Se fuld version : en ny scooter?
Unknown
07-17-2005, 06:59 PM
hej
jeg skal til at have købt mig en scooter, men har ikke for meget forstand på det :lol: så derfor vil jeg gerne lige høre hvordan det gøres bedst muligt.
jeg havde forstillet mig at jeg fandt en side på nettet og bestilte en, men der er jo en Helveds masse sites med nye og brugte scootere.
jeg har kun 10.000 kr så det må blive en brugt en.
og det skal være en 30km. og helst ikke dem thansen har det er ikke lige de fedeste jeg har set :o
og hvordan med forsikring hvad koster det.
nogle der har nogle links eller ider til hvilken det mulig vis kunne blive
i mår gerne linke til nogle sider :arrow:
Venlig hilsen Casper :!:
på forhånd tak!!
polle
07-17-2005, 07:16 PM
Du finder en del på www.scootergalleri.dk
BeLLe
07-17-2005, 07:20 PM
Køb en Puch maxi! det er en rigtig knallert
TheGodfather
07-17-2005, 07:44 PM
Køb en Puch maxi! det er en rigtig knallert
For det første er Puch Maxi ikke en scooter, men en knallert.
For det andet har du kun brug for en Puch Maxi hvis du ikke kan finde ud af at skifte gear. Og at det er okay med dig at folk cykler hurtigerer end dig.
Men hvis man absolut vil have en Puch Maxi, så kan den fås helt funktionel (dog brugt) til en tudse.
MartinMC
07-17-2005, 10:48 PM
http://forum.mopedgallery.dk/
Der kan du få en masse hjælp :)
Kazaam
07-18-2005, 09:32 AM
En puch maxi er da hel genial. Jeg har selv en af slagsen. Og nej, det er ikke fordi jeg ikke kan skifte gear. HAr også en Yamaha 4 gear, som nok er den fedeste knallert der findes.
Så tag og køb en af dem. Istedet for sådan noget plastik....
Japsejin
07-18-2005, 10:00 AM
Det kommer jo også an på hvad du skal bruge den til jo.
Jeg vil personligt anbefale en Piaggio eller en Gilera da der ihvertfald er en ordentlig motor på sådan. Under alle omstændigheder vil jeg klart anbefale IKKE at købe en PGO eller noget i den stil.
Jowls
07-18-2005, 12:05 PM
Hvad er der i vejen med PGO? Dem jeg har set, kører da ret hurtigt, synes jeg...
Japsejin
07-18-2005, 01:16 PM
Hvad er der i vejen med PGO? Dem jeg har set, kører da ret hurtigt, synes jeg...
Det jeg tænker på at mere om den holder til det! EN Piaggio eller Gilera har en mere holdbar motor, og er kendt for at bygge nogle solide stel.
Hvor hurtigt er hurtigt :?:
BeLLe
07-18-2005, 01:47 PM
heh.. den PGO jeg havde (en 45 godt nok men hvad) kørte snilt 85 uden jeg på nogen måde havde pillet ved den. Men den havde en kedelig tendens til at blive stjålet... fik den stjålet 3 gange på de 5 år jeg havde den og hver gang kom den tilbage mere eller mindre smadret. Men ud over det så kørte den fint og gør det stadig ... nu hos min søster på bornholm. der bliver den ikke stjålet :D
Vil da lige råbe op og sige at jeg er fuldt ud tilfreds med min CPI popcorn fra Thansen til 10000 kr :)
Efter reparationsgarantien udløb (jeg har kun haft brug for den én gang, det det var ovenikøbet fordi nogen havde prøvet at stjæle den) fik jeg så sat et nyt forrør på og pillet lidt ved den hos min ynlingsmekaniker for et par hundrede kroner. Nu kører det 50-60 hvilket er en dejlig hastighed.
Jeg har på intet tidspunkt været utilfreds med mit køb :)
Jowls
07-18-2005, 04:33 PM
Det er naturligvis relatvit, men jeg vil at den højeste brugbare hastighed ligger omkring de 70-80 km/t for en knallert 45. Med henyn til knallert 30 ved jeg ikke rigtigt.
