Se fuld version : Computer lukker ned
Compute
07-17-2005, 09:39 PM
Hej...
Efter at jeg har været på min computer i en 10-30 min. så slukker den bare ... hvad skal jeg gøre???
polle
07-17-2005, 10:01 PM
Varmeproblemer?
Smiley
07-17-2005, 10:17 PM
Ud over at det er i et forkert forum, så har du givet ingen specs eller noget vi kan gå ud fra..!
Jeg gætter på at du har en P4 som stopper pga, du enten ikke har sat blæseren ordentligt på, eller fordi der måske skal kølepasta på.
Giv info!
Compute
07-17-2005, 11:36 PM
Ud over at det er i et forkert forum, så har du givet ingen specs eller noget vi kan gå ud fra..!
Jeg gætter på at du har en P4 som stopper pga, du enten ikke har sat blæseren ordentligt på, eller fordi der måske skal kølepasta på.
Giv info!
Jamen jeg aner da ikke hvad jeg skal give info om!!!
Den slukker bare pludselig
pedro11
07-18-2005, 12:28 AM
Er det en virus, der driller? Opfører din PC sig mærkeligt ellers?
BeLLe
07-18-2005, 02:24 AM
Fortæl hvad du har for en computer... hvad der er i af hardware. hvad OS den kører. Om du gør noget bestemt lige før den slukker.
Har du installeret noget lige inden den først begyndte på det.
Se om der er en temperaturmåler i din BIOS og hold øje med den i noget tid.... fortæl hvad temperaturen ligger på og om den stiger
Skriv alt hvad du kan finde på. jo mere info vi får jo nemmere er det at identificere problemet
Compute
07-18-2005, 07:22 AM
Fortæl hvad du har for en computer... hvad der er i af hardware. hvad OS den kører. Om du gør noget bestemt lige før den slukker.
Har du installeret noget lige inden den først begyndte på det.
Se om der er en temperaturmåler i din BIOS og hold øje med den i noget tid.... fortæl hvad temperaturen ligger på og om den stiger
Skriv alt hvad du kan finde på. jo mere info vi får jo nemmere er det at identificere problemet
k men hvord'n finder jeg ud af alle De ting ???
Selvfølgelig kan jeg godt huske noget ... men det er ikke heeelt det store...
Jowls
07-18-2005, 08:26 AM
k men hvord'n finder jeg ud af alle De ting ???
Selvfølgelig kan jeg godt huske noget ... men det er ikke heeelt det store...
Er det noget computeren lige er startet på? Var det sådan så du købte den, tog den med hjem og tændte den, hvorefter den slukkede efter 30 minutter? Eller er det en ældre computer som spontant begyndte at gøre det efter ellers at have kørt fint i lang tid?
Dette er vi nødt til at vide for at kunne skelne mellem fejl som ken være opstået under driften eller fejl opstået under samlingen, som Belle er inde på...
BeLLe
07-18-2005, 01:43 PM
Grunden til at vi skal vide så meget er at en computer der spontant slukker kan have mange årsager. Det er højst sansynligt et varme problem men det kan osse være så meget andet så jo mere vi kan udelukke jo nemmere er det at finde fejlen
Smiley
07-18-2005, 01:52 PM
Mindre checkliste:
Hvis det er en købs-computer, så giv mærket, evt model-nummeret og prøv at fylde så mange som muligt af de punkter nedenunder ud:
CPU (Processor, Pentium, celeron eller P4, AMD etc):
RAM (Type, mærke, hastighed, "antal" fx 512, 1024):
Bundkort (Mærke):
Grafikkort (Mærke):
Evt. Lydkort (Mærke):
Operativt system (Windows 95/98/2000/XP-Home/XP-Pro, Linux etc):
Strømforsyning (Mærke, og watt, står gerne bagpå, eller inde i maskinen - anbefales ikke hvis maskinen er under garanti):
CPU og RAM kan findes ved at højre-klikke på ikonet "Denne Computer" og trykke på "Egenskaber".
Der skulle gerne komme et billede af en skærm op, og til højre for det står der system, cpu hastighed og antal RAM...
Det kan ikke blive mere præcist end det med mindre vi skal til at lave udførlige manualer til dig, og jeg tror ærlig talt at tålmodigheden stopper inden da..
Prøv nu at gøre lidt ud af det!
Hvor lang tid har du haft den?
Hvad bruger du den hovedsagligt til?
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.