PDA

Se fuld version : Windows update

haps
07-26-2005, 09:51 PM
hey

Jeg har hørt et rygte om at det ikke længere skulle være muligt af opdatere sin XP hvis dette ikke er en lovlig version.

Er dette rigtigt?

M.A.D
07-26-2005, 09:56 PM
Ja. Men kun for XP, og kun for almindelige softwareopdateringer. Ikke sikkerhedsopdateringer - dem lader de selv pirater få lov til at få ;)

haps
07-26-2005, 10:02 PM
hvad er din

tek
07-27-2005, 01:43 PM
hvad er din

Det er en standardiseringsordning:

http://www.google.com/search?q=din&sourceid=opera&num=0&ie=utf-8&oe=utf-8

//michael

Infant Prodigy
07-27-2005, 10:21 PM
Tjek forsiden - der er hele to (2!) nyheder om emnet.
:wink:

Sharing is caring

BeLLe
07-28-2005, 12:10 AM
hvad er din

Det er en standardiseringsordning:

http://www.google.com/search?q=din&sourceid=opera&num=0&ie=utf-8&oe=utf-8

//michael

God humor :D

Mere tørt svar på et ikke eksisterende spørgsmål skal man lede længe efter

tek
07-28-2005, 09:58 AM
Mere tørt svar på et ikke eksisterende spørgsmål skal man lede længe efter

Undskyld! Nogle gange kan jeg bare ikke lade være :(

//michael

aL
07-28-2005, 11:22 AM
Tek>> Den korrekt ville ha' været:
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q=define%3A+din&btnG=Search ;) :D

SpYkE
07-28-2005, 02:21 PM
haha :P
så se her :P

http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q=define%3A+APG&btnG=Search

Den er meget bedre ;)

Pest
07-28-2005, 04:45 PM
og SÅ holder vi os til topic hvis det ikke skal låses!

... :)

aL
07-28-2005, 06:30 PM
Ontopic:

Jeg har faktisk et 110% lovligt eksemplar af XP pro, som jeg ikke har betalt en krone for ;) Mit universitet havde en aftale med m$ (der desværre lige er udløbet) og at studerende kunne få adgang til windows, works og alle mulige programmer udgivet af m$!

Nu da aftalen er udløbet går der nok noget tid før jeg formatterer, serial kunne nemlig kun bruges én gang :?

-pirat4ever-
07-28-2005, 06:55 PM
Man kan jo sige er er rigtig surt, men så er man jo glad for man har en orginel :shock:

Men så lang tid man er sikret mod hackere, i opdateringer, så kan man jo være tilfreds, ellers er LINUX har også jo :D

M.A.D
07-28-2005, 07:20 PM
Jeg købte min computer med en lovlig OEM version. Ikke så længe efter var der pludselig noget der fuckede op, og jeg måtte formattere computeren.

Da OEM versionerne ikke også kommer på CD, og jeg hverken havde tid eller lyst til at gå ned i en butik og få et lovligt eksemplar, så installerede jeg i stedet en XP Pro Corp. Ed., som jeg havde liggende, og bruger på min anden computer.
Så kan MS lære det, kan de :)

Men jeg er skam i fuld gang med at gøre min computer 'lovlig' igen ( = skifte til Linux :wink: )

mia
07-28-2005, 08:24 PM
Nu hvor ms har fået denne "fantastiske" idé med at man ikke kan opdatere Window$, hvid det ikke er lovligt. Man en venlig sjæl så ikke bare ligge opdateringerne op på fx tpb, hvor alle så kan hente dem. Bær over med mig men min window$ viden er blevet stærkt begranset efter at jeg fik taget mig sammen til at skifte til Suse.

pr0_spect
07-29-2005, 12:04 AM
Nu er det jo faktisk også muligt at skaffe legale cd-keys på en illegal måde ;)

LoX
07-29-2005, 10:13 AM
Nu er det jo faktisk også muligt at skaffe legale cd-keys på en illegal måde ;)

hell yearh :D

BeLLe
07-29-2005, 10:31 AM
mia - Det er der ingen grund til da samtlige patches og lign kan hentes på MSDN. Men det tager bare en krig at finde rundt i, hente og installere manuelt.

