Se fuld version : Info til Alle som Bruger newsgroups
XimmolatusX
07-01-2005, 10:45 AM
Har selv brugt det i lang tid og her er lidt tips og info:
Billigest udbyder med ubegrænset hastighed ( op til 10 MBit ned ) og ingen download limit.
Dog max 4 threads. ( 4 downloads på 1 gang )
Kan findes her:
www.usenetserver.com
Program til at hente fra newsgroups bruges
Grapit, det freeware og det nemmeste og mest overskulige der findes.
Kan findes her:
http://www.shemes.com/
Index side men NZB filer ( index over filer til de ting der ligger på de forskellige grupper ) som har alle groups og er nemt at søge på.
Koster dog 2 $ om måneden. Men det er det værd for at slippe for de normale skod søgninger og så man sikker på at få alle filer men uanset om de spredt over forskellige grupper.
Den finder i her:
www.newzbin.com
Program til at repair damaged filer osv.
Quickpar, et MUST når man henter fra Newsservere.
FInder i her:
http://www.quickpar.org.uk/
Husk Newsgroups var starten på alt og de vil også blive slutningen på det hele.
Jeg er ikke helt enig..
Jeg lavede lige en hurtig søgning på "usenetserver" på et andet usenet forum, og der var rigtig mange der havde skiftet FRA usenetserver pga dårlig service og meget nedetid. Usenetserver.com er billige, men det er der også andre der er! Jeg har selv lige skiftet fra NewsHosting (pga de var nede i flere dage) til powerusenet.com . De har Giganews (den BEDSTE (og dyreste) usenet provider) backbone, men powerusenet har en laver monthly rate.
Omkring Grabit er den bedste reader er jeg også uenig i. Der er NewsLeecher den bedste! -folk der har prøvet den (og betalt for at få adgang til SuperSearch) vil aldrig skifte igen! Når man har adgang til SuperSearch skal heller ikke betale $2 om måneden til en side som newzbin.com, man laver bare en søgning i SuperSeach og 2 sek senere (med lidt træning) så er du i gang med at downloade!
-og .nzb filerne er også nemmeere at åbne i NewsLeecher, men dem vil man sjældent bruge når man har supersearch!
Det er ikke kritik af dine råd, men bare mine 2 cents.
pr0_spect
07-01-2005, 03:47 PM
NewsLeecher's og Grabit's søgemaskine finder præcis det samme !!!
Jeg støtter XimmolatusX i hans råd om Grabit. Dog finder jeg det heller ikke nødvendigt at tilmelde sig Newzbin.com men man sparer et par sekunder måske :P
mht. www.usenetserver.com kender jeg dem ikke. men vil anbefale www.news.astraweb.com, samme pris som usenetserver (i hvert fald for 1month unl.) Den eneste forskel er vist at astraweb kun tilbyder op til 4mbit på unlimited plans. Dertil har astraweb er særdeles god service.
NewsLeecher's og Grabit's søgemaskine finder præcis det samme !!!
Og så har man to readers der er ens? Nej, jeg holder på NewsLeecher som har været stabilt i mange år (Grabit er stadig nyt og der har været mange problemer med den).
NewsLeecher er som det er nu FULDT fungerende med funktioner som ikke findes i andre readers, Grabit kan ikke engang handle headers de store grupper (http://www.shemes.com/index.php?p=development).
Og så står man at skal til at betale for et stykke software:
1: "Beta"-programmet der ikke har nogen fordele frem for nr 2.
2: Eller vælger man det fuldt fungerende program der er 110% færdig udviklet og der konstant arbejder på at forblive det bedste?
Forskellen på NewsLeecher SuperSearch og Grabit Search er $5.
Det lyder som en hel salgstale :shock: -desværre arbejder jeg ikke for NL, selvom at det godt kunne lyde sådan ;)
j0ppeman
07-13-2005, 10:29 AM
super search kan dog ikke anbefales hvis du har en udbyder som fx. giganews. Da de har 51+ dages retention. Supersearch går kun 30 dage tilbage i søgningen
Alibaber
07-14-2005, 08:53 AM
super search kan dog ikke anbefales hvis du har en udbyder som fx. giganews. Da de har 51+ dages retention. Supersearch går kun 30 dage tilbage i søgningen
Nu er jeg ny mht. nyhedsgrupper, men under SuperSearch kan man vælge "55 days" i søgekriterier, dog står der også at Retention er:
Main Cort. : ~ 50,76 days
Audio : ~ 50,76 days
Pictures : ~ 10,75 days
Retention er hvor lang tid tingene ligger på din newsserver.
