Se fuld version : NEWZ.dk og Cliche
Ville egentlig gerne høre hvordan I som Piratgruppen forholder Jer til den måde cliche.dk har opført sig over for Newz.dk.
Jeg tænker mere specifikt på deres "afsløring" af cliche's huller i sikkerheden på deres webservere... :D
thread: http://hol.dk/traad.asp?fID=16&tID=291602
BeLLe
08-23-2005, 03:40 PM
pressen skal altid have lov til at skrive hvad de mener er passende så længe de de ikke direkte lyver
http://newz.dk/forum/item/57985/#
Mon ikke Piratgruppen kan være med til at hjælpe en digital "brother" aka Newz.dk ?
Cliche trækker sagen virklig ud og det er da ikke til egen fordel...
Jeg undrer mig :shock:
Athas
08-23-2005, 04:07 PM
Er det ikke irrelevant for Piratgruppen som organisation? De fleste af personerne der udgør gruppen har nok en mening om sagen, men som organisation, mener jeg at Piratgruppen skal holde sig udenfor - dette ligger slet ikke inde for gruppens interessesfære.
Jeg mener heller ikke at penge fra Den Digitale Retshjælp skal gå til at hjælpe Newz.dk med eventuelle sagsomkostninger. Fra siden:
Formålet med foreningen er at yde støtte til retshjælp til personer som er kommet i klemme i ophavsretslovens gråzoner.
Der står intet om pressefrihed.
Hele sagen er absurd. Føj :evil:
cielorosso
08-23-2005, 04:22 PM
Jeg tror det er et bluff... så vidt jeg kan se, har cliche ikke noget at komme efter. Jeg går ud fra, at Newz.dk kan domumentere ders påstande.
(nu skal det selvfølgelig siges, at jeg ikke er helt inde i sagens omstændigheder)
Hvis cliche vil sagsøge dem, så fint med mig. Det eneste de får ud af det er (mere) dårlig omtale - medmindre at newz.dk ikke har rent mel i posen. Det kunne det selvfølgelig godt tyde på i og med at de har været ret hurtige til at fjerne siderne..
det hele virker ret suspekt - fra begge parter..
//michael
Tobias
08-24-2005, 09:59 PM
Er det ikke irrelevant for Piratgruppen for organisation? De fleste af personerne der udgør gruppen har nok en mening om sagen, men som organisation, mener jeg at Piratgruppen skal holde sig udenfor - dette ligger slet ikke inde for gruppens interessesfære.
Jeg mener heller ikke at penge fra Den Digitale Retshjælp skal gå til at hjælpe Newz.dk med eventuelle sagsomkostninger. Fra siden:
Formålet med foreningen er at yde støtte til retshjælp til personer som er kommet i klemme i ophavsretslovens gråzoner.
Der står intet om pressefrihed.
Enig! Men jeg er sikker på at mange her gerne vil donere en skilling eller to, så fremt det kommer til en retsag. Jeg er allerede klar med en hund eller to!
Copy/Paste
08-25-2005, 11:27 AM
Den Digitale Retshjælp kommer ikke til at yde støtte til Newz.dk, da det falder uden for interessefeltet. Men det er klart at som fortalere for informationsfrihed håber vi da at Newz.dk vinder sagen, hvis det kommer til en sådan.
//Copypaste
tror vandet så småt nærmer sig kogepunktet for newz.. de har jo også fjernet samtlige historier om det, hvilket vel må siges at være første skridt.
ud fra hvad jeg kan huske så var mange af deres kilder medlemmer på newz, og spørgsmålet er jo så hvor mange af disse der har lyst til at deltage i en evt retsag...
ang spørgsmålet... hvis Newz.dk ikke har sagt sandheden kan cliche gøre krav på at de trækker nyheden tilbage.. dette har newz nægtet.. herefter er cliche i sin fulde ret til at sagsøge newz... ville jeg da også selv gøre hvis jeg havde et firma, som der pluselig blev sagt en masse dårlige ting om der som ikke passede.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.