PDA

Se fuld version : win98 vs. Xp eller dual... og hjælp

fjern
09-27-2005, 03:21 PM
jeg er i den heldige situation, at jeg har fået mig en ny pc.. Og den skal have nyt styresystem..
jeg har prøvet ubuntu (linux dist.) og lad os bare sige at det var ikke lige mig..
Og jeg er næsten kommet af med det lort.. hvis det er nogle der har en komplet løsning på hvordan man bliver helt fri for det.. så skriv lige..
nå men til sagen, det er en 2400+ amd med 512 ram og 160 gb, så 98se burde kunne trække det og jeg har egt. altid været glad for 98.. men den går som regel bare i stå når man opretter en partition..
Og Xp kan nok godt klare det, men så mister jeg jo ½ af de ældre spil jeg kan godt nostalgisere mig tilbage til...
jeg håber at nogle af jer kan hjælpe mig...

SpYkE
09-27-2005, 04:20 PM
tja.. jeg køre dual boot på min comp.. os Win98se/Xp og jeg bruger aldrig 98 mere... nok mest fordi jeg ikke har gamle spil men ja.. ellers er jeg sikker på du kan finde en form for emulator af en slags til XP som emulere win98 :)

BeLLe
09-27-2005, 04:46 PM
hvordan du kommet helt af med Linux kan microsoft hjælpe dig med:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;247804

Hvis maskinen brokker sig over at den ikke kan finde LILO (Linux boot Loader) når du starter maskinen skal du boote op med en win98 startup diskette og skrive: fdisk /mbr

Du kan godt køre windows 98 på din maskine men du vil ikke kunne udnytte al din ram da win98 kun kan arbejde med max 256 mb (selvom den godt kan se resten vil det ikke blive brugt). Disk størrelsen vil osse blive et problem da jeg mener at huske at win98 ikke er glad for diske over 32gb

men hvis du har en masse gamle spil du godt kan lide så vil jeg anbefale en dual boot mellem 98 og XP

Lav en partition til din win 98 og installer den der. Installer så bagefter winXP. Den vil automatisk finde din win98 og spørge om der skal køres dual boot