Se fuld version : Betal nu, og slip 'billigere'
HamSlam
06-24-2005, 07:38 PM
Hvor er det lige vi har hørt noget lignende før:
"Hvis kvinden betaler bøden inden for to måneder, bliver bøden nedsat til 50.000 kroner."
Læs resten her:
www.jp.dk/indland/artikel:aid=3125494/
Hvor mon det italienske politi har lært de mafiametoder - eller er det omvendt :evil:
BeLLe
06-24-2005, 08:36 PM
Ja det er en syg historie men hvis det var mig ville jeg mentalt give det italienske politi fingeren (det skal man ikke gøre fysisk) og så rejse hjem til danmark. Jeg tvivler på at den danske stat ville udlevere mig på baggrund af sådan en sag. Men kunne måske endda håbe på at danmark ville forlange at de droppede sagen da den jo er latterlig langt ude
barca
06-24-2005, 09:00 PM
Hmm vil mene at en 60årig dame ikke vil kunne kende forskæld på ÆGTE sombriller og KOPI briller?
Jeg tror den 60årige dame købte dem fordi hun syntes de var pæne og havde brug for dem... Fordi en hver som vil have kvalitets briller ved at de ikke købes på GADEN!
techie
06-24-2005, 09:13 PM
Jeg ville faktisk ikke ane om et sæt solbriller skulle være "kopi'er". Jeg har ofte købt et par billige solbriller til koncerter eller lign og det er uden tanke om det så er kopier eller ej.
Det er grotest at hun skal betale en bøde for det. Fang idioten som sælger dem.
Overført til danske forhold, så skulle Føtex kunder måske have betalt bøde fordi Føtex solgte dem en billig pels (hvor mange viste sig ikke, at være originale) - hvis nogen husker den sag.
Mollerz
06-25-2005, 04:47 PM
Jeg ville også give dem fingeren og så ellers bare se og pakke sydfrugterne og afsted til Danmark. De ville ikke få en øre af mig, da du ikke kan dømmes på et så tyndt grundlag. Som bevis kan man jo prøve at spørge dommeren om han kan kende forskel på f.eks. et par ægte all-stars sko og et par falske. Der skal mere end det menneskelige øje til for at kunne, så på det grundlag ville du næsten med sikkerhed blive løsladt.
Jowls
06-25-2005, 05:12 PM
Jeg ville også give dem fingeren og så ellers bare se og pakke sydfrugterne og afsted til Danmark. De ville ikke få en øre af mig, da du ikke kan dømmes på et så tyndt grundlag...
Problemet er bare, at hun måske gerne rejser i Italien. Stikker hun af fra bøden, kan hun sikkert ikke at kunne komme tilbage i flere år uden at risikere at blive arresteret.
På den anden side er bøden så ekstrem at jeg definitivt ville finde et andet favorit-rejsemål, hvis det var mig. I Spanien kan man f.eks. have en særdeles fed ferie med 75.000 kr. i rygsækken... og et par uægte Gucci-solbriller i panden.
8)
Mollerz
06-25-2005, 05:18 PM
Jeg ville også give dem fingeren og så ellers bare se og pakke sydfrugterne og afsted til Danmark. De ville ikke få en øre af mig, da du ikke kan dømmes på et så tyndt grundlag...
Problemet er bare, at hun måske gerne rejser i Italien. Stikker hun af fra bøden, kan hun sikkert ikke at kunne komme tilbage i flere år uden at risikere at blive arresteret.
På den anden side er bøden så ekstrem at jeg definitivt ville finde et andet favorit-rejsemål, hvis det var mig. I Spanien kan man f.eks. have en særdeles fed ferie med 75.000 kr. i rygsækken... og et par uægte Gucci-solbriller i panden.
8)
Det var også det jeg mente. Hvis jeg blev mødt med sådan en bøde, så ville jeg aldrig sætte mine fødder på Italiensk grund igen. Så kunne jeg godt nøjes med Monaco.. ;)
cielorosso
06-26-2005, 01:10 AM
ja eller prøv: vai a farti fottere!
så kan du nok også redde dig en tur i den lokale arrest... måske også noget bøde for noget fornærmelse af embedsmand... er ikke lige så stærk i italiensk lovgivning.
Mit italiensk er også slattent, men jeg skulle mene et "Scopata ti" kunne gøre det.
Det burde resultere i "fuck dig". :)
cielorosso
06-26-2005, 01:27 AM
næsten.... verbet hedder scopare... imperativen (hvis du er dus med ham) er scopa og når det er imperativ kan du tilføje det personlige pronomen direkte på verbet:
scopati!
eller hvis du er lidt mere høflig (Des form):
La scopi!
;)
Mollerz
06-26-2005, 01:56 AM
næsten.... verbet hedder scopare... imperativen (hvis du er dus med ham) er scopa og når det er imperativ kan du tilføje det personlige pronomen direkte på verbet:
scopati!
eller hvis du er lidt mere høflig (Des form):
La scopi!
;)
Har du en bachelorgrad i italiensk?? :shock:
cielorosso
06-26-2005, 02:26 AM
heh... dog ikke... men jeg kan dog godt fremvise et gymnasialt 13 tal...
Mollerz
06-26-2005, 12:40 PM
heh... dog ikke... men jeg kan dog godt fremvise et gymnasialt 13 tal...
Et gymnasialt 13 tal..! :shock:
Jeg tror jeg vælger italiensk, og så skal du sq være min privatlærer.. ;)
brilleabe
04-02-2008, 02:00 PM
Just my two cents :-)
Jeg vil bare købe mine solbriller på nettet, det giver en masse fordele:
1. Undgå det italienske politi ;-)
2. Spar en masse penge i forhold til at købe solbrillerne i Danmark.
3. Større chance for at brillerne ikke er fake
mvh
Brilleaben Nicolaj
ps. Ovenstående er beskrevet mere i detaljer på min private (ikke kommercielle!) hjemmeside, hvor jeg fortæller hvor nemt det er at købe sine solbriller online. Siden hedder Billige solbriller (http://www.billige-solbriller.dk).
space66
04-03-2008, 03:43 AM
Just my two cents :-)
Jeg vil bare købe mine solbriller på nettet, det giver en masse fordele:
1. Undgå det italienske politi ;-)
2. Spar en masse penge i forhold til at købe solbrillerne i Danmark.
3. Større chance for at brillerne ikke er fake
mvh
Brilleaben Nicolaj
ps. Ovenstående er beskrevet mere i detaljer på min private (ikke kommercielle!) hjemmeside, hvor jeg fortæller hvor nemt det er at købe sine solbriller online. Siden hedder Billige solbriller (http://www.billige-solbriller.dk).
Du er 3 år for sent på den.
PelleDK
04-04-2008, 01:20 AM
Du er 3 år for sent på den.
Han postede vel bare for at reklamere lidt for hans HP ;)
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.