Se fuld version : Nyt tiltag fra M§
mrbeautiful
08-31-2005, 03:51 PM
http://comon.dk/index.php/news/show/id=23408
Skal dette få os pirater til at skifte til linux eller kommer der som altid en løsning på microsofts tiltag..?
eller kommer der som altid en løsning på microsofts tiltag..?Hmm.. Microsoft gør det kun svært for sig selv.. Der vil ALTID komme en eller anden simpel løsning, der løser problemet. Såen har det ALTID med næsten alle Microsofts produkteter. De er så forhastede og får aldrig lavet noget "ordenligt", næsten efter hver Windows version, kommer der en kritisk sikkerhedsopdatering dagen efter, hvorfor ikke bare tage sig tid, og få lavet noget ordenligt, de kan være stolte af, i stedet for noget halvfærdigt noget? Jeg er ret så sikker på, der nok skal komme noget så man omgå Microsofts topsikret antikopiering sikring.
:shock:
Tjah, hvis det ikke bliver cracket, overvejer jeg et seriøst skift til linux...
(Dog med dualboot, så jeg også kan spille 8))
Hmm, dét kan man da kalde en "Limited Media Edition" :evil:
Men nu går der jo heldigvis en rum tid inden Vista bliver færdig, og i mellemtiden er der sikkert nogle hackere der hitter ud af noget. Hvis det er de samme programmører, der har skrevet deres update-protection-system bliver det næppe særlig svært at omgå :P
//michael
bornpirate
08-31-2005, 10:19 PM
er der en der kan forklare mig hvad dualboot betyder?
er der en der kan forklare mig hvad dualboot betyder?
Dvs. at der er installeret to styresystemer på ens computer, ved opstart vælger man så hvilket man vil benytte.. Og hvis man nu vil spille vælger man Windows da det er bedst til spil.. Og hvis ik man skal spille, tja så vil jeg gå ud fra at man vælger Linux.. :wink:
raistlin
09-01-2005, 04:14 AM
Tja, jeg har altså ikke råd til at smide 5-6000 over bordet for at få en ordentlig skærm (igen).
Og hvordan får jeg Vista til at afspille HD film på projektoren? Den gider undertegnede heller ikke skifte ud.
Og vil det hjælpe at skifte til Linux??? Den eneste grund til at vi kan se DVD'er på Linux er jo at den nuværende kryptering blev brudt. Får Linux mon licens til at decode de nye formater?
Når Vista kommer på markedet, er jeg rimeligt sikker på at den nye DRM som er indbygget i den, også siver ned til XP i en eller anden form. I SP3 eller noget lignende.
Så, hvis vi vil se HD-film, kommer os fattig/nærigrøve nok til at gøre som vi gør med alt andet DRM beskyttet materiale.
Downloader en rippet kopi.
Jeg kan lige se overskriften for mig:
Eksplosion i piratkopiering efter DRM-inficeret styresystem rammer gaden!!!
:roll: :roll: :roll:
Go figure
-Raist
P.S. Gad vide hvor længe der går inden man kan deltage i en 'brute-force'-decryption via f.eks BOINC (seti@home)
Mollerz
09-01-2005, 08:12 PM
P.S. Gad vide hvor længe der går inden man kan deltage i en 'brute-force'-decryption via f.eks BOINC (seti@home)
Jeg har da 4 forholdsvist store computere der kan deltage.. :)
mjjohansen
09-14-2005, 06:38 PM
Der er kommet mange nye spil, der har Linux-installers. Det vil man komme til at se meget til fremover - det er mest de gamle spil, der kan være problematiske, men dem kan I jo også sagtens spille med XP - det er fremtiden, der bliver lusket. Jeg forventer, at spillene vil køre bedre under Linux, faktisk, med de systemressourcer der bliver til overs, når Vista har taget sit.
Q: Can I play Doom 4 on Vista?
A: Yes, if you meet the minimum requirements:
CPU: 12.4 GHz
RAM: 3.5 GB
... etc.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.