PDA

Se fuld version : Hvad er det Bedste/billigste internet selskab med 8mbit + ?

malisamson
08-20-2005, 10:34 AM
Heey
Jeg har 4mbit og 512k i upload men det er lidt irreterende når jeg bruger bittorrent for bliver tit banned fra trackere...
Ville spørge om der var nogle billige selskaber derude eller om det kunne være muligt at bestille fra sverige....
På forhånd tak ;)

chicken
08-20-2005, 10:57 AM
Jeg ved hvordan du har det...
Bliver nok selv bannet fra danishbits inden ikke lang tid... Jeg henet en DVD film på de der 4.7 GB eller hvor meget det er... Og da jeg kun har uploadet noget med 500 MB bliver jeg også bannet...

Jeg har kun 1024*128 i forbindelse og har i gemmen jeg ved ikke hvor lang tid uploadet virkelig længe til TPB og min upload der er på over 11 GB og det har godt nok taget lang tid...

Jeg ved heller ikke om det er som danishbits har slettet alt det andet der var før på siden eller hvor det er... Men lige nu er der jo heller ikke noget jeg gider hente... Og hvordan skal jeg så kunne uploade...

Syntes godt nok det med at blive bannet er noget trist noget...

Jowls
08-20-2005, 11:02 AM
TDC kommer snart med noget 8 mb, men dog er formålet vist primært lokkemad for at "fange" folk i en forbrugstakserings-fælde.

Pt. tror jeg dit eneste håb er kabel-selskaberne der typisk tibyder 10 mb. Desværre er de langt fra lige så dækkende som de traditionelle ADSL-udbydere....

Ellers må du jo flytte til Sverige. Så kan du også få bil til halv pris :wink:

malisamson
08-20-2005, 11:55 AM
ja :(
Altså tdc tilbyder nu 4096/256 for 499kr + man betaler for hvor meget man downloader ... :twisted:
Men jeg har kendt en som bestiller 8mbit fra sverige og betaler meget mindre...er det en mulighed?
Og desuden hvad er disse kabelselskaber?

oiv
08-20-2005, 12:51 PM
Jeg skulle da ikke mene, at man kunne bestille internet fra Sveriges ISP'er til Danmark, vedmindre de selvfølgelig har kablet nogle steder i Danmark?

malisamson
08-20-2005, 04:07 PM
Hmm anyway jeg har lige fået anbefalet følgende: www.sydvestenergi.com
Prøv at tjekke det ud
10/10mbit ;)

Gaffa_Tape
08-20-2005, 08:48 PM
Hellere så må du sætte din download til 50 kb :) Ellers må du få fiber :) Og jeg har da også 4mbit/512, men jeg kan da sagtens holde en 1:1 ratio, og jeg har kun min pc tændt 4-5 timer om dagen :)

malisamson
08-20-2005, 11:14 PM
ja men problemet er at jeg downloader dvd-r hele dagen og jeg ved ikke hvordan jeg får fiber selvom det ville være kanon :(

Marquis
08-21-2005, 04:56 PM
ja men problemet er at jeg downloader dvd-r hele dagen og jeg ved ikke hvordan jeg får fiber selvom det ville være kanon :(

Øh nu koster det vel omkring ca. 10k pr. husstand at få fiber, tal jeg fik fra en der viste lidt om det. Det kan self variere hvis man bor i lejlighed / landet / storby. Så du skal ikke tro at dit el-selskab / DBnet bare lige smider en fiber i jorden fordi du har brug for det :P Hvis du bor på landet tror jeg godt du kan skyde en hvid pil efter at få fiber de første 3 - 4 år, lidt større chance er der hvis du bor i byen og de allerede har lagt fiber ned i nærliggende byer osv. Men forhør dig til selskabet.

Mollerz
08-21-2005, 05:07 PM

Øh nu koster det vel omkring ca. 10k pr. husstand at få fiber, tal jeg fik fra en der viste lidt om det. Det kan self variere hvis man bor i lejlighed / landet / storby. Så du skal ikke tro at dit el-selskab / DBnet bare lige smider en fiber i jorden fordi du har brug for det :P Hvis du bor på landet tror jeg godt du kan skyde en hvid pil efter at få fiber de første 3 - 4 år, lidt større chance er der hvis du bor i byen og de allerede har lagt fiber ned i nærliggende byer osv. Men forhør dig til selskabet.
Det koster så godt nok kun 3500 for en tilslutning, hvis der er kablet i dit område.. :)

malisamson
08-21-2005, 05:10 PM
Tjaa nu bor jeg jo i storbyen og alligevel ville 3500 ikke være dyrt i forhold til hvad tdc tilbyder...
Men er der ikke nogle der kan give mig nogle links til disse fiber selskaber så jeg kan kigge nærmere på det? :)

Marquis
08-21-2005, 09:21 PM

Det koster så godt nok kun 3500 for en tilslutning, hvis der er kablet i dit område.. :)

Jeg tænker på de udgifter selskabet har ca. pr. husstand.

http://www.comx.dk/ - http://www.dbnet.dk

malisamson
08-23-2005, 04:53 PM
Tak for dit svar men skal lige vide om der findes disse store fiberforbindelser som man kan bruge "seperat" altså uden at hele din bolig skal have det samtidigt

Christian
08-23-2005, 06:04 PM
Tak for dit svar men skal lige vide om der findes disse store fiberforbindelser som man kan bruge "seperat" altså uden at hele din bolig skal have det samtidigt
Nej. Det kan ikke løbe rundt for et firme at levere store liniekapaciteter til én enkelt kunde :roll:

malisamson
08-23-2005, 06:43 PM
Så konklusionen er den at jeg ikke kan købe 10 mbit med mindre hele min bolig skal have det samtidigt, eller med mindre at jeg skal betale mega meget? :shock:

Christian
08-23-2005, 06:50 PM
Så konklusionen er den at jeg ikke kan købe 10 mbit med mindre hele min bolig skal have det samtidigt, eller med mindre at jeg skal betale mega meget? :shock:
Netop.