PDA

Se fuld version : Vil du kunne nøjes med at downloade bøger ?

-pirat4ever-
09-02-2005, 07:33 AM
Se, nu så jeg lige den med de 44 pædagogiske bøger:
http://www.piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?t=7532

Mit spørgsmål er, om du ville downloade, eller købe bøgerne til pædagogseminariummet ?
Jeg er selv færdig om 5 måneder (læser pt til eksamen) og jeg mener selv at nogle vil jeg kunne hente, men andre ville jeg købe.

Du skal forholde dig til denne situation :

Du er nu klar til at studere til pædagog. Du får at vide, at du skal regne med ca.1500kr til bøger hvert semester, og dem har du 5 af, samt en kopi afgift ca. på 250 kr pr semester.
Nu ser du, at vidensdeling.nu har skabt debat, og en person har scannet alle de bøger du skal bruge ind og de kan hentes. dvs. en besparrelse på 5 *1500kr = 7500kr, men så er det udskrifter.
Med lidt bakseri, kan du komme af med 300kr så har du alle bøgerne i kompendier.

Hvad svare du så ?

PackedManiac
09-02-2005, 01:12 PM
Det ser forløbig ud til at der er stor enighed.

Jeg vil lige sige mht det med at downloade elektronisk tekst fremfor at købe bøgerne, at jeg langt hellere fortrækker at købe bøger. Desværre har man så ikke altid råd. Det er jo problemet i en nøddeskal.

-pirat4ever-
09-04-2005, 05:46 PM
Det er en bedere følelse at sidde med en bog end en stak A4, men 1500 kr er meget.

techie
09-04-2005, 06:10 PM
Nu læser jeg ikke og kan ikke sætte mig ind i en situation hvor jeg skal købe bøger for halvdelen af min SU - I den situation ville jeg nok gøre hvad der var billigst.

Normalt vil jeg foretrække valgfrihed. 98% af de bøger jeg køber handler om teknik og et væsentligt argument, hvis jeg skal vælge imellem 2 bøger om samme emne er, om der følger en .PDF udgave med på en CD.

Jeg glæder mig meget til danske forlag tager denne trend op fra amerikanske forlag.

mjjohansen
09-25-2005, 06:58 PM
En ret vigtig del af at være på en højere uddannelse er at danne sig et indtryk af, hvilke bøger der er langtidsholdbare og hvilke man vil læse en gang eller to og derefter brænde inde med eller skille sig af med. Da jeg læste et sprogfag på universitetet for en 10 år siden, var der en masse basale opgaver, som jeg i den grad ikke har haft brug for siden og derfor venligt har doneret til genbrugspapir...
Men ofte er der jo også spørgsmålet om opslagsværker. Hvis jeg skal bruge en bog på 700 sider i et lorteformat, så er det ikke oplagt at anskaffe sig en kopi.