Se fuld version : Bærbar til 8000kr
hey..
Jeg overvejer at købe en bærbar. Den skal bruges til film, musik, spil, surfe og studier..
Acer AMD Athlon 3700+
Athlon med 1MB level 2 cache.
1024 Mb ddr ram
80 Gb hardisk
15,4" WXGA TFT skærm
Dvd +/- rw brænder dual layer.
64 Mb decikeret Nvidia GeForce Go 5700 Grafikkort
Indbygget trådløst netværk 802.11b/g
56k modem 10/100/1000 LAN
4-i-1 kortlæser
4x Usb 2.0 Firewire
inkl windows Xp og Norton antivirus
Til 7.999Kr i Bilka
[img=http://img365.imageshack.us/img365/7939/unavngivet8bl.th.jpg] (http://img365.imageshack.us/my.php?image=unavngivet8bl.jpg)
Jeg har lige nogle spørgsmål, jeg gerne vil have svaret.
1) Hvad synes i om den ?
2) Er den ordenlig kvalitet ?
3) Kan den tage spil ?
4) Kan det virkelig passe at den er så hurtig ? :O
5) Hvad vil min fps ca være i counter-strike? :S
6) Kan man godt koble et andet tastatur og mus til en bærbar ?
7) Er processeren med h-t teknologi og er den mobile? ?
8) Kan det virkelig betale sig at købe ekstra forsikring til den?
Håber virkeligt at jeg kan få besvaret alle mine spørgsmål
Har du et andet foreslag er du mere end velkommen til at skrive.
Hvis I siger god for den, køber jeg den.
På forhånd tak
Sikke en masse spørgsmål - må hellere lade nogen stå til de andre (aner ikke en fis om CS :wink: )
Du kan godt koble andet tastatur og mus til.
At de kalder den 3700+ er vel bare den sædvanlige betegnelse for at deres 1,7 mhz er lige så hurtig som en 3700 mhz... har kun haft intel i mine bærbare så kan ikke sige om det er en mobile eller de bare har knaldet en alm cpu i (er jo set før...)
Mht. brug til spil lyder grafikkorten nok noget i underkanten efter min smag - 64 mb er ikke meget...
Derudover lyder det som en ok bærbar til prisen - og de jeg kender med en acer er da også tilfredse - men afhænger af hvor krævende en gamer du er...
Den kan selvfølgelig ikke køre de nyeste spil, som en power computer med et radon XT850 kan. Men den er mere en rigeligt til CS, og din fps vil komme op på mere end vores små mennseke øjne kan opfange i sekundet.
Mht til spørgsmålene.
1: Den lyder meget kraftig, men ikke særlig studie relateret. Da store kraftige bærbare har det med at larme som en turbine motor.
2: det kan man aldrig vide sig sikker på.
3: Ja men som jeg skrev ovenover, skal du ikke forvente det helt store hvis du sætter de nyeste spil i. Tag nogler der er et år gammelt, hvis du vil havde et godt resultat.
4: Det er i dag ikke så svært at lave bærbare hurtige, problemet ligger mere i af få et system der kan klarer køle det hele ned. Det resulterer så i de meget irreterende blæserer som alle i klassen kan høre.
5: mere end nok...
6: Ja dette skal bare være USB.
7: Det må stå der hvor du køber den.
Det med forsikringen..... Mhh ja og nej.
Man kan sige at hvis uheldet er ude er det en ra ting at havde. Men der har også været mange eksempler med at forsikringen ikke hjalp en s..., da man endelig skulle bruge den. Jeg syntes det er noget du selv skal afgøre, det kommer også meget an på hvor godt du syntes du behandler dine ting.
Alle de bærbare jeg har haft har alm indgang til tastatur - og så mus som USB (bare en detalje)
Kontant på DR (mener det var dem) kom frem til konklusionen at de ekstra-forsikringer stort set var spild af penge. Jeg kunne aldrig drømme om at tegne en sådan. Om to år når din reklamationsret udløber er maskinen jo alligevel ved at være outdated...
chicken
09-25-2005, 03:17 PM
Jeg har selv en bærbar...
Kan næsten ikke høre den når den køre så når skærmen er slukket kan man blive i tvivl om den køre...
