PDA

Se fuld version : Firewall ?

Ghost
07-18-2005, 03:46 PM
Jeg har lige fået Cybercity Bredbånd med ip-telefoni, det betyder at jeg er nødt til at bruger CyberCity Router for at koble Telefon og internetet til plus en Trådløs router... jeg vil lige hører om jeg spare min norton Firewall, når jeg har 2 routere + CyberCity HackerSmacker

her er en illustration...
http://users.cybercity.dk/~dsl224318/index.htm

BeLLe
07-18-2005, 05:35 PM
Det er altid en god ide at have en firewall kørende.

Men når det er sagt så vil jeg osse sige at så længe du er bag en router og diverse porte ikke er forwarded til din maskine så har du meget lidt at være nervøs over for.
99.999% af alle angreb bliver stoppet ved routeren. og de sidste kommer som regl indefra eller fordi du har fået en trojan eller andet snask på din maskine.

Chron
07-19-2005, 03:18 PM
BeLLe skriver det som det er, routeren stopper stort set alle udefrakommende angreb, men der skal kun én FREESEX4LIFEOMFGGETTHISASAP.exe til at ødelægge din sikkerhed. Så pas på med det ;)

Ghost
07-20-2005, 09:18 PM
hvis jer kører med en Norton Antivirus, som snupper virus, trojanske heste, spam mail... plus at jeg vil aktivere CyberCitys HackerSmacker, som også skulle snuppe, noget virus og trojanske heste, plus at mail-filter til virus og spam... mon ikk det er nok ?

Wingless Angel
07-20-2005, 09:22 PM
Jeg har omtrent samme setup, men jeg kan godt lide at have en software firewall kørende alligevel. Den gør jo at man kan holde øje med hvilke programmer og processer der beder om adgang til nettet.

Sygate Personal Firewall er et godt valg...