PDA

Se fuld version : Remix

Blaugrana
07-30-2005, 08:45 PM
Hej jeg leder efter det bedste program (som også er nemt at finde ud af) til at lave remix med..
sådan et ligesom de store Remix'er som DJ pixel fra DK :)

Blaugrana

BeatPirate
07-30-2005, 09:11 PM
Programmet gør det jo ikke alene, men jeg har selv lavet remix i en årrække, og bruger primært to programmer; CoolEditPro og især AcidPro.
Jeg syntes ikke de er svære at finde ud af, men jeg har jo også brugt dem i 6-7 år.

Blaugrana
07-30-2005, 09:55 PM
Kan du fortælle lidt om hvad forskællen på dem er?

BeatPirate
07-30-2005, 10:51 PM
Der er flere forskelle, men jeg kan fortælle hvad jeg bruger de to programmer til...
Acid bruger jeg til "rene" remix, altså af sange som er lavet i forvejen og samples.
CoolEdit bruger jeg hvis jeg selv skal indspille musik og sang.
Andre bruger måske de to programmer omvendt, men det er sådan at jeg bruger dem.
Generelt kan begge programmer det samme, men på hver sin måde. Den mest iøjenfaldende forskel er, at Acid har en "Beatmapper", som nemt og hurtigt kan tælle b.p.m. og rette en sang som er ude af takt til.

Jeg mener faktisk ikke at man kan få CoolEdit mere. Firmaet Syntrillium er vist belvet overtaget af Adobe. Men programmet skulle være det samme, men jeg er ikke sikker...

Blaugrana
07-30-2005, 11:17 PM
Hmm når du har det så er det vel ikke helt umuligt at få fat på det vel? :P
Men det lyder fint.. vil da lige lege lidt med dem..
Men er det shareware?
Og hvilken virsion kan du anbefale at bruge af Acid?

pr0_spect
07-31-2005, 12:46 AM
Hvis du vil gå lidt mere i det avanceret så er der Cubase SX og Reason.

BeatPirate
07-31-2005, 11:03 AM
Jeg bruger Acid Pro 5.0a, og det er såmænd avanceret nok. Jeg har da lavet et par stykker som er udgivet på CD.
Og nej, ingen af programmerne er shareware, men det er der jo råd for...

Blaugrana
07-31-2005, 03:11 PM
Hmm du kunne ikke smide et link til hvor man kunne downloade programmet, og så bare registrere det inde i programmet eller sådan noget?
Fordi kan kun finde demo, og hvor man skal købe det for at må downloade det :S

BeatPirate
07-31-2005, 03:48 PM
På Sonys hjemmeside (http://www.sonymediasoftware.com/download/step1.asp?catid=1) kan du DL en demo.

girafhals
07-31-2005, 04:26 PM
Jeg bruger Audacity... Det er rimlig godt, og gratis...
og har en dansk sprogfil :D

Blaugrana
07-31-2005, 06:06 PM
Kan du fortælle lidt om det? :P
Gider nemlig ikke sidde med 50 forskællige programmer og teste dem alle sammen, det tager al for lang tid..
Takker for linket.. så skal der afprøves :P

Hmm når jeg skal instalere det så beder den om at jeg henter Windows net framework.. hvad gør det program?

pr0_spect
07-31-2005, 06:52 PM
"en del af windows" Som egentlig bruges i mange forskellige programmer og spil men du kan hente det her (http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=262d25e3-f589-4842-8157-034d1e7cf3a3)

pr0_spect
07-31-2005, 06:53 PM
På Sonys hjemmeside (http://www.sonymediasoftware.com/download/step1.asp?catid=1) kan du DL en demo.

Forresten Beat... Jeg fik hentet Acid. Har du en manual liggende ?

BeatPirate
07-31-2005, 07:33 PM
Forresten Beat... Jeg fik hentet Acid. Har du en manual liggende ?
Nej, men er der ikke en med programmet, f.eks. under "Help"...?

Blaugrana
07-31-2005, 07:57 PM
ARGGGG når jeg skal instalere så får jeg bare en masse firkanter, der hvor der skulle være tekst :x
Og når jeg er færdig med det og vil ind i programmet, får jeg også ne masse firkanter som tekst :evil:
Hvad skal jeg gøre for at det er normalt? kan det være det der Windows net Framework som er forkert virsion?

skumhest
08-12-2005, 12:22 PM
Prøv nu lige Emagic Logic. Det er det proffer de bruger. Det er et herrelækkert ptogram, som virkelig sparker røv. Jeg har bruger det selv til musik. Bla. remix af Aquas Cartoon Hero