PDA

Se fuld version : Politiken: Forlæggere vil hjælpe fattige studerende

z33k
09-03-2005, 11:11 AM
Forlæggerforening tager initiativ til en ny internetportal, hvor studerende kan nøjes med at købe kapitler af lærebøger. Initiativet kommer efter, at Piratgruppen har opfordret studerende til at lægge kopier ud på nettet.
Forlæggere vil hjælpe fattige studerende (http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=394894)

Tror faktisk godt at mange vil benytte den metode. For det 1. er der et større udbud, og for det 2. vil flere nok tiltrækkes af det, fordi det er lovligt.

Og man må da nok sige at de er hurtigt ude.

PackedManiac
09-03-2005, 12:33 PM
Og det lyder da også godt i mine ører. Håber bare mit falkutet så er repræsenteret :wink:

Brogaard
09-03-2005, 04:17 PM
Altid rart at se at piratgruppet får trumfet nye gode tiltag igennem.

-Tillykke

whoo
09-05-2005, 01:02 PM
Det var da også snart på tide.

whoo
09-05-2005, 01:03 PM
Eh, på tide at man kunne hente bøger :)

-pirat4ever-
09-05-2005, 06:46 PM
Det giver en mulighed for at sprede studerenes viden/resarch fra en bog til flere specifikke bøger og afsnit, dvs. en præcisering og fokusering af viden.

Samtidig vil mindre forfattere, som skriver lidt men godt kvallitet en mulighed for fremdrift :o)

Så mangler vi bare at man bestiller, eks 7 forskellige afsnit fra 7 forskellige bøger, at de så kommer i en trykt udgave eller trykt bog om man vil :o)

caero
09-07-2005, 09:43 PM
Ideen er vel i og for sig god nok. Nu skal de så bare ikke falde i samme idiotiske tankegang som de danske online musikudbydere, hvor numrene enkeltvis koster op mod 10 kr, hvilket vil sige at man kan komme til at betale op til 50-100% mere for et helt album med mange tracks.

Hvis prisfastsætningen bliver fair så er det faktisk kan betale sig at købe over nettet så er ideen god. Dog frygter jeg, at de stadig vil være op til 50% dyrere end hvis man køber bøgerne nye i udlandet.

techie
09-07-2005, 10:55 PM
Det holdt ikke så længe med deres velvilje - APG er gået sammen med forlæggerne om at opspore, dele bøder ud og sagsøge tilfældige ifølge:

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=23498

Her gik jeg og troede (et meget kort øjeblik) at de var klogere end musik branchen, men ak..

Men hvad fanden - sålænge APG er ligeså "effiktive" som de været med p2p generelt, så kan man vist tage det temmeligt roligt.