Se fuld version : Mange ens .Rar filer.
ellisa
09-25-2005, 12:48 PM
Jeg har hentet et program, som efter udpakning består af en hel masse .rar-filer.
De har alle samme størrelse og består blot af en .bin og en .cue fil.
Hvis jeg begynder at pakke dem ud, så spørger den bare om jeg vil overskrive den eksisterende fil - altså er filerne ens i samtlige .rar-filer.
Filer har endelser med 01, 02 o.s.v.
Jeg er ikke så kendt med .rar filer, så jeg ved ikke helt hvordan jeg skal behandle dem.
Jeg kiggede på guiden herinde, men når jeg prøver at følge den, så sker der blot det ovenstående.
Er det bare en bogus-fil jeg har hentet eller er der noget jeg har misset?
Ellisa
Den ene af filerne skulle gerne have endelsen .rar - det er den du skal åbne fra - så pakker WinRar den fint ud. Den kan desværre ikke selv tænke så langt at når du klikker på .r05 så vil du self. også bruge de andre filer i biblioteket. Men åben rar og det virker.
Er rar-filerne pakket med endelserne part001 osv. hvor der ikke ligger en .rar skal filen med 01 åbnes.
M.A.D
09-25-2005, 01:10 PM
Filen er skam god nok. Dét er en metode til at pakke én stor fil ned på, fx en CD eller DVD: I stedet for at have en stor fil, som skal overføres fra én til en anden, så splitter man den op i (fx) 50 mindre bidder, så hvis der skulle noget galt under overførslen, så kan man nøjes med at hente den eller de 'pakker', som fejlede under overførslen. I stedet for at hente hele filen en gang til.
Du åbner bare den første pakke i folderen, den har som regel endelsen .r00 eller .r01 (Det er i hvert fald bare dén med det laveste tal). Du vælger destinationen, og voilá, ud kommer hele filen.
Du har fået en bin/cue fil. Bin-filen er den 'rigtige' fil, altså selve filmen/spillet/programmet. Cue-filen er bare en fil, som fortæller dit (fx) brænderprogram, hvordan den skal brænde filen over på en CD.
Vil du brænde filen, fx i Alcohol 120%, finder du bare cue-filen, og siger, at den skal brænde dén. Så finder programmet selv ud af, hvordan bin-filen skal brændes på CD'en.
ellisa
09-25-2005, 01:19 PM
Ok, det må jeg prøve, når jeg får skaffet mig nogle tomme cd'er (har kun dvd'er og dem vil jeg ikke ofre)
M.A.D
09-25-2005, 01:26 PM
Du kan også hente programmet Deamon Tools. DT er et program, som 'snyder' computeren og filen til at tro, at den ligger på en CD/DVD.
På den måde kan du godt bruge din fil uden at brænde den over på CD. Den er rigtig god til spil, hvis man ikke har en no-cd crack eller ikke gider at brænde det ud for at installere det.
Der står lidt om det her: http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=15
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.