Se fuld version : Bitcomet - køre natten over, næste morgen internettet nede?
MrDane
08-27-2005, 04:59 PM
Hey guys!
jeg undre mig over hvorfor når jeg går i seng, så starter jeg Bitcomet så den kan downloade nogle dvd'er osv, også om morgenen siger den " begrænset forbindelse " der nede ved "STATUS FOR xxxx" også skal jeg reset'e modem'et, er der ikk en måde jeg kan undgå det på? har prøvet at sætte up og down lidt på 500-1000 istedet for unlimited, men det hjælper sku ikk rigtig....
har en 2/2mbit forbindelse...
LoveWarez
08-27-2005, 07:14 PM
Det er fordi at dit netværk timer out..
Lav en .bat fil, som automatisk køre hver 50. minut. Windows har noget indbygget der automatisk kan køre filer, hvonår det skal være. Kan ikke lige huske hvad det hedder det program, men prøv at browse lidt rundt.
I .bat filen skriver du:
@Ipconfig /release
@Ipconfig /renew
Så vil din computer refreshe dit internet hver 50. minut, og det vil ikke ske igen..
MrDane
08-27-2005, 10:43 PM
arh lyder nice, må jeg lige prøve at kigge på, tak du gamle :)
-Dane
LoveWarez
08-28-2005, 11:25 AM
Var så lidt Dane :wink:
D.P.T
08-30-2005, 07:01 AM
Ja det sketet også for mig desværre så nu må jeg lige hitte ud af hvordan man laver sådan en bat fil. :)
Hmm nogen der har hittet ud af at lave en kan ikke finde det program der skal kører den bat fil :)
ps. Nogen der kan fortælle mig når jeg henter med 170 - 179 kb/s så kommer uploaden ikke højrer end 11 kb/s jeg har 2mbit/256 og seeder 6 ting. Bla fra swebits osv.
Jeg har sat max connections per opgave til 100 men er der ikke en max connections?
Nu har jeg prøvet at køre den fix der tik sp2 men uploader kun med 11 stadigvæk... :(
så fandt jeg det start->tilbehoer->system vaerktoejer->planlagte opgaver
Men hvordan sætter man den til at gøre de vær 50. min?
Hmm forstår ikke det her hvis jeg henter med 50 så uploader den med 16 17 og hvis jeg henter med 160 uploader den kun med 12 kb/s ??? HELP ME :(
Mvh DPT
Grunden til din lave upload kan være at du har sat den til 100 pr opgave og du seeder 6 ting! Dvs at du har 600 forbindelser til at deles om dine 256 kb/s (32 kB/sec)..
Det vil igen sige at hvis der er en der får forbindelse til dig, så henter han kun med sølle 0,32 kB/sec..
Kort sagt: Du kvæler din forbindelse! Færre opgaver og færre forbindelser vil forbedre både upload og download (hvis der er seedere nok)!
LoveWarez
08-30-2005, 06:24 PM
Ja det sketet også for mig desværre så nu må jeg lige hitte ud af hvordan man laver sådan en bat fil. :)
Hmm nogen der har hittet ud af at lave en kan ikke finde det program der skal kører den bat fil :)
ps. Nogen der kan fortælle mig når jeg henter med 170 - 179 kb/s så kommer uploaden ikke højrer end 11 kb/s jeg har 2mbit/256 og seeder 6 ting. Bla fra swebits osv.
Jeg har sat max connections per opgave til 100 men er der ikke en max connections?
Nu har jeg prøvet at køre den fix der tik sp2 men uploader kun med 11 stadigvæk... :(
så fandt jeg det start->tilbehoer->system vaerktoejer->planlagte opgaver
Men hvordan sætter man den til at gøre de vær 50. min?
Hmm forstår ikke det her hvis jeg henter med 50 så uploader den med 16 17 og hvis jeg henter med 160 uploader den kun med 12 kb/s ??? HELP ME :(
Mvh DPT
Jeg formoder at du bruger Windows XP ;)
Gå til Kontrolpanel>>>>Indstillinger for Dato/klokkeslet.....(osv.)>>> I venstre side af skærmen står der "Planlæg ny opgave". Tryk på den, og vælg "Planlæg ny opgave".