Med "brugbare" mener jeg, den hastighed man kan opnå ved at lege med variatoren og fjerne evt. flow-forstyrrende elementer i luftvejene.
En fyr på en skrigende knækpotte-fræser med blå ghetto-belysning, 15.000 kr 80cc sæt og "Polini" tatoveret i panden med selvlysende vandfarve bliver med garanti gaflet af den først patruljevog/motorcykel som får øje på ham. Det kan godt være at den kører 110, men det betegner jeg ikke som "brugbart"... 8)
Kazaam
07-18-2005, 04:56 PM
Min Yamaha 4 gear, kører omkring 110 og jeg har haft den ca et år. Er ikke blevet stoppet endnu.
Nu hvor jeg lige er ved det, nogen der ved hvad straffen er for at køre knallert uden kørekort?
Jowls
07-18-2005, 05:13 PM
Min Yamaha 4 gear, kører omkring 110 og jeg har haft den ca et år. Er ikke blevet stoppet endnu. ?
Den er også speciel på den måde, at hvis den er gearet seks tænder foran og du kører 30 i andet gear, så lyder den sikkert 100% lovlig. Det gør en knallert med variator ikke hvis den er tunet til en topfart på over 100... i hvert fald ikke dem, jeg har set.
Nu hvor jeg lige er ved det, nogen der ved hvad straffen er for at køre knallert uden kørekort?
En knallert 45?
Er ikke helt sikker, men jeg mener at det koster det samme som at køre bil uden kørekort - 5000,- idet bøden vist nok ca. skal svare til besparelsen ved at tage kortet. Er du under uddannelse kan du dog søge om at få 50% rabat.
Kazaam
07-18-2005, 05:37 PM
Nej. Bare en knallert. Jeg kører ikke scooter. Dels fordi de er grimme, men jeg hader også lyden af dem.
Og så lige en ting mere. Jowls, kan du nævne bare en ting som du ikke har forstand på? Du er jo klog på alt :shock:
BeLLe
07-18-2005, 05:40 PM
jowl du har lavet en lille skrive fejl der gør det 10x så dyrt...
Det koster 500,- at køre uden kørekort på en knallert.
Hvis du er under 18 og kører uden knallertkort koster det 250,- altså halv pris.
hvis man er over 18 er det så vidt jeg husker lige meget om man har kørekort hvis man kører på en knallert 30 men man skal have bil kørekort for at køre på en knallert 45
Japsejin
07-18-2005, 05:57 PM
Det er naturligvis relatvit, men jeg vil at den højeste brugbare hastighed ligger omkring de 70-80 km/t for en knallert 45. Med henyn til knallert 30 ved jeg ikke rigtigt.
Med "brugbare" mener jeg, den hastighed man kan opnå ved at lege med variatoren og fjerne evt. flow-forstyrrende elementer i luftvejene.
En fyr på en skrigende knækpotte-fræser med blå ghetto-belysning, 15.000 kr 80cc sæt og "Polini" tatoveret i panden med selvlysende vandfarve bliver med garanti gaflet af den først patruljevog/motorcykel som får øje på ham. Det kan godt være at den kører 110, men det betegner jeg ikke som "brugbart"... 8)
Alt er jo relativt... Jeg er nok lidt påvirket af mit eget ejerskab af en Gilera Runner, så måske er jeg lidt inhabil. Jeg vil lige sige at en NRG, Runner eller en Typhoon kører omkrig 70-80 stykker når skiverne er pillet og pladen for luftindtag er væk. Ikke at du ikke kan bruge en PGO, men hvis du køber den er de tit tunet. Og er derfor mere slidt end eksempel hvis en runner fordi den brugbare hastighed er højere.
-----> Plague
Når man handler med Thansen er det tit og ofte sådan at man enten er heldig eller ikke er det. Jeg har hørt meget dårligt om CPI, ikke at du ikke kan have haft en god oplevelse.
