PDA

Se fuld version : Kan lige pludselig ikke hente BitTorrent-filer! Hjælp

philipo
08-04-2005, 08:30 PM
Hejsa...

Ja da jeg sad og downloadede en fil på BitTorrent, så ville jeg hente en mere, samtidig som jeg plejer. Men så kommer den med denne fejl-meddelse:

"Couldn't listen - unable to forward port via UPnP"

Og jeg aner ikke hvad det er. For jeg har ikke pillet ved min router eller noget i LANG tid.

Kan I hjælpe mig?

PS: Og det er lige meget hvilken fil jeg prøver med.

Wingless Angel
08-04-2005, 08:35 PM
Har du prøvet at genstarte routeren?
Er der andre ting du ikke kan hente/få til at virke?
Har du prøvet andre torrentsites?

philipo
08-04-2005, 08:38 PM
Har du prøvet at genstarte routeren?
Er der andre ting du ikke kan hente/få til at virke?
Har du prøvet andre torrentsites?

Det underlige er at jeg sidder og henter en fil nu, som har kørt hele dagen. Men da jeg så ville hente en til (som aldrig har været noget problem) så skrev den det.

Nej jeg har ikke prøvet og genstarte routere, da jeg lige vil have hentet den fil jeg sidder med ;)

Nej der er ikke andre ting, på min pc som IKKE virker. Alt virker fint.

Ja jeg har prøvet fra 4-5 sider nu :(

philipo
08-06-2005, 09:23 AM
Ikke andre der kan hjælpe?

Jowls
08-06-2005, 10:07 AM
Som Wingless Angel siger lyder det umiddelbart som en klump i routeren (den er jo også bare en "computer" som af og til kan have godt af at blive genstartet), men det kunne også være at den pågældende tracker er nede eller overloaded.

En anden mulighed er din (eller rettere, trackerens) ADSL-forbindelse - jeg ved at der har været problemer i visse dele af landet pga. de kraftige regnskyl.

Din bedste option er nok at se tiden lidt an, inden du går i panik-mode... og så genstarte routeren, når de andre torrents er kommet ned.

philipo
08-06-2005, 08:09 PM
Så nu har jeg fået den til at hente igen. Så strømmen fra routeren og nu kører den igen.

Men nu er jeg ved at hente en fil og den har hentet 99,1 og lige indtil 99,1 kørte den med 220 kbps, men nu er den så nede på 9 kbps. Det er også fint nok tænkte jeg da der jo kun var 0,9 mb tilbage. MEEN den kører hele tiden rundt og rundt! Altså går op på 99,2 også ned igen og op igen og ned igen.

Hvorfor gør den det? Det kommer jeg jo ingen veje af!!!!

nightspydk
08-07-2005, 08:37 AM
Måske her er en forklaring.

HOW TO - DRIVE DOWNLOADS PAST 99%

when creating a torrent of files within a folder in Windows XP an extra file maybe added to your torrent called:

thumbs.db

this additional file may cause problems with peers getting stuck at 99%.

The solution to this is to either delete this file prior to creating the torrent ~ or disableing the creation of it in the first place.

Stop Windows from saving the thumbnail cache (THUMBS.DB)

Intended For
Windows XP only

Windows XP, by default, shows the thumbnails view of certain folders, whether you want it to or not. Even if you choose Details (or some other view) as your default by going to Tools -> Folder Options -> View tab and click Apply to All Folders, Explorer may still revert back to the clumsy Thumbnails view. It does this for any folder in which it finds the THUMBS.DB file; naturally, if you delete this file, it won't happen again.

The problem is that Windows seems to repeatedly recreate the THUMBS.DB file automatically. Here's how to stop this from happening:

In Explorer, go to Tools -> Folder Options or open the Folder Options icon in the Control Panel.

Choose the View tab, and tick the Do not cache thumbnails option.

Click Ok.

You can also change this setting in the Registry:
Open the Registry Editor (regedit.exe).

Navigate to: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\
Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced.

Double-click the DisableThumbnailCache value, or go to Edit -> New -> DWORD value to create a new value by that name.

Enter 1 for its value.

Click Ok and close the Registry Editor when you're done; you'll have to log off and then log back on for this to take effect.

Credit goes to oOoopS over at Digital Update.

Din hastighed falder samsynligvis fordi du er nået et punkt hvor en eller få seeders er de eneste der er i besiddelse a resten a filen.

philipo
08-07-2005, 11:50 AM
Tak for svaret.

Nu har jeg dog et andet problem.

Denne her fejl kommer frem, når den fil på de 99,1 kommer op og køre:

ERROR:
Piece 0 failed hash check, re-downloading it.

Hvad betyder det?

nightspydk
08-07-2005, 12:22 PM
@philipo

Er du helt sikker på du har fulgt anvisningen til punkt og prikke. Måske læs det lige igennem igen. Du skal bemærke at den thumbs.db fil skal fjernes før du downloader torrentet så vidt jeg kan forstå. Prøv at slet den, slet torrentet, download torrentet igen og kør det. Husk og vis det vej til de 99% af filerne så du ikke skal starte forfra. Se om det hjælper.

Personligt ville jeg nok anbefale dig at pille i dit registry, få stoppet de thumbnails. De binder også bare resources og kan skabe konflikter.

Botset fra det:

Hvis det er en medie fil (mpeg, mp3, divx e.lign.), så prøv evt at åbne den i en medie player selvom den ikke virker complet. Vær dog forberedt på at det kan få din computer til at fryse.

se evt om der er nogle der har skrevet kommentarer on filen på tracker sitet.

Måske får du simpelthen korrupt data og isåfald er du lidt på skideren.

philipo
08-07-2005, 01:20 PM
Nu har jeg i hvert fald gjort det i regedit. Så nu må vi se. Nu har jeg slettet alt det torrenten havde gemt. Også er jeg startet på ny nu. Så nu må vi se.

philipo
08-07-2005, 03:11 PM
Nu har jeg prøvet det igen. Og den gør det stadigvæk. Så nu kan det sku være lige meget :(

nightspydk
08-07-2005, 03:52 PM
@philipo
Hvis jeg havde tænkt mig lidt bedere om fra starten, så ku' jeg nok ha' regnet ud det vat en bad file.
Det må du undskylde. :( :)