PDA

Se fuld version : Hvorfor kan vi ikke pinge hinanden?

barca
06-21-2005, 09:03 PM
Hej der ude!

Mig og en kammi har lige hold netparty (1vs1) :)
Og ligesiden (virkede fint til netparty) har vi ikke kunnet pinge hinanden, eller komme i kontakt med hinanden i div. spil og stemme samtale over MSN...
VEd i hvad der kan være glat?

P.S vi har prøvet er genstarte vores switch op il flere gange, men det funker stadig ikke? :?
Lige en ting mere... Vi har lukket for vores firewalls..

pr0_spect
06-21-2005, 09:52 PM
og i er begge på nettet ?

Er din/hans sat op til internal/external ip ?

barca
06-21-2005, 10:51 PM
Hvad er det? aldså vi har overhovedet ikke pillet ved det, og det plejer at virke også efter netparty :?

techie
06-21-2005, 11:44 PM
Hvad er det? aldså vi har overhovedet ikke pillet ved det, og det plejer at virke også efter netparty :?

Prøv at lav en "ipconfig /all" på begge maskiner og send resultatet.

barca
06-22-2005, 12:02 AM
Må man spørge hvad det skulle hjælpe?

techie
06-22-2005, 12:08 AM
Må man spørge hvad det skulle hjælpe?

Det er et udtræk af det vigtigste i din netværks konfiguration.

Det er temmeligt svært at fejlsøge uden nogle informationer.

Hvis du ikke kører med private IP'er, så masker eventuelt din IP.

barca
06-22-2005, 06:48 PM
MÅ indrømme at jeg ikke er ret glad for at smide min IP'er her inde
Tror det er et program eller sådan noget, som lige har fucket op efter at jeg var over til netparty... Hvad kan fucke op over at komme hjem til den daglige internet forbindelse? :)

Little Joint
06-22-2005, 07:48 PM
du kan jo bare overstrege din ip i paint :)

barca
06-22-2005, 08:03 PM
Jeg har lige haft en på lidelig kilde (er bange for APG her inde ;)) til at tjekke det, og han fandt ingen svipser...

Gaffa_Tape
06-22-2005, 08:36 PM
MÅ indrømme at jeg ikke er ret glad for at smide min IP'er her inde
Tror det er et program eller sådan noget, som lige har fucket op efter at jeg var over til netparty... Hvad kan fucke op over at komme hjem til den daglige internet forbindelse? :)

Den viser altså kun ens interne ip, som normalt er 192.168.1.xx

barca
06-22-2005, 08:42 PM
Øhhh prøv og skriv ipconfig/all i cmd.. det kommer da en MASSE ip'er frem

techie
06-22-2005, 09:14 PM
Jeg har lige haft en på lidelig kilde (er bange for APG her inde ;)) til at tjekke det, og han fandt ingen svipser...

Hehe.. Hvis han er dygtig, så fandt han vel fejlen?

Prøv eventuelt dette:

Tjek om der er lys ved netværks stikket.

Tjek de IP adresser maskinen har.

Sidder du bag en router har du formodenligt en 192.168.1.x adresse (disse adresser kan bare oplyses uden, at APG skulle kunne bruge dem til noget somhelst).

Kan den ene maskine pinge den anden maskine ved at
skrive ping x.x.x.x (hvor x er adressen på den anden maskine).

Er maskinerne i samme subnet (subnetmask).

Kan begge maskine pinge deres gateway (den finder du også ved at skrive ipconfig /all).

Kom med nogle svar og beskriv dit netværk lidt bedre. F.eks alle de enheder du har monteret (switches, router mm) og hvilken type internet forbindelse du har.

Så er jeg sikker på at vi finder fejlen.

Alternativt, så spørg f.eks på ITZonen.dk eller i newsgruppen dk.edb.netvaerk

techie
06-22-2005, 09:16 PM
Øhhh prøv og skriv ipconfig/all i cmd.. det kommer da en MASSE ip'er frem

Hvis du har en ADSL forbindelse er det typisk den der står under "Local Area Connection" der vil være interessant.

Er adressen f.eks 192.168.x.x eller 10.x.x.x er det private adresser, som APG ikke ville få en brik ud af alligevel.