Men praktisk ved servere og lign hvor man har en masse ens maskiner der skal have de samme opdateringer

mia
07-29-2005, 04:35 PM
#belle

så løsningen på dette med at MS er begyndt at nægte brugere afgang til opdateringer er altså at man:

1. skaffer sig et lovligt serial
2. køber skidtet

Det skal forresten lige siges at jeg har omkring 2 lovlige home editions og en lovlig professional liggende. Men det er bare så meget lettere med ens piratkopirede windows xp pro cor ed. sp 2 version :P Hvor det hele er ordnet fra starten af.

free4all2
07-29-2005, 04:51 PM
Solution 1:

Before pressing 'Custom' or 'Express' buttons paste this text to the address bar and press enter:

javascript:void(window.g_sDisableWGACheck='all')

It turns off the trigger for the key check.

Solution 2:

1. Open IE
2. Click on Tools
3. Click on Internet options
4. Click to the Programs tab
5. Click on the Manage Add-ons button.
6. Select Windows Genuine Advantage
7. Click Disable
8. Done, now you can do Windows updates again.

----

tek
07-30-2005, 01:09 AM
Gad vist hvorfor de overhovedet har spildt ry og omdømme til at indføre det her når det er _så_ let et omgå?

det giver slet ingen mening det her!

//michael

Gaffa_Tape
07-30-2005, 12:37 PM
Det er simpelt... Det er M$

M.A.D
07-30-2005, 01:25 PM
Gad vist hvorfor de overhovedet har spildt ry og omdømme til at indføre det her når det er _så_ let et omgå?

//michael

Man skal også huske på, at Microsofts målgruppe (med det her) er en helt anden end dén, som hovedparten af gæsterne her på forummet tilhører.

På en måde minder det jo lidt om APG´s taktik. nemlig at skræmme folk til at tage handling, før de når, eller formår, at undersøge sagerne og finde ud af sammenhængen, hvori det hører til.
Med andre ord: Så har langt de fleste folk absolut ingen anelse, at det overhovedet er muligt at omgå checket; at det kan være så nemt; så harmløst. Det værste er, og det er jo dét mange heriblandt MS udnytter, at de fleste mennesker heller ikke har hverken interessen eller lysten til at lære noget på området - de vil bare have noget der virker til det de skal, og så er den ikke så meget længere...

z33k
07-30-2005, 01:39 PM

//michael

Man skal også huske på, at Microsofts målgruppe (med det her) er en helt anden end dén, som hovedparten af gæsterne her på forummet tilhører.

På en måde minder det jo lidt om APG´s taktik. nemlig at skræmme folk til at tage handling, før de når, eller formår, at undersøge sagerne og finde ud af sammenhængen, hvori det hører til.
Med andre ord: Så har langt de fleste folk absolut ingen anelse, at det overhovedet er muligt at omgå checket; at det kan være så nemt; så harmløst. Det værste er, og det er jo dét mange heriblandt MS udnytter, at de fleste mennesker heller ikke har hverken interessen eller lysten til at lære noget på området - de vil bare have noget der virker til det de skal, og så er den ikke så meget længere...

En af mine lidt ældre venner, farede ud og købte Windows XP Home Edition til ham og hans far, da han hørte nyheden om kopi-chekket - så dét har altså en effekt :x

Alaza
07-30-2005, 02:52 PM
Solution 1:

Before pressing 'Custom' or 'Express' buttons paste this text to the address bar and press enter:

Solution 2:

1. Open IE
2. Click on Tools
7. Click Disable

----

Er det bevist som en løsning? Fordi jeg kan ikke finde nogen manage add ons button? Nu har jeg så også den danske version, men jeg kan kun vælge nogen ting med IE og OE under programmer tabben?