Så er der en guide der hjælper dig til at lave den nye opgave-
D.P.T
08-31-2005, 11:28 AM
ja det ved jeg lord :)
Men desværre kan jeg ikke finde ud af at sætte den til at køre ved 50. min?
Mvh DPT
D.P.T
08-31-2005, 02:42 PM
Nu tror jeg at jeg fik ordnet min upload satte max upload slots til 400 så hoppede den op på 20 kb/s (nææ nu hoppede den ned på 16-17 stkker igen :( .
Men jeg henter en dvd fra danishbytes og der er 5 der seeder og kun mig der leecher og jeg henter med højest 40 kb/s fatter det ikke.. Slet ikke nogen der kan fortælle deres indstillinger?
Andet hjælp?
mvh DPT
Blaugrana
08-31-2005, 03:00 PM
Det som er gald er at du lader din upload stå for fulde hammer, og det kan de billige skod modems ikke klare :(
Så du skal begrænse din uplaod til 80-90% af din forbindelse.. Havde nemlig samme problem, og det har jeg ikke længere :D
D.P.T
08-31-2005, 03:20 PM
Hej.
1: Det kan ikke være der problemet ligger da jeg sagtnes kunne uploade med 20 og hente med 179 på Azureus.
2: 80 % af en 256 linje er da 20 kb/s?
mvh DPT
Blaugrana
08-31-2005, 05:35 PM
Var dit max sat til og være 20 da? fordi den kan jo godt ændre sig mens du ikke er der :wink:
D.P.T
08-31-2005, 06:00 PM
ja den var sat til 20.
mvh DPT
LoveWarez
08-31-2005, 06:47 PM
Det som er gald er at du lader din upload stå for fulde hammer, og det kan de billige skod modems ikke klare :(
Så du skal begrænse din uplaod til 80-90% af din forbindelse.. Havde nemlig samme problem, og det har jeg ikke længere :D
Hvorfor er det lige at du taler om skod modems?? Det har intet med modemmet at gøre, men derimod din forbindelse..
D.P.T>>> Du går der ind i Planlæg ny opgave, vælg din .bat fil, Vælger "Udfør denne opgave hver dag", Starttidspunkt sætter du til den dato der er lige nu, gå videre, skriv et pass, vælg "åben avanceret egenskaber for denne opgave, når der klikkes udfør", klik udfør, gå hen til "tidsplan", vælg avanceret, gå ned og sæt prik i "gentag opgave", sæt den til "Hver: 50 minutter".
Så er du færdig :)
Blaugrana
08-31-2005, 07:24 PM
Hvorfor er det lige at du taler om skod modems?? Det har intet med modemmet at gøre, men derimod din forbindelse..
D.P.T>>> Du går der ind i Planlæg ny opgave, vælg din .bat fil, Vælger "Udfør denne opgave hver dag", Starttidspunkt sætter du til den dato der er lige nu, gå videre, skriv et pass, vælg "åben avanceret egenskaber for denne opgave, når der klikkes udfør", klik udfør, gå hen til "tidsplan", vælg avanceret, gå ned og sæt prik i "gentag opgave", sæt den til "Hver: 50 minutter".
Så er du færdig :)
Jo det har jo så :)
Hvis sådan et modem SKAL kunne klare at stå til at køre max upload HELETIDEN, og ikke gå kold...
Du kan komme ind på vores IRC på danishbits, og diskutere det :) det var dem som LÆRTE mig hvordan lortet hang sammen :)
Du kunne også kigge her :)
http://www.piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?t=6150
D.P.T
08-31-2005, 08:39 PM
LoveWarez det er for coll tak du. Men når jeg trykker det der avanceret når jeg klikker på udfør så får jeg en fejl med at jeg ikke har adgang.. Hm... Og der står nu Hver 50 minut fra kl 22:33 i 1 time(er) <<- Det der er jeg lidt i tvivl om 1 time(er) den skal da ikke køres i en time.
