PDA

Se fuld version : Revner i IPod Nano's skærme.

Jowls
09-26-2005, 04:40 PM
ComOn har en historie som kunne være af interesse for dem som har planer om at anskaffe sig en IPod Nano indenfor den nærmeste fremtid.

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=23707

Mulig skærmfejl på iPod nano

Hardware: Flere iPod-ejere rapporterer om mystiske brud på iPod nanos display.

På hjemmesiden flawedmusicplayer.com, kan man lige for øjeblikket læse flere historier fra ejere af Apples nyeste Mp3-afspiller iPod nano. Flere ejere rapporterer nemlig, at deres iPod nano uden videre går i stykker.

Helt præcist er det skærmen den skulle være gal med. Skærmen revner eller knækker nemlig og ifølge flere brugere, så gør den det helt uden at den behandles forkert. Flere brugere hævder, at de blot har efterladt iPod nano i en lomme eller på et bord i et stykke tid og efterfølgende revner skærmen.

Det diskuteres nu, om der kan være tale om en konstruktionsfejl, som får iPod nano til at revne, eller om der er tale om en anden forklaring, f.eks. et forsøg på at få repareret sin iPod nano gratis.

Også iPodResQ, der begiver sig af med at reparere iPods, rapporterer om forhøjede priser og længere ventetider, som følge af fejlfyldte iPod nano'er.

Apple har ikke officielt udtalt sig om de potentielle konstruktionsfejl, ligesom omfanget heller ikke er så veldokumenteret endnu, at der kan være behov for en generel advarsel mod afspilleren.

Se billeder af revnede IPods på den omtalte side...

http://flawedmusicplayer.com/

... som plejede at hedde "ipodnanoflaw.com", men har skiftet navn fordi ejeren blev bange for Apples advokater.

Men nu vil jeg så lige mande til besindelse. Med lanceringen af Nano'en har Apple sat sig tungt på det attraktive segment af bærbare mp3-spillere med 1-4 Gbyte kapacitet. I denne klasse er Nano'en nærmest uden konkurrence og, som edbpriser også skriver her...

http://www.edbpriser.dk/review.asp?ID=27942

... har den skabt megen frygt blandt narkedets øvrige producenter. Der er ingen tvivl om, at ethvert svaghedstegn fra Apples side vil blive blæst op og udnyttet maksimalt.

Jeg tror personligt på at problemet eksisterer, for det minder til forveksling om det problem Palm havde med deres "C"-model, da den lige kom frem. Folk klagede over at skærmen pludselig flækkede af sig selv - nogle gange når den lå på bordet eller sad i en lader.

Det viste sig at være på grund af varme fra nogle komponenter på bagsiden kombineret med måden skærmen var spændt op i kaninettet på. På nogle enkelte eksemplarer blev spændingerne så stærke, at skærmen revnede.

Historierne på IPod-siden lyder næsten som de gamle Palm-historier, så derfor godtager jeg dem som plausible.

Jeg har selv tænkt mig at købe en Nano her i næste måned, så derfor følger jeg sagen nøje. Nano'en er et helt nyt og nyskabende produkt, så det faktum at de første serier kunne have enkelte fejl vil ikke afholde mig fra at købe en. Det jeg venter på er Apples udmelding.

Såfremt Apple bekender kulør og anerkende problemet er alt ok. Får jeg en flækker, så bytter jeg den bare. Men hvis Apple nægter alt og entydigt skyder skylden på kunderne, står jeg af.

Så lad os se, hvad der sker....