F.eks kører min ene maskine med en privat IP der hedder 10.100.100.100

barca
06-22-2005, 09:58 PM
Jeg bruger en Switch til at fordele min forbindelse ud til vores 2 computere.
Vores internet er en 2,5Mbit/512kb/s forbindelse
og det er Lokal net, uden "EGEN" IP :(
Det var ingen forskæld på vores ipadresser (wan osv.)
Kun vores egen IP adresse var anderledes :wink:

Hmm det som jeg syntes er så underligt er at jeg kan fint komme på nettet, men bare ik komme i kontakt med andre computere, kun den på netværket...

techie
06-22-2005, 10:44 PM
Jeg bruger en Switch til at fordele min forbindelse ud til vores 2 computere.
Vores internet er en 2,5Mbit/512kb/s forbindelse
og det er Lokal net, uden "EGEN" IP :(
Det var ingen forskæld på vores ipadresser (wan osv.)
Kun vores egen IP adresse var anderledes :wink:

Hmm det som jeg syntes er så underligt er at jeg kan fint komme på nettet, men bare ik komme i kontakt med andre computere, kun den på netværket...

Opfatter computerne hinanden, som værende i samme netværk - eller spurgt på en anden måde - Hvad er subnet masken? (den afslører dig ikke på nogen måde).

Den har betydning for hvor stort netværket opfattes af computeren. F.eks til 255.255.255.0 rumme maskiner fra f.eks 192.168.1.1 til .254 - alt traffik ud over dette (f.eks til 192.168.2.130) vil computeren sende til gateway'en.

Men er din subnet mask f.eks 255.255.255.128 vil 192.168.1.1 og 192.168.1.250 ikke opfatte hinanden som samme netværk og forsøge at kontakte hinanden via gateway'en.

Jo højere værdien, jo mindre opfatter computeren netværket og så ligger problemet formodenligt i gateway'en.

barca
06-22-2005, 10:48 PM
Techie: må jeg få din MSN? kan høre du ved en del om det?

255.255.240.0

techie
06-22-2005, 10:55 PM
Techie: må jeg få din MSN? kan høre du ved en del om det?

255.255.240.0

Tak :-)

Den er på vej i en privat post.

barca
06-23-2005, 12:07 PM
Hmm han kunne ikke hjælpe... Har i andre nogle forslag?

techie
06-23-2005, 12:58 PM
Hmm han kunne ikke hjælpe... Har i andre nogle forslag?

Lad os lige opsummere.

Jeg så din netværks konfiguration og den fejler umiddelbart ikke noget.

Konfigurationen er en standard konfiguration med DHCP. Dine maskiner er i et privat netværk.

Igår fortalte du at du kan pinge den ene maskine fra den anden. Så virker netværket også og det bekræftes yderligere af, at du har adgang til internet fra begge maskiner (går ud fra, at du mener web).

Problemet består nu i, at nogle spil ikke fungerer og lyden i MSN ikke kommer igennem.

Da trafikken fra dine spil formodenligt kører via en server og det samme gør MSN, så er det for mig, at se routeren (din gateway) som lukker af for denne traffik og det ikke som sådan har noget, at gøre med din lokale maskine.

barca
06-23-2005, 02:01 PM
PROBLEMET ER LØST :)

Jeg skulle bare hive stikket ud at min switch, og genstarte den, og så starte min computer uden internet på, og så lukke den igen.. Så satte ejg stikket i Switchen igen, og WOLLA det virker igen :D

Tak for de råde som i hare kommet med undervejs :)

techie
06-23-2005, 02:34 PM
PROBLEMET ER LØST :)

Jeg skulle bare hive stikket ud at min switch, og genstarte den, og så starte min computer uden internet på, og så lukke den igen.. Så satte ejg stikket i Switchen igen, og WOLLA det virker igen :D

Tak for de råde som i hare kommet med undervejs :)

Hmm.. Det giver bare ingen mening.. :-) Men tillykke med det..

barca
06-23-2005, 05:32 PM
Nej nemlig det giver ingen mening!
men det har jeg prøvet før hvor det virkede (i andre siutaitioner)