PDA

Se fuld version : Problem med 2 routere.

TheWiz
06-23-2005, 08:44 PM
Jeg har nu fået et problem med mini routere.

Det hele startede med at min lillebror fik sig en computer. SÅ skulle vi have en router mere da den anden vi har står nede under. Og vi ville ikke trække en ledning.
så nu har vi forbundet den nye router med den gammle router, og nettet virker som det skal.
nu har jeg så bare fået det problem at den gamle router ikke gider at forwarde til den nye router, som så kan forwarde til min computer.
den gamle router er en: Jensen scandinavia broadband router II.
Og den nye er en : Hama DSL/broadband Dr-20 med USB print serverfunktion.

BFG
06-24-2005, 11:17 PM
Hehe har os haft sådan en Jensen router som du har der..Det er en grim satan der tit laver rav i den..Har heldigvis fået byttet den ud med en switch så det hele bare kører uden problemer..

TheWiz
06-27-2005, 01:09 PM
Hey BFG...
Ja... det vil jeg give dig fuldkommen ret i...!
Den router vi har her viker kun på de 2 første porte og så WAN porten.
Jeg har også sagt til min mor at vi skal have den byttet, men jeg ved ikke om vi kan få det, siden at vi ikke ved om det har været igalt hele tiden.
Håber det viker. :D

PS:
Vil lige tilføje lidt ekstra info om hvad jeg har prøvet med routeren for at få det til at virke.

Jeg har prøvet at ændre Min Hama routers Gateway ip til sådan at jeg kan forwarde til den via min Jensen router, det er bare det at når jeg gør det, så mister jeg alt forbindelse til min hama router og også min jensen router.
min jensen router køre på 192,168,62,1 og min hama køre på 192,168,1,1
hvis jeg så flytter min hama router over på en ip range som min jensen bruger så virker det ike.
PPS: jeg har selvfølgelig ikke givet dem samme ip.
MIt bittorrent virker, men ville også gerne kunne få hørt id i mulen igen :P

Håber virkelig at I kan hjælpe mig.

BFG
06-27-2005, 02:15 PM
Du skal bare forwarde den første router til at sende til den anden routers ip og så få den til at forwarde videre til jeres pc´ers ip..Hvis det ik virker så smid den ene router (Jensen lortet) ud af vinduet og gå ned og køb en switch til 200kr..

Infant Prodigy
06-28-2005, 12:55 AM
prøv at læse denne guide og se om det hjælper:
http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=500

TheWiz
06-28-2005, 07:54 PM
prøv at læse denne guide og se om det hjælper:
http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=500

Har skam læst den, men mit problem er bare at jeg kan ikke forwarde da bægge mine routere ikke vil lade mig farwarde til andre ip'er end (det er er for jensen):
192.168.62.xxx
det her er for Hama:
192.169.1.xxx
Og hvis jeg går ind og laver om på selve en af routernes ip.. så virker den ikke mere, og jeg kan ikke forbinde til den, hverken via manult eller DCHP.