PDA

Se fuld version : Hardware GHz

Compute
07-30-2005, 11:44 PM
Hej ...

Jeg har lige undersøgt min computer og fudnet ud af at den kun havde 139 GB og 1.8 GHz :lol: Såååå jeg havde fundet på måske at købe noget mer, men er der ikke et sted hvor man kan købe og få det indstalleret i sin computer ???

Jowls
07-31-2005, 12:07 AM
Du kan ikke direkte købe GHz og MB, men du kan da bestemt købe nogle dimser som giver dig flere af slagsen.

Men det er nu smartere at fokusere på brugsværdien i stedet for diverse tal. Hvad er det, der er galt med din PC? Har du for lidt plads til dine downloads eller er den for langsom eller hvad?

Headshot
07-31-2005, 01:51 AM
Hej ...

Jeg har lige undersøgt min computer og fudnet ud af at den kun havde 139 GB og 1.8 GHz :lol: Såååå jeg havde fundet på måske at købe noget mer, men er der ikke et sted hvor man kan købe og få det indstalleret i sin computer ???
Hvis det er en AMD på 1.8 GHz er den rimelig hurtig... Og hvis den er en intel, tjaa hvis den kan klare det du vil bruge den til så er der jo ikke grund til at opgradere....

Compute
07-31-2005, 09:11 AM
Du kan ikke direkte købe GHz og MB, men du kan da bestemt købe nogle dimser som giver dig flere af slagsen.

Men det er nu smartere at fokusere på brugsværdien i stedet for diverse tal. Hvad er det, der er galt med din PC? Har du for lidt plads til dine downloads eller er den for langsom eller hvad?
Altså ...

Den har for lidt plads ... nu har jeg kun 5 GB tilbage og kan ikke rigtigt downloade mer.

Og jeg synes også at når jeg downloader , så er den også reeeet langsom, så når jeg downloader skal jeg kun det.

||[PLUS]||
07-31-2005, 12:12 PM
Den har for lidt plads ... nu har jeg kun 5 GB tilbage og kan ikke rigtigt downloade mer.

Størrer Harddisk.

Og jeg synes også at når jeg downloader , så er den også reeeet langsom, så når jeg downloader skal jeg kun det.

Hvor mange MB RAM har du?

Smiley
07-31-2005, 02:26 PM
||]

Errr.... hvad hastighed forbindelse bruger du..?
Eller nemmere endnu: Hvem har du som udbyder(TDC, Cybercity, Get2Net), og hvad er typisk din hastighed når du henter noget?

Jowls
07-31-2005, 03:18 PM
Som Smiley er inde på, så har MHz ikke så meget at gøre med download-hastighed.

Min fildeler-maskine er f.eks. en VIA Epia MII 10000 som kører 1 GHz. Den er ikke særlig hurtig, men jeg har valgt den fordi den er lydløs og kun bruger 18 watt (= ultra billig el-regning :wink: ).

På trods af denne langsomme maskine downloader jeg med max. hastighed på en 3Mb/512kb ADSL, og jeg er overhovedet ikke i tvivl om at maskinen stadig ville kunne suge max. selvom jeg havde en af de eftertragtede 10mb/10mb linjer.

Derfor giver det ikke meget mening at spekulere i en hurtigere CPU, hvis du synes at din download går for langsomt. Det er snarere din opsætning eller forbindelse den er gal med.

Derimod er en ny stor harddisk en god investering, for det er p...e irriterende at løbe tør for plads hele tiden. De er heller ikke så dyre. Det optimale køb (den størrelse som giver flest Gbytes pr. krone) er i øjeblikket 250 Gbyte, og de fås ned til omkring de 800,-.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=24654

||[PLUS]||
07-31-2005, 03:35 PM
||]

Jeg svare sådan fordi jeg har forstået spørgsmålet som, hans maskine er sløv mens han har Download programmet tændt. Hvilket jeg troede nogle flere ram kunne løse.

Er det til at forstå? :oops:

Blaugrana
07-31-2005, 06:15 PM

Altså ...

Du kunne begynde at brænde alle de ting som du henter ned på CD/DVD det er meget smartere istedet for at skulle købe ny HDD hele tiden :P

niQe
07-31-2005, 06:30 PM

Altså ...

Du kunne begynde at brænde alle de ting som du henter ned på CD/DVD det er meget smartere istedet for at skulle købe ny HDD hele tiden :P

Jeg syns det er stjerne upratktisk hvis noget er på cd eller dvd.. jeg kan bare generelt ikke passe på min ting. Du kan ikke have noget liggene nær min computer uden det bliver ridset. Jeg kræver plads på bordet, ikk på min HDD, og det er der næsten aldrig nok af :)

niqE

Compute
07-31-2005, 11:31 PM
||]

Eller nemmere endnu: Hvem har du som udbyder(TDC, Cybercity, Get2Net), og hvad er typisk din hastighed når du henter noget?

Mener nok TDC ... og den er typisk 1-5 KB/S men nogle gange når der er mange der seeder er den helt oppe på 20-68 KB/S

Compute
07-31-2005, 11:32 PM
........

Compute
07-31-2005, 11:33 PM
||]

den har 512 ... rigtigt skulle den ha' 2*512 men den ville køre lige hurtigt hvis den fik 512

Eller nemmere endnu: Hvem har du som udbyder(TDC, Cybercity, Get2Net), og hvad er typisk din hastighed når du henter noget?[/quote]

Mener nok TDC ... og den er typisk 1-5 KB/S men nogle gange når der er mange der seeder er den helt oppe på 20-68 KB/S

Smiley
08-01-2005, 08:56 AM
Bruger du bit-torrents?

Der kan du ikke gøre noget ved hastigheden, andet end muligvis at skrue lidt ned for din egen upload når du sender noget til folk.

Det *kan* gøre en forskel, men det er lidt ærgeligt at give mindre end du får =/ evt. hold din upload kørende i et par dage.

Hvis du bruger kazaa/morpheus og alle de der, er der heller ikke noget at gøre =(

Selv hvis du fik en hurtigere forbindelse, ville det være ret begrænset.. men du kunne dog hente flere ting på samme tid ^^

Compute
08-01-2005, 04:44 PM
Bruger du bit-torrents?

Der kan du ikke gøre noget ved hastigheden, andet end muligvis at skrue lidt ned for din egen upload når du sender noget til folk.

Det *kan* gøre en forskel, men det er lidt ærgeligt at give mindre end du får =/ evt. hold din upload kørende i et par dage.

Hvis du bruger kazaa/morpheus og alle de der, er der heller ikke noget at gøre =(

Selv hvis du fik en hurtigere forbindelse, ville det være ret begrænset.. men du kunne dog hente flere ting på samme tid ^^
Jeg bruger BT og eMule ... men jeg synes at den downloader langsommere hvis jeg skruer ned for uploaden

Smiley
08-02-2005, 10:12 AM
skummelt.

Jeg bruger ikke Emule selv, dog..