Se fuld version : Søger et dansk forum med anmeldelser.
Pytlik
07-15-2005, 09:07 PM
Jep.. findes der et dansk forum med anmeldelser af danske ting ?..
rockybalboa
07-25-2005, 12:46 AM
der er en del
BeatPirate
07-25-2005, 08:52 AM
der er en del
Det kan vi da ikke bruge til en skid. Kom dog med nogle eksempler...
Det eneste site jeg kender vil ikke nævnes herinde.. Det er lidt af et dilemma, da jeg gerne vil dele med andre, men samtidig også gerne beskytte drengene derinde..
Når man blot kommer lidt omkring i Usenet verdenen, så falder man over sitet ;)
rockybalboa
07-26-2005, 01:44 PM
grunden til er jeg ikke kommer med link er,
at, med 99,9% så sidder APG og kigger med...
de skal ikke ødelægge nogen af de gode sider
BeatPirate
07-26-2005, 07:26 PM
Det er da ikke nogen overtrædelse at anmelde f.eks. film...???
Det er da ikke nogen overtrædelse at anmelde f.eks. film...???
Tjo, hvis drengene "anmelder" nok, så kunne det jo nemt til trække opmærksomhed fra den der gruppe der plyndrer børn og unge..
HamSlam
07-26-2005, 09:55 PM
Altså, den argumentation forstår jeg heller ikke !
Hverken APG eller nogen andre kan da gøre en skid ved, at der sidder nogle anonyme gutter inde på en offentligt tilgængelig nyhedsgruppe, og anmelder film der har set i biografen.
Bliver vi ikke lige ulovligt paranoide nok her :roll:
BeatPirate
07-26-2005, 10:37 PM
AGP vil aldrig nogensinde få tilladelse til at tjekke folk for at anmelde film, om det så er flere 1000 anmeldelser pr. dag.
Det tror jeg ikke på, at nogen dommer ville gå med til...vi lever trods alt i en retsstat.
Jeg kan godt forstå argumentationen, men drengene derinde vil ikke nævnes herinde.. Jeg spurgte admin ifb med en guide om jeg måtte linke til dem, og det var de ikke interesserde i. Han ville beskytte sine medlemmer, han vidste godt APG måske var med på en kigger herinde.
Og hele konceptet med at "anmelde" er til grin! Det er jo ikke en direkte anmeldelse, der står jo ingenting i anmeldelsen ud over en .nfo og mange steder linkes der dirkekte til en .nzb! IMO så er konceptet med at anmelde en lige så skrøbelig sikkerhed som en "disclaimer" på et site.
Og hvor er forskellen fra en .nzb, en .torrent og ED2K links? ED2K links har APG angrebet før (endda med success, de fik lukket et par emule sites), .torrent er næste i rækken (tror jeg) og .nzb er lidt anderleds da der kun er én "seeder".
BeatPirate
07-27-2005, 11:26 AM
...og .nzb er lidt anderleds da der kun er én "seeder".
Det tror jeg så ikke. Jeg er overbevist om, at en .nzb-fil vil blive sammelignet med et deeplink...hvis du spørger AGP...
...og .nzb er lidt anderleds da der kun er én "seeder".
Det tror jeg så ikke. Jeg er overbevist om, at en .nzb-fil vil blive sammelignet med et deeplink...hvis du spørger AGP...
Helt klart, men det er ikke så attraktivt med APG nuværende taktik og "argumenter" (at når man stiller et produkt til rådighed (deler) så forringes produktet). Ved .nzb er der kun én der forringer produktet, modsat BT og Emule hvor alle peers sådan set forringer produktet.. EDIT: Ifl APG tankegang!
Infant Prodigy
07-27-2005, 10:35 PM
aL:
Jeg vil virkelig anbefale dig og "dine drenge" at tage en kigger forbi Piratgruppens advokat-sektion og evt. også sende en mail til advokaten@piratgruppen.org hvis I er meget nervøse.
Man kan ikke blive knaldet for at filmanmeldelser, sådan er det - og sådan bliver det ved med at være.
Ang. det med at der tidligere er blevet lukket sites med ed2k-links: Siden Piratgruppen startet har APG ikke turdet gå ind i disse uklare sager hvor de ikke er sikre på sejr. De har kun ført trussels-sager mod DC-brugere - dvs de "helt" sikre sager. Og lad os nu også lige se hvad der sker på den front..
Det jeg vil sige med det er, at tidligere havde APG offentligheden omend ikke med sig, så ihvertfald heller ikke entydigt imod sig. Nu er vinden vendt. Pirater, advokatnævnet, kunstnere og Hr. & Fru. Jensen deler i en fællesskab så usandsynligt mange flade ud til APG - de tør ikke risikere fejltrin.
APG ved at alles øjne er på dem, så de går ikke ind i en sag hvor de ikke er sikre på sejr på forhånd.
My 50 cents..
Jeg giver dig helt ret Infant. Jeg så gerne at alle fik øjnene op for APG's mangel på magt, jeg frygter dem ikke og det kan jeg takke denne PG for..
Problemet er bare at de (og det er ikke mine drenge, jeg kender dem ikke og er ikke admin) er meget "lyssky"!
Men man er nødt til at respektere at de ikke vil nævnes herinde, ligesom at jeg har fjernet alle de sider der er "invite only" fra BT-tracker listen (og de sider som ikke vil nævnes på offentlige fora).
Man kan ikke blive knaldet for at filmanmeldelser, sådan er det - og sådan bliver det ved med at være.
Den er jeg så ikke helt enig i. Hvis min "anmeldelse" består i en post hvor der kun står en .nfo og der linkes direkte til en .nzb, så mener jeg ikke at det er en helt almindelig anmeldelse! -så minder det pludselig meget om at være uploader på et MEGET stort BT site..
BeatPirate
07-28-2005, 08:59 PM
Den er jeg så ikke helt enig i. Hvis min "anmeldelse" består i en post hvor der kun står en .nfo og der linkes direkte til en .nzb, så mener jeg ikke at det er en helt almindelig anmeldelse! -så minder det pludselig meget om at være uploader på et MEGET stort BT site..
Det er jo lige netop der emnet skrider af sporet. En anmeldelse er en anmeldelse.
Hvad der så derudover evt. følger med en anmeldelse, kan jo sagtens være en overtrædelse af ophavsretten, men anmeldelsen i sig selv KAN UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER VÆRE EN OVERTRÆDELSE AF OPHAVSRETTEN!!!
En .nfo-fil er heller ikke en overtrædelse af ophavsretten, uanset hvordan vi vender og drejer den, men hvis du sammen med en .nfo-fil, et print af din dagbog eller en tegning du lavede som barn, poster en fil eller deeplink til en fil som overtræder ophavsretten, så vil det nok tiltrække en del opmærksomhed...men det er udelukkende p.g.a. den fil/deeplink/torrent/.nzb o.lig.
BeatPirate> En anmeldelse er jo ikke en anmeldelse..
A: Jeg skriver en "anmendelse" hvor jeg kun poster indholdet af en .nfo.
B: Jeg laver en "anmeldelse" hvor jeg både poster en nof og linker direkte til en nzb (eller en .torrent eller ED2K).
A og B er begge anmeldelser, men der er stor forskel på de to! Anmelder B bryder copyrighten og er linket direkte til filen, det er anmelder A ikke..
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.