Eller er det mig der har misforstået noget?
mvh DPT
MaRtíNez
08-31-2005, 10:02 PM
Det er fordi at dit netværk timer out..
Lav en .bat fil, som automatisk køre hver 50. minut. Windows har noget indbygget der automatisk kan køre filer, hvonår det skal være. Kan ikke lige huske hvad det hedder det program, men prøv at browse lidt rundt.
I .bat filen skriver du:
@Ipconfig /release
@Ipconfig /renew
Så vil din computer refreshe dit internet hver 50. minut, og det vil ikke ske igen..
Totalt noob spørgsmål....hvordan laver man en BAT fil?
D.P.T
09-01-2005, 08:17 AM
MaRtíNez bare lave et tekstdokument og skrive det der som Lord har skrevet og sig gem så ud og ømdøbe den til .bat
mvh DPT
LoveWarez
09-01-2005, 05:41 PM
D.P.T
Hvis du har en Windows brugerkonto, så skriv det password du bruger til at logge ind med, hvis du ikke har nogle, så bare lad være med at skrive noget. At der står at den kørere 1 time, skal ikke forskrække dig. Det er bare at HVIS at opgaven køre mere end 1 time, så bliver den automatisk lukket ned.
D.P.T
09-01-2005, 10:32 PM
OKay Lord jeg ahr en adganskode.
Men ikke den samme som den jeg logger på :)
Men tak du.
Jeg tror faktisk det virker :D
Mvh DPT
Lige et hurtigt spørgsmål da der bliver snakket lidt om bat fileri dette inlæg?
Jeg skifter tit gateway, dns og ip adr på min computer. Hver gang skal jeg ind og ændre det under netværksinstillinger! Det tager selvfølgelig tid hver gang.
Er der derfor nogen der ved hvordan man laver en bat fil som ændre ens adresser på computeren?
Aros
LoveWarez
09-04-2005, 05:29 PM
D.P.T og andre der vil fuldstændigt renewe deres internet. Denne .bat fil renser også DNS cachen og registre den. Så den her er nok lidt bedere end den anden.
Så brug denne istedet:
http://rapidshare.de/files/4718183/Renew.bat.html
AROS>>> Ved ikke lige hvad du mener. Skifter du Gateway? Dvs. at du har flere internet abbonementer?
Jeg bruger både min bærbar pc på arbejdet og privat. Vi kører med faste ip addresser begge steder. Problemmet er selvfølgelig at de ikke er ens. Derfor skal jeg ændre dem under netværksinstilliger og det bliver man sgu træt af i længden.
Derfor kunne det da være lækkert hvis man kunne lave en bat fil så ændrede dem for en skiftetvis når jeg er på arbejde og herhjemme?
Håber det er lidt mere forståeligt nu.
LoveWarez
09-06-2005, 09:45 PM
Det burde den da gøre automatisk, når du connecter den til netværket?
D.P.T
09-18-2005, 11:50 PM
LoveWarez min router går stadig ned selvom den fil kører vær 25 min :(
mvh DPT
LoveWarez
09-25-2005, 03:43 PM
Er du sikker på at du har router, og at det er din router der går ned?
Har du evt. PeerGuardian installeret?
D.P.T
09-26-2005, 10:42 PM
Hey du. Ja jeg har en Zyxel 650r. ja for jeg skal slukke for den og starte den igen så virker det igen.
Nope har jeg ikke installeret.
mvh DPT
LoveWarez
09-28-2005, 06:40 PM
Okay. Så kan jeg desværre ikke hjælpe dig, for jeg ved ikke så meget om routere.. (Trådløst internet og routere er mine svage punkter :wink: )
abcon
09-28-2005, 07:00 PM
Min Router går end når der er mere end 1024 sessions af udp/tcp. måske det er det samme hos dig!
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.