PDA

Se fuld version : BearShare spyware ?????

hup
06-27-2005, 11:45 PM
når jeg åbner BearShare kommer microsoft anti spyware med en advarsel jeg har prøvet at læse det man kan ikke forstå engelsk serlig godt men den skiver
BearShare

Type: Software Bundler
A program that installs other potentially unwanted software, such as adware or spyware. The license agreement of the bundling program may require these other components in order to function.

Threat level: Moderate
Moderate-risk items have some potential for harm, but may be part of a wanted service. Users may decide to ignore such programs after review.

Author: ElbitVflash, Inc.

Description: BearShare is a file sharing network. The free version installs a number of known spyware and adware.

© 2005 Microsoft Corporation. All rights reserved.

hvad betyder det er der spyware i BearShare ??

devildoesnotexist
06-28-2005, 11:10 AM
Spyware er i nogle gratis programmer og det er på den måde at nogle firmaer kan få penge ud af lægge programmer ud til fri download. Meeen nogle spyware programmer kan få din computer til at blive langsom og nogle programmer kan installere programmer når du er online.

Desuden er bearshare ikke så sikker rent virus mæssigt. På en eller anden måde bliver virus spredt via bearshare og jeg vil anbefale dig at scanne for det.

Når du fjerner spywaret, så virker bearshare sandsynligvis ikke mere. Sådan er det nogle gange.

Du kan læse mere om spyware her på spywarfri.dk
http://www.spywarefri.dk/faq.htm#hvad%20er%20spyware

alexlimonovic
08-24-2005, 10:42 PM
Ja, Bearshare installerar spyware från Cydoor. Men problemet är lätt att lösa. Du kan lätt ta bort allt junk med ad-aware och S&D och Bearshare kommer fortfarande att fungera.

/alex