Hvad skal retention så i en søgemaskine?
Revorge
07-14-2005, 04:59 PM
Fordi, at du så kan begrænse din søgning
til retention på din News-Server, og fordi
at søgemaskinen, så ikke behøver at bruge plads
på at gemme resulater, som folk ikke længere kan hente....
Mephisto
07-14-2005, 05:31 PM
Jeg kan ikke forstå hvorfor folk betaler, for at få liv til at download.
Stampe
07-14-2005, 08:36 PM
Og jeg kan ikke forstå dit indlæg - sådan er der så meget.
j0ppeman
07-14-2005, 09:02 PM
i stand corrected. vidste ikke man kunne vælge mer end 30 dages søgningsperiode i newsleecher :)
men man lærer jo noget nyt hver dag
Amnesia
07-14-2005, 09:26 PM
Medmindre du har nogle til at betale dit internet for dig, betaler du jo i princippet også for at downloade. Så din post skulle måske lyde: "Jeg kan ikke forstå hvorfor folk gider at betale yderligere, for at downloade". Til det kan jeg kun sige en ting. Prøv newsgroups og find svaret.
Pytlik
07-15-2005, 06:13 AM
Medmindre du har nogle til at betale dit internet for dig, betaler du jo i princippet også for at downloade. Så din post skulle måske lyde: "Jeg kan ikke forstå hvorfor folk gider at betale yderligere, for at downloade". Til det kan jeg kun sige en ting. Prøv newsgroups og find svaret.
"Før var jeg tit træt og deprimeret af lange vente tider, men så prøvede jeg newsgrupper.
Nu er jeg glad og henter med fuld speed.
Tusind tak newsgrupper." :D
-- Lidt i stil med andens cd -- ;)
Alibaber
07-15-2005, 09:59 AM
Jeg kan ikke forstå hvorfor folk betaler, for at få lov til at download.
Fuldstændig enig, prøvede nyhedsgrupper for første gang i tirsdags, hold k*** hvor er det nice :lol:
Revorge
07-15-2005, 01:23 PM
Ja, jeg har også brugt Usenet til
at hente i knap 3-måneder nu, og
der er ingen vej tilbage.... Det
er simpelthen det mest geniale,
også kan det jo også bruges til
meget andet en fil-hentning...!
Jeg ville til hver en tid, anbefale
alle at prøve det!
nightspydk
07-16-2005, 03:07 PM
Jeg er total ny med newsgroups, men jeg tænkte i måske ku' være interesseret i det her index site.
Helt betalingsfrit men næsten nystartet.
http://newzmonster.com/
Anonym
07-17-2005, 01:26 PM
Hvilken newsserver i så anbefalde? Den ene siger den ene og den anden siger den anden.
HamSlam
07-17-2005, 01:33 PM
Det er fordi man ikke kan generalisere. Pris og kvalitet går hånd i hånd.
Jeg vil gerne have den gode kvalitet, derfor betaler jeg måske lidt mere. Andre ser mere på økonomien, og vælger en mellemvare der yder dem et tilfredsstillende resultat.
Jeg bruger GigsNews, og er godt tilfreds.
Jowls
07-17-2005, 02:22 PM
Hvis jeg må komme med lidt ønsketænkning, så har jeg altid ærgret mig over at kvaliteten af udbydernes news-servere aldrig har været en konkurrence-parameter.
De er alle som een så godt som ubrugelige til andet end ikke-binære DK-grupper, og CyberCitys er så dårlig at man nærmest skulle tro at de saboterer den med vilje for at drille kunderne. Her er TDCs marginalt bedre.
Det ærgrer mig fordi jeg ved at newsservere nemt kan sættes op til at være stort set fuldautomatiske og på samme tid er hardwaren meget billig (i modsætning til f.eks. mail, er det underordnet med backup af en newsserver). De skal bare have en masse billige diske, og så er de (og news-piraterne :wink: ) glade.
Det eneste sådan en fyr kræver er båndbredde, men den kunne de jo loadbalance så al anden trafik får forrang.
Jeg prøvede at brokke mig lidt pr. brev for et års tid siden, men det kom der ikke noget ud af... :(
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.