PDA

Se fuld version : crapy internet forbindelse

enigma
07-14-2005, 12:46 PM
Hey
Jeg har noget internet fra en antenneforening og det sucker for vildt jeg har 3mbit/256 for 200kr om måneden
og alle porte er lukket :evil:
nogen der ved om jeg har mulighed for at gøre noget??

pr0_spect
07-14-2005, 02:03 PM
alle porte ? hmm... så kan det da være ligemeget med en internetforbindelse hvis port 80 er lukket :P

Jowls
07-14-2005, 03:33 PM
Generel har vi her i forum desværre hørt en del nedslående historier fra folk med internet via antenneforeninger.

Som regel fungerer det på den måde, at hele foreningen har en fast båndbredde ud til en leverandør. Denne båndbredde er ikke tilstrækkelig til at alle kan bruge deres fulde båndbredde på konstant basis, og det er jo netop hvad en fildeler typisk gør. Derfor er vi ikke populære hos mindre foreninger med "dele-forbindelser".

Hvis du har en rigtig router på din forbindelse så kan du være heldig, at det bare er i den portene er lukkede, men det kan også være at der er spærret for trafik på alt andet end port 80 (www) længere ude i systemet. Og så kan du desværre ikke gøre meget andet end at bede administratoren om at få nogle flere porte åbnet og så se hvad der sker.

Mit gæt er, at de siger "nej" med henvisning til, at de ikke ønsker at "forbindelsen kan misbruges til ulovlige formål", men det er da et forsøg værd.