PDA

Se fuld version : Computer regler, noget lort

free4all2
08-13-2005, 08:22 AM
PÅ min uddannelsesinstitution har vi trådløst netværk, nu har de så indført nogen nye regler som vi skal skrive under på hvis vi skal bruge dem.

Vi fik at vide at det ikke bare var vores institution men alle institutioner der havde trødlåst netværk i danmark, når vi skrev under fik vi så lov at bruge skolens+andre skoles netværk.

fair nok, men men, de regler er helt hen i været.

- Maskinen SKAL være windows-baset, og benytte styresystemet Windows XP SP2, på maskien SKAL der være office pakken installeret, og det skal kunne fremvises gyldig licens for dette.

Som fattig student må jeg altså værken bruge Open ofiice eller linux, men skal ned og købe windows og office. Office kan jeg dog få rabat på så jeg KUN skal give 675kr.

- (...)Øvrige netværks kort må ikke tilsluttes.

Jeg må altså kun havde 1 netværkskort i???

- Maskinen skal stort set benytte standard instillninger i windows firewall, update osv.

jeg må altså ikke personligøre min computer. Desuden SKAL det være windows firewall jeg bruger og ikke andre.

- Det må ikke oprattes p2p connections og der må ikke deles mapper eller filer.

Jeg må altså ikke dele mine notater om mit projekt med resten af verden, og jeg må ikke hente inspiration fra andre via internettets muligheder.

- Skolen fortager i en udstrakt grad af logning af brugeren af de private pc'er, så længde de findes på skolens netværk. Det er ikke muligt at få insigt i logningerne

Hvor meget er i udtrakt grad? må de se overvåge min chats på msn? må de logge min lige når de har lyst?

- Skolen forbeholder jeg ret til løbende at kontrollere private pc'er, såfremt de findes på skolens område. Såfremt eb ansat i skolens it-afdeling ønsker at få adgang til en private maskine, skal adgangen således gives uden forbehold.

Ligesom jeg ikke har lyst til at fremmede person skal få lov til at komme ind og snuse i mit hjem så vil jeg heler ikke havde det med min computer.

Er jeg den eneste som har fået denne blanket?