Se fuld version : Er det ulovligt at hoste?
Heys allesammen.
Er det egentlig ulovligt at hoste .nzb filer?
Det har været oppe før, og jeg mener at man kom frem til at det var ulovligt!
Emuleporttalen blev lukket af APG for at hoste ED2K links, der minder meget om NZB (og .torrent) filer..
techie
06-29-2005, 09:23 PM
Det har været oppe før, og jeg mener at man kom frem til at det var ulovligt!
Emuleporttalen blev lukket af APG for at hoste ED2K links, der minder meget om NZB (og .torrent) filer..
Det kommer selvf. an på indholdet, men jeg er generelt enig i, at det er ligeså ulovligt som .torrent filer emule links.
APG har tidligere lukket sider med .torrent filer og emule links, men om det dermed er ulovligt er en anden sag da ingen mig bekendt er kommet i retten.
Men jeg tvivler på, at en side med .nzb filer (der peger på copyrighted indhold) ikke ville interessere APG (hvis de er intelligente nok til at vide hvad det er) og de vil med vold og magt forsøge at lukke den.
Om ikke andet så bør man nok lade være medmindre man har lyst til et slagsmål og med selvbetaltede hævnere i form af advokatverdenens svar på rockere.
APG har tidligere lukket sider med .torrent filer
Offtopic: Hvad for sider med .torrent filer er blevet lukket af APG? Multiportalen blev ikke lukket af APG, men fordi at folk ikke uploadede til trackeren..
Er den en anden side du tænket på?
techie
06-29-2005, 09:55 PM
APG har tidligere lukket sider med .torrent filer
Offtopic: Hvad for sider med .torrent filer er blevet lukket af APG? Multiportalen blev ikke lukket af APG, men fordi at folk ikke uploadede til trackeren..
Er den en anden side du tænket på?
Ups. Sorry.. Jeg mente sider med emule links. Jeg tror den hed edonkey2000.dk eller noget i den retning.
Ups. Sorry.. Jeg mente sider med emule links. Jeg tror den hed edonkey2000.dk eller noget i den retning.
Ingen problem, det kunne jo godt være at jeg havde overset en sådan nyhed..
3xxx3 fortalte om APG's lukning af emule siden (i bittorrent forummet, i den tråd om den nye danske tracker)
Nogen der kan huske www.emule-portalen.dk ??
De fik bøvl med adrassen trods at serveren stod i Holland..
skiftet så til www.emule-portalen.com også i Holland..
lukket af apg, da ejren af domænet var dansk statsboger, siden kørte ikke med log APG kunne bruge og var som sådan et alm ed2k community bare på dansk og med dansk ejre fra Århus..
http://www.antipirat.dk/default.asp?id=347&nid=15
http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?tid=141354&fid=23
så så længe at ejren af domænet er danskstatsboger er apg på pletten, men de plejer dog at have for vane at vente til der bliver lidt flerer bruger, og håber på at få en log med div ip adrasser Embarassed
Pytlik
07-03-2005, 05:55 PM
må man så godt hoste sin egen news server i danmark ?.. tdc er jo ikke sagsøgt endnu for at have ulovlige filer på deres..
||[PLUS]||
07-03-2005, 05:58 PM
Offtopic, jeg er tdc kunne hvordan for jeg adgang til der newsgroups?
techie
07-03-2005, 06:03 PM
||]Offtopic, jeg er tdc kunne hvordan for jeg adgang til der newsgroups?
Det bedste er en prof. news udbyder, som f.eks giganews.com, usenetservers.com, newshosting.com og hvad de ellers hedder.
Det koster iøvrigt penge.
||[PLUS]||
07-03-2005, 06:05 PM
||]Offtopic, jeg er tdc kunne hvordan for jeg adgang til der newsgroups?
Det bedste er en prof. news udbyder, som f.eks giganews.com, usenetservers.com, newshosting.com og hvad de ellers hedder.
Det koster iøvrigt penge.
Koster tdc´s også penge, selvom jeg er kunde hos dem?
||]Koster tdc´s også penge, selvom jeg er kunde hos dem?
Nej de er gratis, men du vil næppe kunne downloade noget ordentligt via deres server! -der er ALT for dårlig retention (2-4 dage vil jeg gætte på), plus at der er ALT for mange incompletes blandt filerne, plus at du ikke har adgang til de grupper hvor "guldet" er i ;)
||[PLUS]||
07-03-2005, 06:12 PM
||]Koster tdc´s også penge, selvom jeg er kunde hos dem?
Nej de er gratis, men du vil næppe kunne downloade noget ordentligt via deres server! -der er ALT for dårlig retention (2-4 dage vil jeg gætte på), plus at der er ALT for mange incompletes blandt filerne, plus at du ikke har adgang til de grupper hvor "guldet" er i ;)
Ok, men det var egentlig bare for lige at se hvordan det virkede og sådan, uden at skulle til at betale penge..
Men hvordan kan jeg komme ind på de servere?
PackedManiac
07-04-2005, 02:40 PM
TDCs nyhedsserver synes at være den her:
dtext.news.tele.dk
Husk på at man skal være kunde hos TDC for at kunne logge på.
Kan I ikke diskutere det off-topic andet steds?
Vil gerne have et klart svar på, om det er ulovligt at hoste .nzb filer eller ej.
BeatPirate
07-11-2005, 04:37 PM
Klart svar..?!?
Så klart som det nok kan blive...
Det er ikke nødvendigvis ulovligt at hoste .nzb-filer. Hvis der i filen er henvisning til materiale som IKKE er ophavsretbeskyttet, så er der intet ulovligt i det.
Noget andet er jo nok, hvis der henvises til ophavsretbeskyttet materiale. Så er vi nok i en grå-zone.
Det kan vel nærmest sammelignes med deep-links, og det er jo ikke tilladt at have disse links på ens hjemmeside, så jeg tror ikke det er helt OK at hoste .nzb-filer.
techie
07-11-2005, 10:38 PM
Kan I ikke diskutere det off-topic andet steds?
Vil gerne have et klart svar på, om det er ulovligt at hoste .nzb filer eller ej.
Som andre er inde på, så er der ingen tvivl om, at APG vil mene det er ulovligt hvis indholdet af .nzb filen peger på copyrightet materiale, som du ikke har retten til.
Teknisk set er der intet copyrightet i selve .nzb filen. Men har du et website som reklamerer med nyeste scene warez og tilhørende beskrivelser til download i form af .nzb filer der "linker" til nyhedsservere, så vil APG og lign. organisationer komme efter dig i Danmark, da du åbenlyst er i "ond" tro.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.