PDA

Se fuld version : Inspiration til filmvalg

terkel
09-12-2005, 02:06 PM
Hvis man nu som lille jeg er begyndt at se en masse film efter man har opdaget det der med BitTorrent og sådan.... hvor finder man så inspiration til hvilken film man nu skal suge hjem i sækken ???

Blockbuster.dk er jo oplagt da man her får en jævnlig opdatering af hvilke dvd-rips med tilhørende sub-rips man kan regne med at finde på markedet. Men deres top 20 liste synes jeg er for præget af markedskræfterne og indeholder oftest kun 2-3 film man (jeg) rent faktisk gider at se.

Jeg har prøvet at kigge lidt rundt på forskellige avisers hp for at se om der skulle findes en overskuelig anmeldelses-database, men jeg synes ikke der er noget der rigtigt rykker...

Hvad gør I når I skal finde en god film til lørdag aften ?

shagdk
09-12-2005, 08:10 PM
Hvad med www.imdb.com

Der er handling beskrevet og der er givet karakter for hver enkel film

terkel
09-13-2005, 12:09 PM
imdb bliver brugt flittigt, men som oversigt er den ikke meget værd.
Jeg følger lidt med i hvad der kommer i biffen, og hvis der er en go film jeg ikke lige får set glemmer jeg den.
Det fedeste ville være en anmeldelsesoversigt i kronologisk rækkefølge fra aviser og lignende. BT.dk har f.eks. en i alfabetisk rækkefølge, men den giver jo intet overblik.

Jeg prøver lige scope.dk Jeg har været der før, men måske kan den bruges...

aL
09-13-2005, 08:42 PM
Jeg bruger www.nforce.nl og så sorterer jeg divx, xvid eller DVD-R.. Så kan man se i "hits" kolonnen om filmen er efterspurgt/ventet! Derfra er der så et link til IMDB, hvor man lige kan se om filmen er en romantisk fortælling eller en gyser der vil give mareridt i mange år frem..