Det er en Zepto Znote 4200...
Kan varmt anbefale ud også lige kigger forbi: www.zepto.dk der kan du også selv sammensætte en pc mener jeg...
Har personligt aldrig hørt om folk der har været glade for maskiner de har købt i butikker som bilka og sådan...
Personligt køber jeg ikke selv pcér tv og den slags i en bilka eller kvickly... Stoler ikke nok på dem og de har ofte den ringeste service...
Senest har jeg oplevet det med at min kæreste´s forældre købte en tv til min kæreste...
Det viste sig da en af deres venner så på det at det var en udlegnings tv som var kaseret cs. 5 gange til repretion som bilka havde solgt dem... og Bilka vil ikke tage det tilbage igen...
Så nu er de ved at kontakte alt muligt om det skide tv...
Derfor stoler jeg ikke på den slags butikker...
Man kan jo være du er mere heldig...
Mollerz
09-25-2005, 04:17 PM
Jeg har købt en SHG-note.. Den kører bare super.. Den er perfekt til fildeling og skolearbejde. Siger intet og kører klippestabilt.. Indtil videre har den stået tændt i 2 dage.. :)
mjjohansen
09-25-2005, 06:34 PM
Det eneste forbehold jeg kan nævne med Acer'e er mine dårlige erfaringer med deres tastaturer. Jeg har haft en, jeg brugte som eneste computer, og det blev upræcist efter relativt kort tid. Nu er jeg jo nok lidt af en power-user, men det er nok tilfældet for de fleste her.
Den virker da ret kraftig, men jeg vil sige som andre har nævnt at den jo derfor også kan have den ulempe at den larmer for meget.. Men test den i butikken før køb.
Kendte selv til en der havde sådan TORNADO kørende i min klasse på gym.. Han gamede så oss WarCraft konstant i timerne.. På en (S)COMPAQ..:x
Han er nu droppet ud.. :lol:
Med hensyn til Acer kender jeg folk der af princip ikke vil røre deres bærbare.. Skærmen skulle efter sigende blive meget løs og have akut hjælp til at stå op efter noget tid..
Men det kan jo være de er blevet bedre.. ?
Held og lykke med købet ihvertfald.. ! :D
Har personligt aldrig hørt om folk der har været glade for maskiner de har købt i butikker som bilka og sådan...
Personligt køber jeg ikke selv pcér tv og den slags i en bilka eller kvickly... Stoler ikke nok på dem og de har ofte den ringeste service...
Om jeg køber en HP-Pc, Phillips-tv osv. i bilka eller fra den lokale pc-/hi-fi-pusher gør i min verden ingen forskel. Jeg kunne aldrig drømme om at give 20+% mere for en en vare for at undgå bilka. Som i øvrigt har den gode politik at man modtager reklamationer (med mindre det direkte er åbenlyst kunden er forkert på den). Mht. Pc'ere har de folk til at reparere dem selv - og hvis de ikke kan løse det går de til producenten. Og i modsætning til hvad de fleste tror kan man faktisk prutte om prisen i elektronik-afdelingen :wink:
Som jeg altid siger når denne "hvilken computer skal jeg vælge" debat kommer op, så køb en IBM. du kan ikke få en super power computer med 3.7 amd processor. Men de er tilgengæld super stabile, har et stel af titanium og de er "næsten" ikke til at slide op. Har haft min i tre år nu, og har intet at brokke mig over. Den kan alt det jeg skal bruge den til i hverdagen, på nær lige at spille som jeg fik indtrykket af at du gerne ville havde din til at kunne. Jeg kan ikke sige det bestemt, men jeg tror ikke du vil kunne finde en bærbare der kan begge ting.
Chron
09-26-2005, 01:08 PM
mht H-T - kommer det an på hvad HT står for,... hvis det er hyperthreading teknologi, det som du hører om i Dells reklamer, så er svaret nej det har den ikke da det er Intels teknologi. Det gør i længden nok ingen forskel, da (næsten) alle spil til dato kører single thread.
Hvis du tænker på Hyper Transport, skal jeg ikke kunne svare dig da jeg ikke lige umiddelbart kan finde infoen på amd.com.
