Se fuld version : xp adgangskode
pc-maker
07-21-2005, 01:15 PM
jeg har en ven som har glemt sit kodeord til sin pc.. så er der nogen måde man ka komme ind på sin pc og finde kodeordet..?
Spiri
07-21-2005, 01:27 PM
Ja han kan, Google det ... AFAIK må dette forum ikke hjælpe med "hacker" relaterede opgaver :|
M.A.D
07-21-2005, 01:34 PM
Lidt i samme stil (og IKKE hacker-relateret!): Hvis man booter med Knoppix LiveCD, kan man så få adgang til sin harddisk med Windowsinstallation via den?
For så hjælper et password på sin PC jo ikke meget...
FreakPower
07-21-2005, 01:40 PM
man kan da hente programmer man smækker på en disk, som
resetter ens administrator adgangskode.. kan dog ikke lige huske navnet, men der er vidst flere
Jowls
07-21-2005, 02:18 PM
Lidt i samme stil (og IKKE hacker-relateret!): Hvis man booter med Knoppix LiveCD, kan man så få adgang til sin harddisk med Windowsinstallation via den?
Ja. Du kan også bare hive disken ud og proppe den i en kammerats PC som ikke-system disk. Så kan den læses uden problemer.
Næh...
M.A.D
07-21-2005, 02:30 PM
Ja. Du kan også bare hive disken ud og proppe den i en kammerats PC som ikke-system disk. Så kan den læses uden problemer.
Næh...
Tænkte det nok. Jeg har heller aldrig kørt med password på min computer af den grund; jeg har aldrig rigtig haft fidus til det.
Men for at relatere det til pc-makers spørgsmål: Er det så muligt via Knoppix, eller hvis man smider hdd´en i en anden maskine, at ændre eller slette password dér?
Man har jo adgang til Windows-directory...
techie
07-21-2005, 02:31 PM
Kun kryptering hjælper..
http://www.ce-infosys.com/CeiNews_FreeCompuSec.asp
eigilbjarne
07-21-2005, 06:58 PM
Ja han kan, Google det ... AFAIK må dette forum ikke hjælpe med "hacker" relaterede opgaver :|
Vil nu ikke kalde det "hacker relateret", da den metode jeg ville foreslå ikke er at hacke, men er ikke helt sikker på, om det er tilladt at komme med svar på det i dette forum, måske en administrator ville svare på det? Det er jo ikke ulovligt at skaffe sig adgang til sin egen PC.
Christian
07-21-2005, 07:10 PM
måske en administrator ville svare på det?
Det er ikke i orden at fortælle, eller bidrage med links til sider som kan "finde adgangskoder" til diverse systemer. Dette har været til debat mange gange, men nu siges det én gang til.
Det er IKKE tilladt.
Henvis til google, eller kontakt personen på en anden måde end via. forummet.
Det er jo ikke ulovligt at skaffe sig adgang til sin egen PC.
Alle kan påstå at det er ens egen computer det drejer sig om, kan du se problemet?
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.