PDA

Se fuld version : Bitcomet, hastighed og lign

teddy
08-25-2005, 01:38 PM
Hey når jeg downloader på bitcomet hvor hurtig hastighed burde man så kome op på med en 384/128 forbindelse??

Er der en måde man skal ind og åbne porte eller lign når man bruger den??

Min internet forbindelse, dvs almindelig surf går næsten i stå når jeg downloader er det normalt??

Arrow
08-25-2005, 01:45 PM
Nu kan det komme meget an på din udbyder. Men hvis du skal have optimal DL/UL på samme tid:

Download: Ubegrænset, hastigheden skulle gerne komme op på 35-40 kb/sek på en good-seed/low-leech torrent.
Upload: Afhængigt af din udbyder, lidt eksperimentering kan gøre godt. Med en 128 burde du sætte upload til 9 kb/max hvis du skal downloade samtidigt (måske ned til 7 kb/sek max, men husk at seede full-speed bagefter som kompensation :wink: ).

Porte: 6881-6889 skal være åbne for at download er muligt.

Gå ind i din BitCometopsætning, og vælg en listeningport. Denne port skal åbnes. Jeg anbefaler en port der ligger oppe omkring de 40-60000, f.eks. 45623, 53987, whatever you like.

Ellers afhænger resten af udbyderfiltre/bolignetfiltre (hvis du bor sådan et sted), om trackeren er stabil og om der er nok seeds.

Mvh. Arrow

teddy
08-25-2005, 01:53 PM
du skriver at porte 6881-89 skal være åbne hvordan gør jeg det??

Har også læst om portforwarding eller lign, men har ingen router kun et modem, så ved ikk hvordan dette gøres

nightspydk
08-25-2005, 04:58 PM
Check i Bitcomet, options -> preferences -> listen port.
Du kan sætte din port her.
Du behøver kun at åbne 1 port for at down/uploade.
Sørg for ikke at binde al din upload i bittorent. Det er sandsynligvis derfor du ikke kan surfe. Du bruger din upload til at surfe på nettet.
Du skal åbne din "listen" port i din software firewall eller tillade bitcomet adgang til nettet. Dette kan variere efter hvilken firewall du bruger. Din indbyggede windows XP firewall bør deaktiveres hvis den volder problemer, du bør alligevel se dig om efter en anden.
Håber det hjælper.
Brug ikke en port i intervallet 6889-6999, men en over 40000.

Kort sagt:
Prøv at sænke din UPLOAD og jeg er tror du vil se din problem løst.

teddy
08-25-2005, 11:07 PM
Check i Bitcomet, options -> preferences -> listen port.
Du kan sætte din port her.
Du behøver kun at åbne 1 port for at down/uploade.
Sørg for ikke at binde al din upload i bittorent. Det er sandsynligvis derfor du ikke kan surfe. Du bruger din upload til at surfe på nettet.
Du skal åbne din "listen" port i din software firewall eller tillade bitcomet adgang til nettet. Dette kan variere efter hvilken firewall du bruger. Din indbyggede windows XP firewall bør deaktiveres hvis den volder problemer, du bør alligevel se dig om efter en anden.
Håber det hjælper.
Brug ikke en port i intervallet 6889-6999, men en over 40000.

Kort sagt:
Prøv at sænke din UPLOAD og jeg er tror du vil se din problem løst.

Skal de stå på ca det samme som emule og er det dem der hedder global up og download??

nightspydk
08-26-2005, 04:17 AM
Global up = den upload du vælger maximalt at bruge på bittorrent (BitComet).

Global down = den download du vælger maximalt at bruge på bittorent (BitComet).

Kig længere ned, "listen port", skriv 65000 (40000 eller hvilken port du måtte ønske) der og du sku ikke komme i karambolage med emule. Derfor bl.a. vælg helst en port over 40000.

Håber det er forståeligt. :? :)

teddy
08-26-2005, 09:38 AM
Tak for hjælpen...

Kan ihvertfald mærke det på mit surf nu;-)