PDA

Se fuld version : Tage penge for noget man ikke selv har lavet..?

TheWiz
07-21-2005, 02:32 PM
Hvordan kan man tillade sig at tage penge for et program som både er gratis og lavet af andre? :S

http://www.myfilesharing.com/index.asp?page=filesharing&action=bittorrent&g=dk&c=45

Forstår det virkelig ikke hvordan de kan slippe afsted med det.

Equalize
07-21-2005, 02:36 PM
De har vel bare set en åben port til alle de nye fildelere. Der må vel være nogen derude som er dumme nok til at betale for det, ellers ville der ikke være nogle som lavede det.

Men jeg synes det er åndsvagt at tjene penge på andres bekostninger, men som sagt også smart. Har ikke læst siden ordentligt, men kunne det tænkes at de gav en form for support eller noget siden det koster penge?

Smiley
07-21-2005, 02:50 PM
Ligesom den der annoying frog der originalt er lavet af en eller anden svensk unge... stemmen altså.
Han ser ikke en krone af det...

Equalize
07-21-2005, 02:57 PM
Hedder den ikke Crazy Frog? :D Vidste ikke han ingen penge fik for det arbejde han har lavet, men tilgengæld får han sig da en hel del omtale, så mon ikke det giver pote i den sidste ende?

Smiley
07-21-2005, 03:23 PM
Jooo, der er nok en del omtale.

Men jeg tror nok han er lidt ked af alle de penge han går glip af for deres musik-video, ringetoner, etc ;)

Du har i øvrigt ret; Crazy Frog.

Jeg ser den nu mere som annoying. Kan dårligt nok holde MTV ud i forvejen uden det kræ er på skærmen.

Equalize
07-21-2005, 03:26 PM
Helt sikkert, han går glip af en stor sum penge. Life suck, sometimes.

FreakyFreakJan
07-21-2005, 05:14 PM
Smiley -> du kom nok til at kalde ham (den..?) for annaying frog, fordi originalvideoen hvor han bare oprører sig som en motorcykel, hed The Annoying Thing

Smiley
07-22-2005, 10:28 AM
Hmm det er sikkert rigtigt.
Enten det, eller også er det fra et af de 30 fora jeg smutter rundt og kigger på..

Der er mange der er irriteret over frøen, heh

BamBam
07-25-2005, 12:30 PM
Ja det virker som experetrne her tror sig vide alt??? :roll:

Kan dog lige fortälle Jer her at han får betalt ca 3 Dkr for vär ringsignal som bliver solgt..

Og han er ikke en lille unge som påstås her.

En som virkelig ved.. :twisted:

Smiley
07-25-2005, 12:43 PM
ah okay. Bare et rygte så.
Eller også er det du siger et rygte.
Hvem ved :shock:

3kr per ringetone? Gud ved hvor meget de andre får..

BeLLe
07-25-2005, 02:27 PM
3kr per ringetone? Gud ved hvor meget de andre får..

et hurtigt lille regnestykke:

En ringetone koster ca 10,-
jeg har set at man kan få sms services hvis man betaler 50% af indtjeningen for serverplads, trafik sms afgift osv. dvs 5,-
Ham svenskere får 3,-
så er der 2,- til dem selv.

Det kan jo så blive til 7,- hvis det er dem der ejer sms servicen der udbyder ringetonen.

alt i alt er det en udemærket aftale han har med 3,- per nummer

Smiley
07-25-2005, 02:43 PM
hmm jeg ser dem typisk til 15 kr stykket.
Måske er det kun 3 mobil der er så dyre..