TT:
Min forsikring ved Tryg mener jeg det er, koster omkring 800 om året.
D.P.T
07-18-2005, 06:14 PM
Hvis du kører uden kørekort på en 45 knallert så får du en bøde på 5000 og udsat dit kørekort til du er 21.
Men hvis det er en 30 knallert koster det vel 500..
hvis du er på su får du det så billigere :)
mvh DPT
BeLLe
07-18-2005, 06:48 PM
Hvis du kører uden kørekort på en 45 knallert så får du en bøde på 5000 og udsat dit kørekort til du er 21.
Danm det er godt nok blevet sat i vejret sinden jeg var ung. Det er jo dyere end at blive taget i bil uden kørekort...
kan du bakke det op med et link til en paragraf i færselsloven for jeg synes det lyder en anelse over det forventelige...
Kazaam
07-18-2005, 06:53 PM
Ja. Det er godt nok dyrt-hvis det er sandt.
Men who cares? 45 scootere er for gamle mænd, ikke for drenge på 15, som mig.
Gudskelov bor jeg også et stykke ude på landet, hvor politiet ikke kommer så ofte.
pedro11
07-18-2005, 06:55 PM
http://www.politi.dk/da/borgerservice/faerdsel/boedetakster/
http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/0C9E9B00-61BB-4884-865E-C2477291CE63/0/P669_0405.pdf
Kazaam
07-18-2005, 07:11 PM
Okay. Så det koster kun 500 kr, i mit tilfælde
Jowls
07-18-2005, 10:29 PM
Nej. Bare en knallert. Jeg kører ikke scooter. Dels fordi de er grimme, men jeg hader også lyden af dem.
Men de har altså en afgørende fordel, hvis man kører gennem en vandpyt med høj fart. Og i Danmark regner det jo meget... :wink:
Og så lige en ting mere. Jowls, kan du nævne bare en ting som du ikke har forstand på?
Jeg kan da nævne dig sådan ca. 2.500.000 ting jeg ikke forstår. De kaldes piger. :roll:
Men som min matematik-lærer plejede at sige, hvis der er noget man ikke forstår, er der ikke andet at gøre, end at intensivere sine studier...
Alt er jo relativt... Jeg er nok lidt påvirket af mit eget ejerskab af en Gilera Runner, så måske er jeg lidt inhabil.
Der er selvfølgelig en vis sammenhæng mellem pris og kvalitet, og jeg vil godt indrømme at Gilera Runner nok har en højere gennemgående kvalitet end en PGO. Jeg var dog ikke klar over at en Runner kører hurtigere end en PGO uden tun...
Med hensyn til at købe en tunet PGO er jeg helt enig med dig. Sådan en holder ikke længe med tun hvis hovedlejerne ikke skiftes til noget bedre, så jeg ville være meget forsigtig med at købe en brugt fra en person jeg ikke kendte.
Kazaam
07-19-2005, 09:28 AM
Men de har altså en afgørende fordel, hvis man kører gennem en vandpyt med høj fart. Og i Danmark regner det jo meget... :wink:
Ja. Det er selvfølgelig rigtigt. Jeg bliver nød til at lade være med at køre når det regner. Og det sux.
Japsejin
07-19-2005, 11:05 AM
Jeg fandt lige dette link: http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=48922
Det er en fin scooter, den har kun kørt 2800. Dog er den tunet, men den holder sig lige indenfor dit budget :wink:
Smiley
07-19-2005, 11:13 AM
Offtopic..
Jeg kan da nævne dig sådan ca. 2.500.000 ting jeg ikke forstår. De kaldes piger. :roll:
hmm det andet ville også være for godt til at være sandt ;)
Måske er du _for_ flink? =)
Japsejin
07-22-2005, 10:27 AM
Kunne du bruge det til noget?
