PDA

Se fuld version : Beethoven og BBC

Friture
07-25-2005, 12:17 PM
Her er en mægtig underholdende link:
http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=388981

Er det mig, eller har pladebranchen brug for en kindhest?

/F

cielorosso
07-25-2005, 03:06 PM
Det var da ellers et rigtig godt initiativ... Beethoven er da en meget væsentlig del af den europæiske musikarv, og at gøre det frit tilgængeligt for alle, er da virkelig kultur for alle.

BeLLe
07-25-2005, 03:22 PM
ja men jeg forstå egentligt godt at de brokker sig. Et symfoni orkester er en dyr sag at vedligeholde og det skal bla betales ved cd salg.

Klassiske orkestre lever jo ikke af at udgive deres egen værker men af at genindspille så produktet er mere eller mindre det samme for alle orkestre

BBC kan gøre det her fordi deres symfoni orkester får deres løn betalt via den engelske licens og er derfor ikke afhængige af salg af hverken koncert billetter eller cdere. Det er derfor lidt konkurrence forvridene at give deres produkt væk gratis.

Når det er sagt så synes jeg da osse det er et godt initiativ. En rigtig god måde at lære nutidens ungdom om hvor deres musiske ophav komme fra.

DJx
07-26-2005, 11:28 AM
jeg er hilt enig på det pomt før, men den danske plade branche skal larer vi ikke vil betale så meget som de så kan legge bag efter og tøre røv i

Friture
07-26-2005, 02:02 PM
Hvorfor 'skal' driften af orkestret betales ved CD salg? Hvorfor kan det ikke betales ved entréindtægter eller salg af musikernes brugte undertøj? (jaja, ok)

Og hvis man accepterer pladebranchens argumenter imod gratis musik, så må man også acceptere:
1) At samme musik ikke kan spilles i radioen.
2) At der er en minimumspris for salg af musik.

Personligt synes jeg at det er fuck'ed up at musikbranchen kræver ENDNU en konkurrencefordel..

/F

ja men jeg forstå egentligt godt at de brokker sig. Et symfoni orkester er en dyr sag at vedligeholde og det skal bla betales ved cd salg.