PDA

Se fuld version : Lan via TDS kabler

TheWiz
06-29-2005, 05:20 PM
Jeg sad og stenede på et tidspunkt, så var det at jeg fik en virkelig mærkelig ide.

Tdc's kabler er jo gravet ned, og jeg er ret sikker på at de ikke har 1 kabel fra hvert hus.
hvilket jo vil sige at det er et stort kabel som bare går ud i flere små.
så på den måde er alle husene jo forbundet til hinanden.
Er det ikke muligt på en eller anden skør måde at få de kabler som ligger i jorden til at forbinde 1 hus til 1 andet hus via de kabler?
ved godt at det lyder som en lidt skør ide, men det er da noget alla det samme som en lan netværk.

tror ikke at det kan lade sig gøre, ellers var det jo blevet gjort. :D
men alligevel... :p

Siin-wu
06-30-2005, 10:23 AM
i teorien er hele internettet en stor LAN med en masse giga HUB her og der, og det samme længere nede fra hus til hus som du siger...
men hvis jeg ik tager meget fejl er der noget med at disse tusinder af forbindelser ik kan snakke direkte til hinanden på grund af noget responder kode knald... måske en mere teknisk kan svare på det her :wink: 8)

TheWiz
06-30-2005, 09:26 PM
Come on... der må da være nogen som kan give en god forklaring på hvorfor det ikke kan lade sig gøre?

Jowls
07-01-2005, 03:14 PM
Tdc's kabler er jo gravet ned, og jeg er ret sikker på at de ikke har 1 kabel fra hvert hus.
hvilket jo vil sige at det er et stort kabel som bare går ud i flere små.
så på den måde er alle husene jo forbundet til hinanden.

Jo, der er faktisk et kabel fra hver installation hele vejen til centralen. Netværks-topologisk er ADSL-nettet altså stjerneformet. Dermed kan du ikke lave forbindelser fra node til node uden at gå via centralen.

Det ville ellers være ret cool 8)