Mollerz
07-22-2005, 12:29 PM
Jeg har en PGO Hot50.. Den kører 50-60 nu og det eneste der er lavet, er at skiven er fjernet. Jeg har ikke engang gidet at bøvle med blændrøret.
Grunden til jeg ikke tuner den er, at i Ribe har de 2 små sindsyge motorcykler kørende, som tager ALT som kører bare antyder at være tunet.
Desuden er den mere værd hvis den aldrig har været tunet, og jeg får alligevel kørekort om 5 mdr. så hvorfor ofre penge på tun..?
Unknown
07-22-2005, 05:21 PM
Kunne du bruge det til noget?
jae men jeg vil hellere købe en i nærheden af hvor jeg bor, så jeg tror jeg køber en brugt en i speedline i skanderborg,
DaBuff
07-22-2005, 08:07 PM
Køb en Suzuki Fz50.
Ligner en min mormor kører rundt på, men den er da for cool! 8)
Man skal da ikke vente i 3 år på at få kørekort fordi man er snuppet på en 45 knallert? Er det ikke bare et dumt rygte mange mener er rigtigt?! Ellers vil jeg gerne have et link til hvor det står i loven?
Japsejin
07-23-2005, 01:13 AM
Jeg har en PGO Hot50.. Den kører 50-60 nu og det eneste der er lavet, er at skiven er fjernet. Jeg har ikke engang gidet at bøvle med blændrøret.
Grunden til jeg ikke tuner den er, at i Ribe har de 2 små sindsyge motorcykler kørende, som tager ALT som kører bare antyder at være tunet.
Desuden er den mere værd hvis den aldrig har været tunet, og jeg får alligevel kørekort om 5 mdr. så hvorfor ofre penge på tun..?
Ja så er det jo dejligt at bo på landet:D Her er kun den gamle landbetjent der ikke vil overanstrenge sin fod ved at presse speederen i bund :lol: Kedeligt at høre det med politiet i Ribe da jeg skal på gym derude efter sommerferien :)
Mollerz
07-23-2005, 02:39 PM
Ja så er det jo dejligt at bo på landet:D Her er kun den gamle landbetjent der ikke vil overanstrenge sin fod ved at presse speederen i bund :lol: Kedeligt at høre det med politiet i Ribe da jeg skal på gym derude efter sommerferien :)
Surt.. De har i hvert fald haft to crossere kørende.. Og det er noget med, at de snart kommer igen.. :S
Det er da også derfor, at der ikke kører særligt mange scootere rundt.. ;)
Japsejin
07-24-2005, 10:16 AM
Surt.. De har i hvert fald haft to crossere kørende.. Og det er noget med, at de snart kommer igen.. :S
Det er da også derfor, at der ikke kører særligt mange scootere rundt.. ;)
Faktisk lidt sjovt, jeg så engang en scooter der ikke så helt lovlig ud da var ude ved Kvickly. Sjovt nok kom der i sammen øjeblik en politibil rullende ind på parkerings pladsen :shock: Men der skete ikke noget.
Det gælder vel bare om ikke at have powerfilter og en nogenlunde lydløs og standart ligende udstøding på. Men vil hel sikkert ikke prøve at køre om kap med sådan en crosser.
Lindpind
07-24-2005, 02:57 PM
Bare undgå powerluftfilteret, i kan bare fjerne alt det snask der sætter sig ved standarden.. Sæt ny stor cylle og topstykke på, køb en af de tun udstødninger der ligner standard. Så har i en hurtig Puch der ligner en lovlig...
Gaffa_Tape
07-24-2005, 03:56 PM
Kan sq næsten være ligemeget hvilken scooter du køber da de næsten alle sammen er lavet i Kina, selvom der står noget andet. Det er faktisk billgere at importere en scooter fra Kina og så sætte en "begrænsning" på og få den registeret som en 30'er og så fjerne begrænsningen bagefter :P
Japsejin
07-24-2005, 05:23 PM
Kan sq næsten være ligemeget hvilken scooter du køber da de næsten alle sammen er lavet i Kina, selvom der står noget andet. Det er faktisk billgere at importere en scooter fra Kina og så sætte en "begrænsning" på og få den registeret som en 30'er og så fjerne begrænsningen bagefter :P
Er du helt sikker på det :roll:
Kazaam
07-24-2005, 06:03 PM
Hehe, ja. Er du sikker på det?
