PDA

Se fuld version : Rippe PS2 spil under linux?

Geek
09-03-2005, 05:53 PM
Hvordan ripper man et PS2-spil under linux?

Jeg har købt "HD Advance" der lader mig installere spil på en harddisk i min PS2, desværre skal man overføre spil fra computeren til harddisken, når det er et DVD9-spil. Og der er selvfølgelig kun en guide med til Windows i pakken.
Jeg har fundet det program til at overføre til harddisken, det hedder "hdl_dump", så mangler jeg bare et program til at rippe fra DVD-skiverne, dvs. omgå kopisikringen. Jeg har prøvet dvdbackup men det er kun til VideoDVD.

CODAY
09-03-2005, 09:14 PM
prøv at kigge på dd (man dd) ved ikke om man kan bruge det på kopisikriede spil.
jeg plejer at bruge denne comando til at kopiere data CDer ind på harddisken med.

dd if=/dev/CDROMDREV of=/mnt/der-hvor-den-skal-ligge

Geek
09-04-2005, 01:03 AM
Ret chokeret så virkede det for Burnout 3, jeg ved så ikke om den er DVD9 (tvivler ISO'en fyldte kun 3.4G) men jeg kunne ikke bruge HDAdvance skiven til at installere den med.

Takker :)

CODAY
09-04-2005, 02:15 PM
glemte at sige at filen skal ende på .iso

Geek
09-08-2005, 04:51 AM
dd virker ikke på alle spil fx. "Rainbow six 3" (fedt navn) kan jeg slet ikke få til at virke uden at starte spillet fra disken. Jeg har prøvet at installere spillet, direkte på PS2'en via HD Advance 3.0 og over netværket vha. hdl_dump på Linux (har også prøvet dd og at lade hdl_dump rippe spillet selv.
Jeg har sanne problem med "XIII".

Egenlig klart det ikke virker da "dd" ikke er beregnet til at omgå brugsforhindringer.

Men ud over det har jeg fået installeret ca. 10 original spil på min PS2s harddisk og det virker fint. Spillene bliver meget mere flydende, når man slipper for al den vente tid :)

Mon dvddecrypter virker under wine? Må jeg teste en af dagene. :)

Nogen ide til hvordan jeg under linux ser som en DVD er en DVD9?

CODAY:
Det er nu ikke nødvendigt, på Linux er filtype-endelserne ligegyldige 8)