PDA

Se fuld version : Router?

FelixNielsen
07-09-2005, 12:49 AM
jeg kender nomalt meget til netværk og den slags men jeg blev godt nok smidt af vognen da jeg læste jeres manualer til routere... måske fordi jeg ikke ved hvilken router jeg har, og jeg vil gerne have åbnet en port i min router, så jeg kan bruge mit Azureus lidt bedere... den køre som om jeg hadvde en 56k forbindelse, når jeg har en 1 megabit... mit internet køre godt nok på den fart, men mit Azureus køre som om den havde tapt sine kule lejer...

hvad skal jeg gøre :?:

Christian
07-09-2005, 01:00 AM
Du skal finde navnet på din router, ellers er det umuligt at hjælpe dig.

Kig på selve routeren (FYSISK), og aflæs hvad der står og vend tilbage.

FelixNielsen
07-09-2005, 02:12 PM
der står på selve routeren: Jensen Scandinavia... DSl-Cabel Gateway

gathering
07-09-2005, 03:15 PM
kik på denne side det er en liste over en del router dog kun en til jensen router men kan jo være du er heldig og kan bruge den

http://www.portforward.com/routers.htm

FelixNielsen
07-10-2005, 07:33 PM
jeg prøvede det link, som blev sendt til mig, og fulgte det til punkt og prikke, men det hjalp ikke... hvad kan jeg gøre nu ? :?:

FelixNielsen
07-11-2005, 12:14 PM
nu har jeg fundet ud af hvad min router hedder, den hedder: Jensen Scandinavia DSL-Cabel Router WF704

FelixNielsen
07-12-2005, 07:42 PM
men hvor kan jeg finde en guide til min router ?

gathering
07-13-2005, 01:13 AM
den hjemmeside jeg gav dig havde den ikke men har du ikke stadig din manual til den for jeg kan ikke finde den hjemmeside som jensen har

FelixNielsen
07-13-2005, 07:12 PM
jo, jeg har manualen til min router... men jeg ved ikke hvad jeg skal kigge under for at lave en port forwradning, men det håber jeg på at du kan hjælpe mig med... fordi jeg var inde og kigge på min router, og jeg har åbenbart kommet til at slå et eller andet til eller fra, så internettet ikke virkede, men jeg fandt ud af at sætte den tilbage til fabriks instilninger

TheWiz
07-13-2005, 10:32 PM
hmm... jeg har også en Jensen router (noget være mog)
men du skal vist ind på den.. 192.168.62.1 er vist standart.
derefter skal du ligge det ind i Nat--->Virtual server.

Er dog ikke sikker på at det har nogen virkning da jeg køre med 2 routere, så derfor kan jeg ikke få mit til at virke.
men dengang jeg havde 1 (jensen) der virkede det fint :D

Håber det flasker sig for dig :p

FelixNielsen
07-13-2005, 11:00 PM
jeg var inde i min router og configurere en port, så den passede til min ipadresse, som jeg har gjort til min standart ip, og jeg ser grønne glade smilyes ud for mine downloads, dem har jeg aldrig set før, men jeg syntes ikke lige frem at det kører hurtigere, hvad kan problemet være der...

TheWiz
07-13-2005, 11:36 PM
hmm.. kan desværre ikke lige svarev på det.
men ville bare lige sige 1000 tak for det der advanced port scan program.. heh nu har jeg højt id i Emule og sådan noget :D

takker mange gange.

FelixNielsen
07-13-2005, 11:40 PM
øhhh... det var da så lidt... hvad det så end betød... men er der ikke andre som kan hjælpe mig? jeg har været inde og sætte min ip adresse til som en fast ip, og jeg har været inde og sætte min NAT, så den også er sat til min ip, men hvoran kan det være at jeg ikke henter hurtigere jeg har en 1 megabit forbindelse, og jeg henter kun md 10 kbs i alt, det kan ikke passe

TheWiz
07-14-2005, 12:14 AM
Hmm..
hvor mange peers er der forbundet til din client?
og hvor mange har 100% på deres downloda?

Det kan jo bare fordi at de simpelhen bare ikke har mere båndbrede tilrådighed på den torrent.

FelixNielsen
07-14-2005, 11:03 AM
på en af mine downloads er der 310 peers og 101 seeders... skulle det ikke være nok til at den skulle køre rimeligt hurtigt ?

TheWiz
07-17-2005, 09:21 PM
Nu ved jeg ikke hvor mange forskellige computere som er tilsluttet, men hvis du er den eneste som downloader så kan du jo bare forwarde alle porte fra en bestemt range til din pc.. det var det jeg gjorde.. og jeg har ikke haft nogle problemer endnu... og vi har 3 computere tilsluttet+2 routere som ikke kan lide hinanden :D

hup
10-21-2005, 06:11 PM
hjælp her
http://www.piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?t=8450