Det lyder som en dyr affære
DeePaCk
07-25-2005, 05:08 PM
Jeg har da en til salg hvis det :)
Mollerz
07-25-2005, 07:06 PM
Faktisk lidt sjovt, jeg så engang en scooter der ikke så helt lovlig ud da var ude ved Kvickly. Sjovt nok kom der i sammen øjeblik en politibil rullende ind på parkerings pladsen :shock: Men der skete ikke noget.
Det gælder vel bare om ikke at have powerfilter og en nogenlunde lydløs og standart ligende udstøding på. Men vil hel sikkert ikke prøve at køre om kap med sådan en crosser.
Der er en grund til at de ikke kører efter en.
Nogle af dem kan mere eller mindre ikke fanges. Der skulle 3 patruljevogne til at fange en af mine venner på hans BWS'er.
Kazaam
07-25-2005, 07:24 PM
Nogle af dem kan mere eller mindre ikke fanges. Der skulle 3 patruljevogne til at fange en af mine venner på hans BWS'er.
Det var da også ufatteligt dumt at fortsætte indtil man får 3 politivogne efter sig :?
Jeg skal ikke kunne sige hvordan jeg reagere hvis jeg bliver holdt ind til siden af politiet, men jeg tror bare jeg stopper, og så bider jeg bøden i mig, og så satse på at de ikke snupper mit tun
Mollerz
07-25-2005, 08:09 PM
Det var da også ufatteligt dumt at fortsætte indtil man får 3 politivogne efter sig :?
Jeg skal ikke kunne sige hvordan jeg reagere hvis jeg bliver holdt ind til siden af politiet, men jeg tror bare jeg stopper, og så bider jeg bøden i mig, og så satse på at de ikke snupper mit tun
Der var en del grunde (Vi afgører ikke om de var gode eller ej):
1. 2 personer på scooteren
2. Begge UDEN hjelm
3. Begge ret berusede (Promille på over 1)
4. Tunet
5. Kørte med parkeringslys (eller hvad det nu hedder)
6. Ikke nok mønster på dækket.
Osv. osv..
Jeg er blevet stoppet en gang, men jeg tuner ikke min.. Kan ikke se nogen grund til det. Det kan selvfølgeligt være irriterende at køre 50-60 km/t når man skal køre 30 km, men du overlever. Om du kan køre strækningen på 20 min. eller på 30 min. kan da næsten være et fedt.
Kazaam
07-25-2005, 09:24 PM
Okay. så lad gå da. Men tror nu nok jeg havde stoppet når bil nr 2 var efter mig.
Nej, det er ikke nødvendig med tun, men det er lidt ligesom lidt federe med en knallert der kører 100, istedet for 35. Og så er der altså ikke kun 10 minutters forskel på hvor man nu skal hen
Japsejin
07-25-2005, 10:13 PM
I byen? Jeg ser absolut ingen grund til at køre sindsygt stærkt inde i byen og så uden hjelm :x Alstå
hvis man kører stærkt forgår det ikke i byen og med hjelm hvis man da har noget at beskytte!
Selvfølgelig er det ovenfor med en del forbehold overfor hvordan de ven har kørt.
Men hvis du vil væk fra politet er en god gammel kending altid at tage en af de veje med sådan nogle spærninger hvor scooteren kan komme igennem virker altid mod biler og MCer.
Mollerz
07-25-2005, 11:38 PM
Men hvis du vil væk fra politet er en god gammel kending altid at tage en af de veje med sådan nogle spærninger hvor scooteren kan komme igennem virker altid mod biler og MCer.
