)

Headshot
09-30-2005, 08:23 PM

Der er lige det problem at hvis du har et system der kører AGP så er det jo stort set forældet. Du kan ikke få bundkort mere der understøtter ordentlige processorer osv som ikke kører PCI-E..

Så kommer du altså til at skulle købe et nyt grafikkort når du skal udskifte processor, fordi at du skal udskifte bundkort for at skifte processor.. Og det nye bundkort vil helt sikkert ikke kunne bruge AGP kort :P - det hele hænger desværre sammen.

Desuden så er der noget blæret over at køre SLI med 2 grafikkort, som tilsammen koster det halve af et Geforce FX 6800 Ultra, men yder det samme ;o)

Hmm jeg har fået at vide at der ikke er grund til endnu at købe sli fordi spillene ikke er begyndt endnu og udnytte begge grafik kort...

Chron
10-01-2005, 11:29 AM

Hmm jeg har fået at vide at der ikke er grund til endnu at købe sli fordi spillene ikke er begyndt endnu og udnytte begge grafik kort...

Det er som sådan heller ikke spillene der udnytter dem, det er nvidias hardware/software som sørger for det, sure, det er ikke de 200% ydelse som nvidia snakker om, men det er fandeme et godt boost.

Gå ind på Toms Hardware og læs deres AGP/PCI-E benchmarks, der vil du kunne se at 2x6600 GT slår 1x6800 Ultra - til den halve pris tilmed.