Se fuld version : Adminstrer lillebrors og mors computer.
TheWiz
06-22-2005, 10:10 PM
Hey, ville høre om I lige kendte et program som kunne lade mig styre en computer via lan.
Er nemlig ved at være godt træt af at løbe nedeunder hver gang der er noget igalt med min mor og min lillebrors computer. min mors køre med 98 så det nok også derfor.
Jeg har prøvet med Windows fjernsupport, men det holder ikke i længten.
nogle gode råd?
Hvorfor ikke? windows fjernsyport er da en oki løsning.
TheWiz
06-22-2005, 10:48 PM
Kan i så ikke hjælpe mig med at finde en ordenlig måde at få programmet til at virke hurtigt på.
sådan som jeg gør du er ved at oprette en af disse dimser som giver mig lov til at arbejde på deres computer. bare det tager ca. 5-7 min fordi at man skal blive enige om en kode og sådan.
når man så endelig er færdig så skal man hen og lave endnu en af de disse ting (ved ikke helt hvad man kander den der fil)
håber i ved hvad jeg mener :p
barca
06-22-2005, 10:49 PM
www.realvnc.com
Det er SUPER! og gratis, det som du skal bruge
TheWiz
06-22-2005, 10:55 PM
www.realvnc.com
Det er SUPER! og gratis, det som du skal bruge
takker... ser ud til at være det jeg har let efter :P
TheWiz
06-22-2005, 11:03 PM
heh... du barca...
kan du ikke lige hjælpe mig... skal jeg instalere en viewer eller en server på de computer som skal sende deres skærmbillede op til min.
ville da selv mene at det skulle være en viewer... men
du skulle vel ikke have nogle links til sådan nogle faq eller hjælp sider :D
Wingless Angel
06-22-2005, 11:21 PM
Jeg bruger personligt Symantec PC-Anywhere.
Det er også ret nemt at finde support til denne...
Den kan vist findes på The Pirate Bay
barca
06-22-2005, 11:38 PM
heh... du barca...
kan du ikke lige hjælpe mig... skal jeg instalere en viewer eller en server på de computer som skal sende deres skærmbillede op til min.
ville da selv mene at det skulle være en viewer... men
du skulle vel ikke have nogle links til sådan nogle faq eller hjælp sider :D
Du skal instalere vieweren på din maskine (fordi det er jo DIG som skal se dem ;)) og så Servicen på deres... (Serveren) så skal du smide en kode på serveren (god ide, så ingen andre "gæster" skulle komme og kigge)
Og så er det ellers bare at hoppe på deres cmputer med deres IP og koden...
En god ide er at sætte hak i at de ik kan gøre noget mens du pilelr ved maskinen ;) Sådanne nogle "noobs" kan godt være provokerendene nåpr de hele tiden rykker musen...)
eigilbjarne
06-23-2005, 10:07 AM
Hey, ville høre om I lige kendte et program som kunne lade mig styre en computer via lan.
Er nemlig ved at være godt træt af at løbe nedeunder hver gang der er noget igalt med min mor og min lillebrors computer. min mors køre med 98 så det nok også derfor.
Jeg har prøvet med Windows fjernsupport, men det holder ikke i længten.
nogle gode råd?
Jeg har en ganske udemærket løsning: Smid linux på maskinerne, det holder både spyware, adware og trojanere væk ;). Ej det' gas. Nu skriver du at du er ved at være træt af at skulle løbe nedenunder, hver gang der er noget galt med deres PC'ere. Hvad er det der er galt?? Er de langsomme?? Fyldt med vira/orme?
Jeg synes det er bedre at løse problemet, end at skulle hjælpe dem i tide og utide. Fortæl hvad "symptomerne" er.
barca
06-23-2005, 12:09 PM
Jeg tror hans problem er at hans familie ikke ved ret meget om computer, og hvordan de forskællige software virker..Jeg har samme problem her hjemme, og i vores familie.. Skal hele tiden hjælpe dem med det ene og det andet..
Mollerz
06-23-2005, 12:33 PM
Jeg tror hans problem er at hans familie ikke ved ret meget om computer, og hvordan de forskællige software virker..Jeg har samme problem her hjemme, og i vores familie.. Skal hele tiden hjælpe dem med det ene og det andet..
Du er da så heldig at det kun er ved din familie.. :shock:
Jeg skal hjælpe alle de steder hvor jeg sætter mine fødder. Ved næsten alle vores venner har de liiige et problem jeg skal løse.. :shock:
darth raven
06-23-2005, 01:05 PM
Du er da så heldig at det kun er ved din familie.. :shock:
Jeg skal hjælpe alle de steder hvor jeg sætter mine fødder. Ved næsten alle vores venner har de liiige et problem jeg skal løse.. :shock:
mollerz velkommen i klubben
bare fordi man ved meget og man ovenikøbet er uddannet indenfor det og holder sin fars pc kørende så skal alle hans venner og så deres venner have support af mig
TheWiz
06-23-2005, 01:13 PM
haha... tja.. nu er jeg jo lidt heldig at min far ikke vil have at jeg rører hans... et eller andet med at jeg kom til at brænde den gamle af.. heh :D men okay.. den var også 6½ gammel... så :p
og så var vi 2 nøder i min familie heh så jeg har det ikke så hårdt.. :P
barca
06-23-2005, 01:59 PM
Har du fundet ud af hvordand et virker?
TheWiz
06-23-2005, 07:19 PM
Yeps.. helt perfekt...
Har dog ladet vær med at smide password på, og så skal han bare acceptere istedet.
Dette program her fungere kun til lan ike? for ellers skal jeg nok smide et password på. :D
eigilbjarne
06-23-2005, 09:03 PM
Hehe ja hvis det er problemet så er det nok bedst med noget Remote Access :)
Mollerz
06-24-2005, 03:10 AM
Hehe ja hvis det er problemet så er det nok bedst med noget Remote Access :)
Har jeg også overvejet. Problemet er bare tit, at de ikke kan komme på nettet.. Et andet problem er den dynamiske IP.. ;)
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.