Nej.. Har du set deres crosser? Den er mindre end en RMX (eller hvad de nu hedder) og render 180 eller sådan noget..
På den første uge den var i byen snuppede han 30 scootere.. ;) Det siger lidt om dens effektivitet..
Japsejin
07-26-2005, 09:54 AM
Nej.. Har du set deres crosser? Den er mindre end en RMX (eller hvad de nu hedder) og render 180 eller sådan noget..
På den første uge den var i byen snuppede han 30 scootere.. ;) Det siger lidt om dens effektivitet..
Ja de er ret voldsomme det ved jeg godt... Men jeg tænkte på hvis der kom en motorcykel eller en bil er det en meget god ide at prøve en af de stier hvor der er den slags afspærninger :wink:
Gaffa_Tape
07-26-2005, 04:07 PM
Ja de er ret voldsomme det ved jeg godt... Men jeg tænkte på hvis der kom en motorcykel eller en bil er det en meget god ide at prøve en af de stier hvor der er den slags afspærninger :wink:
Nej det er nemlig ikke ret smart at kører på en sti. Har i ikke hørt om den lille dreng/pige(Kan sq ikke huske det)der blevet dræbt af scooter der kørte 80!!! Hvis man møder politiet så stop dog, ikke fedt hvis man vælter fordi man flygter fra politiet...(Især ikke hvis man kører uden hjelm og kører 80 ;))
SpYkE
07-26-2005, 04:40 PM
Fatter ik dem hva der bare absolut skal køre ulovligt rundt!! Helt ærligt! Hvorfor fanden skal den absolut køre hurtigt??? overvejet der er grund til fartbegrænsninger???
Brug dog det der er under pandeskalden hvis der da er noed :roll:
Mollerz
07-26-2005, 05:23 PM
Fatter ik dem hva der bare absolut skal køre ulovligt rundt!! Helt ærligt! Hvorfor fanden skal den absolut køre hurtigt??? overvejet der er grund til fartbegrænsninger???
Brug dog det der er under pandeskalden hvis der da er noed :roll:
Jeg kan ikke se det fornuftige i at køre 110 som nogle scootere gør. Det synes jeg er totalt sindsygt. Derimod kan jeg se det fornuftige i at køre 50-60 km/t.
Den første og meget væsentlige grund er, at de er bygget til at køre 50-60 km/t. Ved at have begrænsnigen i, ødelægger du motoren, fordi den hele tiden kører med enormt mange omdrejninger. Hvis man kører 30, synes jeg ikke det er et brugbart transportmiddel, da jeg kan cykle 30 km/t. Det har intet med respekt at gøre, men det faktum, at jeg gerne vil kunne køre lidt hurtigere end en cykelist, da jeg ellers ikke kan se noget formål med at køre på scooteren.
Et andet faktum er også, at selvom hastighedsgrænsen i andre europæiske lande er på 60 km/t for scootere, så sker der ikke flere ulykker af den grund.
Jeg har intet dokumentation for det. Det var det jeg fik af vide af scootermekanikere og scooterforhandlere, da jeg ville høre, HVORFOR alle fjernede skiven. Jeg var nemlig også skeptisk til at starte med..
Kazaam
07-26-2005, 08:40 PM
Hold dog op. Bare fordi man har en scooter/knallert der kan køre 110, betyder det jo ikke man kører 110.
Det er jo også tanken der tæller. Hvis man nu lige snakker lidt med sine kammerater 8)
Jeg synes helt ærligt det er møghamrende kedeligt at ligge og køre 50-60. Den skal mindst køre 70. Ellers gider jeg ikke.
