PDA

Se fuld version : Recode en divx/xvid film

BeLLe
09-25-2005, 07:13 PM
Jeg har nogen divx film der skal recodes fordi de ikke følger normen for divx film. Problemet er hvilket program der kan recode dem hurtigt (relativt) og nemt.
Jeg har tidligere brugt dr.divx men det crasher et par minutter inde i jobbet så hvad skal jeg så bruge?

Chron
09-26-2005, 07:41 AM
Der er et par muligheder, hvis det bare skal være et easy n quick job, så anbefaler jeg WinAVI, ellers hvis du vil gøre det på et lidt højere niveau med noget mere indflydelse, så er NeoDivX et godt valg (det understøtter også xvid hvis du har det installeret).

BeLLe
09-26-2005, 10:11 AM
Jeg fandt et andet program der kunne klare jobbet for mig. Canopus ProCoder 2. Eller det kunne det så ikke for det crasher osse. Jeg tror det er selve filmen der er noget galt med. En dårlig encoding fra starten af :?

tek
09-26-2005, 05:31 PM
VirtualDub er lidt nørdet; men det virker super. Det er altid det jeg vender tilbage til når jeg altså ikke lige skal lave større redigeringsopgaver.

//michael

PastorBlabber
09-26-2005, 10:24 PM
Ellers kan du prøve AutoGK.

Jeg ved ihf. at det er godt til meget nemt at fjerne QPel.

- Pastor Blabber

BeLLe
09-26-2005, 11:09 PM
hmm... nu har jeg lige kigget på AutoGK men det ud som om det kun vil bruge mpeg 2 filer til indput eller er jeg helt gal på den

PastorBlabber
09-28-2005, 12:35 AM
hmm... nu har jeg lige kigget på AutoGK men det ud som om det kun vil bruge mpeg 2 filer til indput eller er jeg helt gal på den

AutoGK er oprindeligt til at lave en dvd om til DivX/XviD, men jeg ved da at v2.18b kan bruge avi, hvilket også står på deres hovedside:

Program features support of:
- DVD/VOBs(unencrypted from hdd), MPEG2, MPEG1, transport streams (including multi-program ones) and AVI/DV input sources

- Pastor Blabber