Se fuld version : RAM
cooper
08-07-2005, 07:36 PM
Hæj og Håv.
Hvilken klient mon er mest rambesparende? Hvad betaler sig hvis man gerne vil en masse, og samtidig downloade?
Er der derudover klienter der crasher mere end andre?
Sail on!
Lindpind
08-07-2005, 07:47 PM
Umiddelbart gør det ikke nogen forskel.
Men hvis du vil undgå crashes, så tjeck om der er NAT-fejl hvis du bruger Azureus..
Ellers kan jeg varmt anbefale BitComet :)
Buktu
08-07-2005, 08:15 PM
BitComet giver i hvert fald ikke mig nogen problemer, og jeg sidder med 600 mhz, og 380 mb SD-ram.. =)
Har endnu ikke prøvet et program som Azeurus, men det skulle eftersigende være noget mere Ram intensivt...
DexterFox
08-07-2005, 10:58 PM
Azeurus sluger ram som bare fandens :x
polle
08-07-2005, 11:01 PM
BitTornado, er meget rambesparende.
Jowls
08-07-2005, 11:22 PM
Azureus i sig selv er ikke specielt RAM-krævende, men da det er et JAVA-program skal der jo også allokeres memory til JVM'en. Det er det som har givet Azureus sit ry for at være RAM-sultent...
cooper
08-08-2005, 02:33 AM
Takker alle, og ser om BitComet bare er sagen :)
nightspydk
08-08-2005, 03:28 AM
Faktisk bruger Bitcomet en hel del RAM.
Intelligent Disk Cache, decrease the potential damage to the hard disk when high-speed downloading (>500KB/s) by decrease the read / write frequency, extra memory usage is the cost.
The function of Intelligent Disk Cache is once an important reason why people choose BitComet. It is designed for fast downloaders. When uploads or download rate exceeds 500kB/s or even more than 1MB/s, a carefully designed disk cache mechanism in BitComet will greatly improved the hard-disk performance by decrease the read and write frequency of your hard disk. So that the life time of hard disk can be longer. Some statistics of the operation of the cache is avaliable in the Log View, e.g. HitRatio, Read/Write Requrest Frequence, Actual Disk Read/Write Frequence, where one can easiliy find out the improvement.
I det hele taget finder du andre betydigt mere RAM besparende son fx BitTornado. Jeg synes bare generelt den er ret ustabil.
Buktu
08-08-2005, 09:16 AM
Hvad så med os der ikke kommer over 30 kb/s? :/
Det undrer mig virkelig, jeg har nu, indenfor de sidste par uger, downloadet adskillige gigabytes, og ikke én gang har jeg fået lov til at udnytte min forbindelse fuldt ud.
Men det er vel på grund af at jeg anvender de "forkerte" trackere.. =)
Jeg skal virkelig se om jeg ikke kan komme ind på torrentbytes.net ;P
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.