Dog kan min Puch maxi kun køre 50, men den bruger jeg også til skolebrug
Brug dog det der er under pandeskalden hvis der da er noed
Fartbegrænsninger? De er til for at blive brudt. Ikke andet. Selvfølgelig kører jeg ikke 80 i byen og på diverse cykelstier. Man ved jo aldrig om der kommer en ud på vejen (eller om politiet kommer)
Tjah. Jeg bruger da også det der er under pandeskalden. Jeg er bare ikke hamrendekedelig. Modsat visse andre gider jeg ikke at køre 35. Som der bliver nævnt tidligere kan man jo cyckle så hurtigt. ja, det er jo ligefør jeg kan køre så hurtigt på mit løbehjul
banjobouner
07-26-2005, 08:41 PM
Gaffa_Tape den dreng/pige du snakker om som blev kørt ned, ved du om det var i aalborg området?
||[PLUS]||
07-26-2005, 08:54 PM
ja, det er jo ligefør jeg kan køre så hurtigt på mit løbehjul
Så er der satme os hammer på. Det er sku lige så skosållerne blir slidt væk hvis du bremser :wink:
Kazaam
07-26-2005, 08:57 PM
Hehe. Ja. Så skal man vist køre ned af en stejl bakke, hvs man skal op i den fart på et løbehjul.
Men skosålene bliver ikke slidt ned...
Mollerz
07-26-2005, 10:17 PM
ja, det er jo ligefør jeg kan køre så hurtigt på mit løbehjul
Så giver det satme også noget af en hudafskrabning hvis du vælter.. :shock:
Kazaam
07-27-2005, 09:25 AM
Har du aldrig væltet mens du kører hurtigt på din cykel?
Hvis du har det, så ved du det jo. Men jo. Hvis du vælter ned på asfalten så giver det vel nogle slemme hudafskrabninger.
-pirat4ever-
07-28-2005, 06:50 PM
Thansen har scootere mellem 9000 og 10000.
Så lige en hjelm og måske kæde oveni.
Japsejin
07-28-2005, 08:29 PM
Thansen har scootere mellem 9000 og 10000.
Så lige en hjelm og måske kæde oveni.
Ja og det er langt fra alle der har gode erfaringer med
CPI! Derfor er det IKKE en god ide at købe en CPI, da en hel del har haft alvorlige problemer med holdbarheden på sådan
en spand.
Jowls
07-28-2005, 10:39 PM
Har du aldrig væltet mens du kører hurtigt på din cykel?
Hvis du har det, så ved du det jo. Men jo. Hvis du vælter ned på asfalten så giver det vel nogle slemme hudafskrabninger.
Det er faktisk ikke altid farten som gør det. Mit værste styrt skete ved under 10 km/t.
Jeg trillede meget langsomt ud af en mørk vej på udkig efter en tilgroet indkørsel. Så hørte jeg en lyd fra siden og drejede hovedet i den retning for at se....
... og kørte i samme øjeblik ned i et ca. 2 meter dybt hul i vejen, hvor en eller anden joker havde flyttet vejarbejder-afspærringen.
Ud over at totalskade min Kawa 650 fik jeg rigeligt med skader til en fornøjelig nat med frikadelle-snedkerne på den lokale skadestue. Den værste skade på mit luxus legeme var forårsaget af pigen som sad bag på, da hun tog af for sit fald ved at hamre albuen ned i mit nøgleben.
Men ingen skal påstå, at Jowls ikke bliver klog af skade. Derfor har jeg siden da tilføjet flg. tre paragraffer til mine leve-regler:
1. Kør aldrig for langsomt.
2. Kig aldrig til siden når du kører.
3. Lad aldrig en kraftig pige sidde bag på (bliver du forelsket i sådan en, så køb en bil).
8)
Kazaam
07-29-2005, 10:57 AM
hehe. Jeg har aldig haft nogle sleme styrt, men det værste var da jeg skulle skynde mig hjem efter nogle papirer.
Det var vådt udenfor, så jeg havde våde sko. Jeg stod op på cycklen for at få mere fart, og så gled mine fødder på pedalerne.
Så lavede jeg lige den legendariske med at falde lige ned på midterstangen. Det gjorde dælme ondt. Og ikke nok med det, jeg væltede også og gled et par meter hen af asfalten og fik ødelagt min jakke
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.