PDA

Se fuld version : 1. post

Ignorancia
09-05-2005, 11:47 PM
Hey, jeg ved ikke rigtigt hvor jeg skal starte, eller om det er det rette fora for den sags skyld, men det skader ikke at prøve :)

Jeg har i godt 2-4 måneder besøgt denne side, og fundet den meget hjælpsom, og "underholdende". At jeg så først har lavet en bruger nu, skyldes mange ting, min frygt for APG (som er uden grund, men den er der stadig) etc. Alene det at jeg er bange for at "skabe" en bruger på noget så harmløst som et internetforum, viser bare hvor gal en verden vi lever i, APG har (hvad end vi kan lide det eller ej) haft succes med deres skræmmekampagne. Som I nok har gættet er jeg en "Pirat" (Piwat i dagelig tale :D) jeg vil klasificere mig selv som en "lille" pirat, jeg har vel 300 ulovlige filer på computeren, _kun_ musikfiler, dette er vel relativt få filer, sammenlignet til så mange andre, og derfor har jeg følt mig "sikker", for APG går jo kun efter de store fildelere, og dem der deler film... (korrupt tankegang) og jeg har derfor ikke følt det nødvendigt at køre nogen form for beskyttelse :) men nu kommer mine spørgsmål (sagens kerne):

1. Er det nødvendigt for mig at "beskytte mig"
2. Er bittorrent brugere "mere udsatte" end andre P2P programmer
3. Tak for et superfedt initiativ, alene det at I blev nomineret for en Steppeulv viser anderkendelsen af jeres arbejde, og dis-respekten for APG's

Jeg beklager meget hvis denne besked er fejlplaceret

SRJ
09-06-2005, 12:09 AM
Hehe, ja den er nok lidt misplaceret.. Men et stort velkommen til piratgruppen skal lyde herfra! :lol:
Jeg vil prøve at belyse nogle af dine tanker og spørgsmål..
At du ikke har turdet oprette en bruger p.gra. af din frygt for APG har været ganske ubegrundet..! Jeg mener personligt at man kan støtte Piratgruppen ligeså vel som man kan støtte Venstre, Socialdemokratiet og så videre, der er der jo ikke noget ulovligt i. Vi lever med ytringsfrihed og den kan ingen tage fra dig, så du kan skrive hvad du har lyst til herinde uden nogen kan klandre dig for det.. (Stødende og MEGET offtopic indlæg vil blive slettet, men ellers kan du skrive løs i en pæn tone).

Du beskriver dig selv som en "lille" pirat.
Ja der er da helt sikkert forskel på mængderne folk ligger inde med og hvor aktive de er på netværkene, men spørgsmålet ligger i hvad du deler og ikke hvor mange filer du reelt har på din comp..

Men nu til dine spørgsmål:
1. Er det nødvendigt for mig at "beskytte mig"
Det er vel op til din frygt at afgøre, men ja beskyt dig altid mod virus og lign.. ;) Ej, bruger du de mest udbredte p2p klienter bør du slå "browse my shares" fra. Ved at gøre dette kan APG ikke lige kigge i din private mappe med filer. Det er dem der ikke gør dette de buster!

2. Er bittorrent brugere "mere udsatte" end andre P2P programmer
Nej, bestemt ikke! Bittorrent er faktisk mere sikkert da evt. APG ikke kan gå ind og se alt hvad du deler på en gang. For at se hvad du har gang i skal de selv have hentet den torrent fil du henter/deler, og de har dermed kun en fil, og de vil de ikke buste dig for. Så at bittorrent er mere udsat er helt sikkert ikke rigtig, det er vist ikke dem APG koncentrerer sig om.

3. Tak for et superfedt initiativ, alene det at I blev nomineret for en Steppeulv viser anderkendelsen af jeres arbejde, og dis-respekten for APG's
Nu er det jo ik mig der skal have respekten, men crewet.. (ved godt den ik var henvendt til mig)..
Men vil også lige fortælle dig at du selv kan gøre noget for at udbrede kendskabet til Piratgruppen og dens holdninger, således at crewet ikke står alene om det..!
Kig evt. i disse forums:
Reklame for piraterne (http://www.piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?t=4887)
Spred budskabet (http://www.piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?t=1171)
Aktion UK (http://www.piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?t=7587) - Denne har jeg selv startet, ret enkel måde at hjælpe med at profilere gruppen..

Rigtig god fornøjelse på sitet, håber du kunne bruge mine svar! :D

SAN
09-06-2005, 12:27 AM
Meget rigtigt hvad SRJ skriver.
Synes nu også det skal nævnes at APG kun går efter folk der deler danske ting og kun film og musik, altså ikke spil og andre programmer (De gør jo kun hvad de får penge for). Husk også det er kun uploadere der bliver busted, ikke at jeg vil anbefale dig til ikke at uploade så dør idéen med deling jo, men man kan jo starte med at hente lidt mere end man deler og så betale sin "gæld" til fildelings samfundet af senere ;-)
Bittorrent er som SRJ også nævner en af de mest sikre måder at dele på, Da APG ikke har resurser til at buste folk for en fil! Og så er det jo også tit hurtigere... :D

DJx
09-06-2005, 04:57 PM
300 filer er da ikke så meget, men hves man har 30000 filer lige som mig, ja så er der en stor risiko hves man delder det hilde på et stæd som DC++ hvor du ikke kan slå se minne delte filer fra, som du jo gåt kan i emule APG har en barketal granse