PDA

Se fuld version : Dynamiske / faste ip'er ?

Baas
08-01-2005, 05:48 PM
Hej. Jeg har lige fulgt jeres opsætning af azureus + åbnet min router. Jeg kører med dynamisk ip, da vi har omkring 7 computer på linjen ( privat ).

Jeg åbnede portene til .192.168.0.23. Som pt er min ip, men ved en evt. restart af routeren vil den jo ændre sig. Kan jeg åbne op på routeren for alle computerne. Så jeg ikke specificere de åbne porte til en computer ?
Eller skal jeg have en fast ip, før det virker ?

Baas
08-01-2005, 05:54 PM
Routeren er en Linksys 2.4 Wireless. ( ikke det rigtige navn ) Og jeg er ikke på det trådløse netværk.

The Galloping Goose
08-01-2005, 09:55 PM
Sæt routeren til at give din pc's mac adresse samme ip hvergang. Det kan man gøre med både Netgear & TrendNet routere så jeg vil tro du kan gøre det med Linksys også.

Baas
08-02-2005, 07:01 AM
Vi er 3 brødre som alle gerne vil have disse porte åbnet. Har vi allesammen muligheden for få sin egen ip tildelt hele tiden ?

The Galloping Goose
08-02-2005, 04:01 PM
Jeg havde min TrendNet og nu min Netgear router til at tildele samme ip'er til mine stationære pc'er (mac adresser). Jeg har dog ikke åbnet de samme porte til dem (jeg tror heller ikke det er en fordel).

Jowls
08-02-2005, 05:05 PM
Hvis I er 3 personer på det samme lokalnet som alle bruger bittorrent, så skal I i hvert fald vælge hvert jeres port-nummer. Ellers ved routeren jo ikke, hvem der skal have hvad.