Mht Mobile, nej, det er heller ikke en mobile processor - det fremgår af CPU model navnet... AMD's mobile modeller hedder:
AMD Turion™ 64 Mobile Technology
Mobile AMD Athlon™ 64
AMD Athlon 64™ for Notebooks
Mobile AMD Sempron™
Held og lykke med valg af bærbare, jeg synes stadig bærbare generelt mangler udvikling hvad gælder samlede faktorer for varme, støj, performance, customization og pris.
Why.King
09-26-2005, 02:47 PM
Har lige bestilt og betalt sådan en fætter her (http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=154135)
Den burde kunne bruges til spil og til fildeling hehe...
skal nok lige smide et indlæg når jeg har haft den i brug et par dage...
Ja hvem der dog bare havde råd til sådan noget :(
Ja hvem der dog bare havde råd til sådan noget :(
Ja det er godt nok den dyreste gang rød farve jeg har set :wink:
Why.King
09-26-2005, 05:41 PM
Det virker... den skulle kunne holde et par år... og måske endda også lidt til i modsætning til mange billigere bærbare :lol:
Mollerz
09-26-2005, 07:27 PM
Har lige bestilt og betalt sådan en fætter her (http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=154135)
Den burde kunne bruges til spil og til fildeling hehe...
skal nok lige smide et indlæg når jeg har haft den i brug et par dage...
Hvorfor købte du ikke en SHG Note og så gav mig overskudet.. Det havde da været mere fornuftigt.. :)
Har en SHG note, noget med firmaet www.shg.dk at gøre?
Why.King
09-26-2005, 07:58 PM
Hvorfor købte du ikke en SHG Note og så gav mig overskudet.. Det havde da været mere fornuftigt.. :)
Fordi jeg på sin vis også søgte en blærbar :wink:
Mollerz
09-26-2005, 11:22 PM
Har en SHG note, noget med firmaet www.shg.dk at gøre?
Ja.. De er helt geniale.. Jeg sidder og skriver denne post på en af dem.. :)
Godt dette lige kom op, for skal netop til at råde min lille søster i køb af nye bærbar. Hvad er det ved shg der er så genialt.
ps. nej nej selvfølgelig vil hun ikke lytte til storebror og købe en IBM :x
Mollerz
09-26-2005, 11:43 PM
Godt dette lige kom op, for skal netop til at råde min lille søster i køb af nye bærbar. Hvad er det ved shg der er så genialt.
ps. nej nej selvfølgelig vil hun ikke lytte til storebror og købe en IBM :x
Prisen, service, og deres venlighed overfor pirater..
I telefonrådgivningen spurgte jeg specifikt om den var god som "fildelingsbærbar" og det fik jeg af vide at det var den, da den havde stor hdd, lang batteritid, rimeligt stor skærm, mange ram og et lækkert design..
Søg i forum for et link til den.. mener min gamle tråd hedder "bærbar".. ;)
Chron
09-27-2005, 08:41 AM
En fildelings bærbar skal bare have stor harddisk ;)
Thats it. Resten er jo ikke til fildeling, hvad skal man bruge mere ram til, større skærm osv? heheh.
man kunne i teorien udvikle en lille fildelings HD. Altså hvor der kun var det fornødne, som PSU, net kort og selvfølgelig en HD.
Mollerz
09-27-2005, 01:41 PM
man kunne i teorien udvikle en lille fildelings HD. Altså hvor der kun var det fornødne, som PSU, net kort og selvfølgelig en HD.
Har fiflet med tanken om at lave en "fildelingscomputer".. Dvs. at det eneste der skal være i, er PSU, bundkort (miniITX) og så en HDD.. :D
Har fiflet med tanken om at lave en "fildelingscomputer".. Dvs. at det eneste der skal være i, er PSU, bundkort (miniITX) og så en HDD.. :D
Måske ville det være dejligt med en CPU?
SpYkE
09-27-2005, 04:18 PM
Måske ville det være dejligt med en CPU?
haha ja :D
Også massere af eksterne HDD's :P
Og ram skal der os til hvis man bruger ikke C++ baseret Bittorrent klienter f.eks :D
en com med meget lidt ram ville crashe fuldstændigt hvis den hentede med 1000 kB/s ;D
Mmmh jeg ser et muligt produkt til piratshoppen :wink: Nu vil taler piratshoppen, hvor bliver min t-shirt af. Det er 18 timer siden jeg bestilte den.
ps. mollerz hvad var det nu du studerer?
