PDA

Se fuld version : Underskrifter mod lov

mikkelbas
07-03-2005, 04:02 PM
Hej.

Sad og tænkte på om, hvad man kunne gøre for, at man ikke blev tjekket så meget af APG...

Da jeg har forstået at APG, har lov til i følge dansk lovgivning, at krænke din privatliv, ved at overvåge hvad man laver på nettet..

Hvorfor så ikke begynde en underskrift indsamling som man så kunne tage en til folketinget med, hvis man har nok underskrifter, kunne det jo betyde lovændring...

Ved ikke om i kan følge mig, men ville det ikke være en mulighed der er værd at prøve? Nogle der måske kunne tænke sig at være med til sådan projekt?

MVH

Mikkel Skovlund

Lindpind
07-03-2005, 08:08 PM
Godt initiativ, men tror idèen er dødfødt. Det kan ikke hjælpe at lave om på generelle love - ser du, det ville jo også virke åndssvagt hvis alle kriminelle underskrev, at politiet skal af vejen. Men min holdning er af samme som din - af vejen med de fladpander. På den anden side... De har kun de samme rettigheder som du og jeg, så hvad kan vi gøre? Firmaet er jo privat. :wink:

mikkelbas
07-03-2005, 08:21 PM
Hvad er det nu der står i din signatur? Intet er umuligt, man skal ikke kun have pirater til at skrive under, men gamle Hr. og Fru Jensen, de ville jo også blive sure hvs nogen overvågede dem... Jeg har før haft skrevet ind til den tidligere undervisningsminister og de kiggede på sagen. Så tror det er muligt, hvis man kan få nok underskrifter...

cielorosso
07-03-2005, 08:32 PM
APG har ikke ret til at krænke dit privatliv. Du har misforstået noget. De oplysninger de finder, er udelukkende dem, du selv har offentliggjort (det er derfor du skal fravælge at andre kan browse dit share i programmerne).

Noget andet man så kan kritisere, er at de registrerer disse oplysninger uden straks at underrette dig, men advokat Per Overbeck har indgivet klage til datatilsynet, og de behandler sagen...

mikkelbas
07-03-2005, 08:38 PM
Nå okay, men de overvåger altså ens trafik... Men det lyder godt ang. advokaten...

Jowls
07-04-2005, 12:15 AM
Da jeg har forstået at APG, har lov til i følge dansk lovgivning, at krænke din privatliv, ved at overvåge hvad man laver på nettet..

Nej, det har de ikke. Men de har lov til at starte et fildelingsprogram og søge efter "Britney Spears", "Coldplay" og "Batman Begins" og derpå notere IP-adresserne ned på alle de hits, de får. Brugen af fildelingsprogrammer er jo ikke ulovligt, hvilket vi pirater nyder godt af. Bagsiden er så, at det gør APG også.

Hvorfor så ikke begynde en underskrift indsamling som man så kunne tage en til folketinget med, hvis man har nok underskrifter, kunne det jo betyde lovændring...

Al respekt for dit initiativ og din ide, men jeg tror ikke den ville have meget merit på nuværende tidspunk. Som sagt gør APG reelt intet andet end at bruge vore egne metoder imod os, så det er umiddelbart vanskeligt at formulere, hvad det er vi vil have forbudt.

Hvis de direkte aflyttede vores kommunikation ville sagen være en hel anden... men APG er for smarte til at falde i den fælde. De ved udmærket at den skrappe overvågning går begge veje :wink:

mikkelbas
07-04-2005, 12:18 AM
Men det vil sige at APG, straffer folk for noget de selv går? Det kan da ikke være helt lovligt?

mikkelbas
07-04-2005, 12:19 AM
Hvordan kan man så stoppe APG?

Jowls
07-04-2005, 12:19 AM
Noget andet man så kan kritisere, er at de registrerer disse oplysninger uden straks at underrette dig, men advokat Per Overbeck har indgivet klage til datatilsynet...