Og hvis jeg paster det der ind og trykker brugerdefineret, så skal jeg stadigvæk vælge om jeg vil igennem tjekket eller om jeg vil hente sikkerhedsopdateringer.

cobain79
08-02-2005, 01:29 PM
Er det bevist som en løsning? Fordi jeg kan ikke finde nogen manage add ons button? Nu har jeg så også den danske version, men jeg kan kun vælge nogen ting med IE og OE under programmer tabben?

I den danske udgave tror jeg det er den der hedder "administrer..." som er lig manage add ons :roll:

Kazaam
08-02-2005, 01:34 PM
Nogle siger det virker, andre siger det ikke gør.

Jeg fik det til at virke med denne løsning, som kommer fra torrentbytes.net's forum:

Search for the file LegitCheckControl.dll in your Windows/System32 folder. Once found, open it up with a hex editor and change the entry at address @0002BE98h: from 8B 45 D8 to 33 C0 90, and you should now be able to bypass the validation and go directly to the download center.

@0002BE98h:

8B45D8 --> 33C090

mia
08-02-2005, 04:42 PM
Solution 1:

Solution 2:

1. Open IE
2. Click on Tools
7. Click Disable

----

Hvor er det man skal skrive javascript:void(window.g_sDisableWGACheck='all')

og hvad hedder Add-ons button på den danske version?

Little Joint
08-02-2005, 11:19 PM
Solution 1:

Solution 2:

1. Open IE
2. Click on Tools
7. Click Disable

----

Hvor er det man skal skrive javascript:void(window.g_sDisableWGACheck='all')

og hvad hedder Add-ons button på den danske version?

Administrer Tilføjelsesprogrammer :wink:

pedro11
08-02-2005, 11:27 PM
Angående LegitCheckControl.dll...

Fil der skal fuskes:
Filversion: 1.3.254.0 Størrelse: 520.456 byte

Min fil:
Filversion: 1.0.132.4 Størrelse: 421.128 byte

Hvorfor er der den forskel? Er det mig der er dum?

PS: Jeg har hentet filen her: http://rapidshare.de/files/3444674/LegitCheckControl.DLL.html

XP Home (Dansk) - OEM version - SP2 - Alle opdateringer gennemført

Kazaam
08-03-2005, 10:14 AM
Næ, jeg ved ikke hvorfor der er forskel.

Jeg dowloadede ikke nogen fil, jeg ændrede det selv.

Det kan være der er modificeret mere i den downloadede fil?

devildoesnotexist
08-07-2005, 12:33 AM
http://www.sinhack.net/GenuineAdvantage/

Chron
08-11-2005, 11:10 AM
At disable add-on'en virker helt fint, er bekræftet på fire computere jeg har sat op, samt de første 20 andre jeg har snakket med. Har endnu ikke hørt nogen hvor det ikke virkede.

cielorosso
08-11-2005, 01:16 PM
ja, jeg har også gjort det med succes på 3 computere nu.

mia
08-11-2005, 04:35 PM
Er der ikke en der kan sige mig hvordan man gør det med ad-one i en dansk udgave af IE.

devildoesnotexist
08-26-2005, 03:38 PM
værktøjer -> internet indstillinger -> programmer -> Administrer Tilføjelsesprogrammer

håber det hjælper, mia.

FFF
08-27-2005, 12:55 AM
jeg har ondt af M$ de kan ikke finde ud af at lave noget som ikke bliver cracket på anden dag

FFF

Mollerz
08-27-2005, 12:06 PM
jeg har ondt af M$ de kan ikke finde ud af at lave noget som ikke bliver cracket på anden dag

FFF
ALT kan crackes..

tek
08-27-2005, 08:59 PM
ALT kan crackes..

Enig; men i dette tilfælde kan det omgås så let, at der dårligt nok er tale om et crack.

//michael

Mollerz
08-27-2005, 10:53 PM
ALT kan crackes..

Enig; men i dette tilfælde kan det omgås så let, at der dårligt nok er tale om et crack.

//michael
Det kan vi så godt blive enige om.. ;) Men det er jo også M$ vi snakker om.. ;P

Jurij
08-27-2005, 11:03 PM
også meget nyttig

http://antiwpa3.tk/