Mollerz
09-27-2005, 07:09 PM
ps. mollerz hvad var det nu du studerer?
Jeg er lige begyndt på en STX på Ribe Katedralskole på den såkaldte "linie 2". Der har jeg Matematik, Kemi og spansk på A-niveau. Jeg har intentioner om, at jeg også vil have engelsk op på A-niveau. Derudover har jeg Fysik, Dansk, osv. på B-, og C-niveau.
Efter de 3 år på gymnasiet tager jeg 1-2 år, hvor jeg rejser ud i verden, med en rygsæk spændt på ryggen og oplever en masse ting. Derefter står den så på nanoteknologi. Enten på DTU eller på KU. Hvis det bliver på DTU, skal jeg baare lige have fysik på A-niveau, men skal lige have fundet endeligt ud af det med linierne. :)
Hvad med dig?
**EDIT**
Og du har hørt det der med, at piger aldrig vælger naturfag..? En af pigerne fra min klasse vil læse til atom-fysiker.. :shock:
hey.
Nu har jeg købt bærbaren. Den er bare fantastisk efter min mening. Den larmer lidt i starten, men det forsvinder hurtigt.
Nu vil jeg så gerne have en trådløs switch..
Jeg har to computere, der skal på nettet.
Det er kun min bærbar der har trådløs netværk. Den anden har bare en port.
jeg overvejer at købe den her.
http://www.itbutikken.dk/i/52985/1.htm
(information om min bærbars trådløse netværk længere oppe på siden)Jeg kan se på andre bærbare at de har en antenne. Det har min ikke. Kan jeg stadig benytte trådløstnetværk?
1) Kan jeg godt koble begge computere på nettet med den?.
2) Kan jeg sidde i et andet rum og game med trådløstnetværk ? (hvor langt rækker det?)
hey.
Nu har jeg købt bærbaren. Den er bare fantastisk efter min mening. Den larmer lidt i starten, men det forsvinder hurtigt.
http://www.itbutikken.dk/i/52987/1.htm
(information om min bærbars trådløse netværk længere oppe på siden)Jeg kan se på andre bærbare at de har en antenne. Det har min ikke. Kan jeg stadig benytte trådløstnetværk?
2) Kan jeg sidde i et andet rum og game med trådløstnetværk ? (hvor langt rækker det?)
Hvis i kender en bedre løsning, såhh skriv tak.
hey.
http://www.itbutikken.dk/i/52987/1.htm
Hvis i kender en bedre løsning, såhh skriv tak.
1) Ja
2) Ja - og rækkevidde er ok lang - så med mindre du bor i et kæmpe hus med flere etager skulle du være godt sikret. Med mindre det er et meget gammel hus hvor der er en slag folie (staniol-lignende) afskærmning i væggene (en del af isoleringsprocessen).
Jeg er en trådløs router godt nok, men den fungere uden nogle problemer. den er meget stabil og bliver aldrig slukket. mit hus har tre etager (750 m^2) og den rækker over alt. Der medfølger et USB trådløs netværkskort med routheren som også er super godt, og som altid kan få et godt signal da det ikke sidder i computeren, men på bordet eller et andet centralt sted.
SpYkE
09-29-2005, 08:33 PM
Jeg er en trådløs router godt nok, men den fungere uden nogle problemer. den er meget stabil og bliver aldrig slukket. mit hus har tre etager (750 m^2) og den rækker over alt. Der medfølger et USB trådløs netværkskort med routheren som også er super godt, og som altid kan få et godt signal da det ikke sidder i computeren, men på bordet eller et andet centralt sted.
MEGA GIGA HUS :O
Doooh glemte helt i farten at sige at routheren hedder netgear og kan købes i TDC (ja jeg ved det, skammer mig også lidt over det). tror den koster 500,- og er på 54 mb/s
NU har jeg også købt den trådløse router.
Tænkte på om min bærbar også har almindelig cd brænder.?
Jeg vil også gerne have nogle gode brænde cd´r både dvd og cd-r. Hvor skal jeg købe den fra ? og hvilke er bedst?
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.