Hmmmm, ja der kan måske være noget der... afhængig af hvordan datatilsynet klassificerer en persons IP-adresse....

mikkelbas
07-04-2005, 12:22 AM
Hvordan kan jeg blive aktiv pirat?

Jowls
07-04-2005, 12:24 AM
Men det vil sige at APG, straffer folk for noget de selv går? Det kan da ikke være helt lovligt?

APG repræsenterer rettighedsindehaverne. De må derfor dele al den musik og alle de film, de har lyst til. Husk at det ikke er ulovligt at dele filer. Men rettighedsindehaveren kan sagsøge dig for erstatning, hvis du gør det. Rettighedsindehaveren er APG, og de sagsøger jo næppe sig selv...

I praksis kører de forøvrigt nok noget specielt software eller en P2P-klient som er sat til leech only...

.

mikkelbas
07-04-2005, 12:27 AM
Nå okay... Smart nok... JAmen så kunne det være man skulle holde med finde, for at kunne downloade gratis... :D

Jowls
07-04-2005, 12:58 AM
Hvordan kan jeg blive aktiv pirat?

Tjah, der er da mange ting...

Først og fremmest - Download og del filer (sharing is caring :wink: ).

Hjælp andre i din omgangskreds med at dyrke fildeling på en APG-sikker måde (check at deres share ikke kan browses). Alt for mange er blevet unødigt bustede af APG på grund af denne dumme lille detalje. Vær især opmærksom på DC++, som er yderst farlig, hvis man ikke ved hvad man gør. Råd begyndere til at starte med Bittorrent... den kan ikke sættes op på en farlig måde.

Informer om fildeling i din omgangskreds og deltag i debatter og diskussioner. APG's løgne-historier med at "fildeling er ulovligt" og "fildelere koster banchen millioner og dræber musikken" er gået rent ind hos mange. Det er vigtigt at så mange som muligt får sandheden at vide.

Går du i skole og opdager kulturministeriets APG-infesterede såkalde "info-folder" et eller andet sted...

http://www.kum.dk/graphics/kum/downloads/Publikationer/Ophavsret_miniguide.pdf

...så erstat den med Piratgruppens korrigerede udgave... som jeg ikke lige kan finde. Er der nogen som har et link til den?

Fortæl andre om Piratgruppen og dette web-site. Jo flere vi er, jo stærkere er vi. Du kan også sætte plakater op på strategisk placerede opslagstavler...

http://piratgruppen.org/article.php3?id_article=287

Hvis du opdager noget som har med APG eller fildeling at gøre, så post det her på boardet. Viden er magt, og jo mere vi ved om APG og deres metoder, jo bedre kan vi forsvare os mod deres slyngelstreger.

Hvis du er god til et eller andet som du mener kunne have relevans for dine medpirater, så lav en guide til Piratgruppens guide-sektion.

Guide-masterne Infant Prodigy & Toiletrulle har også nyligt efterlyst oversættere til udenlandske guides..

http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=503

...så hvis du har tid, lyst og evner, så kunne du jo overveje at smide en PM til en af dem og melde dig under fanerne.

Og så i øvrigt følge med i dette forum, så du hele tiden er på forkant med de ting som sker i fribytter-verdenen.

8)

mikkelbas
07-04-2005, 01:08 AM
Okay gør jeg så... Yak for hjælpen... Er helt ny herinde så... :)

mikkelbas
07-04-2005, 01:09 AM
Har skrevet til toiletrulle nu, at jeg gerne vil oversætte...

webee
09-18-2005, 12:30 PM
både og.

APG er godt nok kun en "virksomhed"

men det offentlige. de har jo lidt andre måder at tænke på men det er lidt lig med apg.

Politiet må bære våben

vi må ikke.

Politiet må køre for stærkt uden at de skal noget

Vi må ikke.

og jeg kunne blive ved.

Mit pladder